Niilon Pojat

Siitä en ole tietoinen. Juuri tuossa pelissä olin ja näin koko hässäkän, se olisi ollut täysin vältettävissä. Jos turvatarkastus on jo portilla suoritettu niin aika typerää järjestysmiehiltä tulla poistamaan katsojaa katsomosta ja suorittamaan uutta turvatarkastusta monen järjestysmiehen voimin. Turvatarkastus on portilla ja sen jälkeen se on suoritettu, ei ole mitään toista turvatarkastusta.
Tottakai järjestyksenvalvojilla on oikeus poistaa tapahtumasta katsoja tai esine/esineitä/muita vastaavia tuotteita jotka ovat järjestäjän puolelta kielletty ottelutapahtumassa. Täysin lapsellinen ja naurettava selitys tuollainen että "turvatarkastus on vain kerran ja nyt olen oikeutettu tekemään mitä vaan".

Se on varmasti ihan oleellinen asia pohtia että kuinka kannattavaa on esimerkiksi poistaa yksi katsoja tai lakana tai mikä tahansa asia ison kannattajajoukon keskiöstä, mutta se ei silti poista tapahtunutta eikä oikeuta järjestyksenvalvojan väkivaltaista vastustamista pätkääkään.

Tottakai järjestyksenvalvojilla on oikeus poistaa tapahtumasta katsoja tai esine/esineitä/muita vastaavia tuotteita jotka ovat järjestäjän puolelta kielletty ottelutapahtumassa. Täysin lapsellinen ja naurettava selitys tuollainen että "turvatarkastus on vain kerran ja nyt olen oikeutettu tekemään mitä vaan".

Se on varmasti ihan oleellinen asia pohtia että kuinka kannattavaa on esimerkiksi poistaa yksi katsoja tai lakana tai mikä tahansa asia ison kannattajajoukon keskiöstä, mutta se ei silti poista tapahtunutta eikä oikeuta järjestyksenvalvojan väkivaltaista vastustamista pätkääkään.
Kyllä, ymmärrän katsojan poistamisen jos siihen on perusteet. Häntä ei poistettu eikä hänellä ollut mitään laitointa hallussaan.

No eikö pitäsi lähtökohtaisesti olla antamatta kieltoja, jos ei voida olla varmoja kuka ne soihdut on sytyttänyt? Eihän se mikään ihme ole, että tästä on suututtu jos ne jotka näitä rangaistuisia antavat eivät edes itse tiedä mihinkä rangaistava on syyllistynyt.
Lähtökohtaisesti ilman muuta näin, mutta jos tilanne on se että poliisi käskee seuralle että joko soihdutus loppuu tai katsomo pistetään kiinni, ja soihduttajia ei pysty varmasti tunnistamaan, niin aika vittumaiseen väliin on seura siinä kieltämättä asetettu.

Päinvastoin kuin ehkä luulette, niin pyrot ja soihdut on kiellettyjä ympäri Eurooppaa. Myös UEFA sakottaa näistä rajusti europeleissä.

Jos soihdut olisi sallittuja, niin ne ei olisi kannattajille niin tärkeitä. Osa niiden viehätystä liittyy nimenomaan turvallisuuteen ja siihen, ettei niitä saa käyttää.

Euroopassa asia myös kierretään siten, että vaikka joku ei asia ei olekaan sallittu, niin seuran ei ole pakko kitkeä sitä kuin puutarhuri rikkaruohoa. Suomessa on vähän tälläinen mentaliteetti, että hoidetaan asiat sitten nollasta sataan mentaliteetillä kun asiat voisi seuran edun nimissä hoitaa myös nollasta kahteenkymppiin mentaliteetillä.

Ilveksen pitäisi jatkossakin sanoa viranomaisten suuntaan ”joo joo”, fanien suuntaan ”soo soo” ja antaa kuitenkin kaiken tapahtua hyvän maun rajoissa. Ilveksen ottelutapahtumat ovat tähän asti olleet kaikki erittäin hyvän maun rajojen sisäpuolella. Ja jos Niilon pojat ajetaan katsomosta niin ainut kuka tässä häviää on Ilves.

Esimerkiksi mikään pakko Stadionilla ei ole tarjoilla alkoholia, siitä ei ole mitään hyötyä tavalliselle katsolle. Kuitenkin se on monelle houkutteleva tekijä tulla otteluun. Samoin kun tunnelma, jota tässä nyt kitketään.

Siitä en ole tietoinen. Juuri tuossa pelissä olin ja näin koko hässäkän, se olisi ollut täysin vältettävissä. Jos turvatarkastus on jo portilla suoritettu niin aika typerää järjestysmiehiltä tulla poistamaan katsojaa katsomosta ja suorittamaan uutta turvatarkastusta monen järjestysmiehen voimin. Turvatarkastus on portilla ja sen jälkeen se on suoritettu, ei ole mitään toista turvatarkastusta.
Paitsi jos huomataan, että turvatarkastuksen läpi on mennyt kiellettyjä esineitä. Silloin suoritetaan tarkastus uudestaan.

Takaisin