Niilon Pojat

Kyllä isommat pyrot esim ennen matsia tai vaikka sitten jälkeen. Tuossa surullisen kuuluisassa Tepes-matsissa se jatkuva yksittäinen pyro toi enemmän mieleen Kummelin sketsin Ladojen kokoontumisajoista.
Ei sillä minusta ole merkitystä onko niitä pyroja pitkin ottelua vai kaikki samaan aikaan. Eri asia jos ottelu keskeytettäisiin joka kerralla.

Nyt pitää muistaa se seikka, että pysyvämpiä porttikieltoja ei voi lain mukaan antaa, eikä pääsyä saa evätä rangaistuksena aiemmasta käytöksestä.

Turvaamistoimenpiteenä pääsy voidaan kuitenkin estää. Tästä oli kyse. Ilves ei jakanut porttikieltoja, Ilves ja poliisi yhdessä jakoivat ne turvallisuuteen vedoten. Jos poliisi on toiminut laittomasti, niin lakijuttua pystyyn ;)

Pyrot ovat kuitenkin hyvin olennainen osa tunnelmaa, joita pelaajat ja suurin osa muuta jalkapalloyhteisöä haluaisivat nähdä vielä entistä enemmän. Varmasti kaikki haluaisivat Suomeen tunnelman, joka on totuttua muualla Euroopassa ja sitä Niilot edistävät omalla toiminnallaan. Kuitenkin tälläiset toimet jarruttavat kehitystä

Ei pyroja tulla täällä sallimaan. Se ei ole seurojen vika, esim Ilveksen tai HJK:n. Tiukentuneet vaatimukset tulee poliisilta ja pelastusviranomaisilta. Ei Ilves tai HJK seuroina niille mitään voi. Monesta muustakin Euroopan maasta pyrot tulevat häviämään katsomoista. Seuraa esim keskustelua Ruotsissa.

Jes! Faneilla on täysi oikeus boikotoida, eivät ole bändi jonka voi tilata paikalle, jne, jne. Mutta ei tällä boikotilla voi poliisin ja pelastusviranomaisten linjauksia ja vaatimuksia muuttaa. Että sikäli se on turha. Tehdään näillä boikoteilla myös hallaa. Fanijärjestöille itselleen ja seuralle. Ei kannata ihmetellä, jos fanikausareitten hinta vähän nousee. Niin mettä vastaa, kuin sinne huutaa jne. Yhteistyön pitäisi toimia vähemmillä ongelmilla ja järjestyshäiriöillä.

Nyt pitää muistaa se seikka, että pysyvämpiä porttikieltoja ei voi lain mukaan antaa, eikä pääsyä saa evätä rangaistuksena aiemmasta käytöksestä. Pääsy voidaan evätä yksittäisestä ottelusta, jos voidaan epäillä, että kyseinen henkilö tulee aiheuttamaan ongelmia (vedoten esim. agressiivisuuteen tai päihtymykseen). Ihan luonnolista, että kannattajat tälläistä toimintaa kyseenalaistavat.
Voidaan evätä aikaisemman käytöksen perusteella, ei rangaistuksena toki, vaan "turvatoimena".

Kyllä isommat pyrot esim ennen matsia tai vaikka sitten jälkeen. Tuossa surullisen kuuluisassa Tepes-matsissa se jatkuva yksittäinen pyro toi enemmän mieleen Kummelin sketsin Ladojen kokoontumisajoista.
Täysin samaa mieltä. TPS pelissä homma näytti pelleilyltä. Muuten kannatan kyllä fanitoimintaa ja pyrojakin tietyissä tilanteissa. Annetaanko mulle nyt porttikielto jos olen potentiaalinen uhka ? Tai en minä sanonut niitä itse käyttäväni. Toivon mukaan saadaan torstaina fanipääty täyteen ja peli arvoisensa kannatuksen. Kyllä ne Niilot sinne vain kuuluu ja pelaajat on varmasti samaa mieltä.

Takaisin