Nils Veinbergs

Miika Lundin

Luottopelaaja

"Hyökkääjälupaus Nils Veinbergs Ilvekseen​

28.11.2024

17-vuotias hyökkääjä Nils Veinbergs siirtyy Ilvekseen kolmivuotisella sopimuksella. Veinbergs on pelannut tähänastisen uransa Rovaniemen Palloseurassa.

Nils Veinbergs
iski päättyneellä kaudella 17-vuotiaiden poikien SM-karsintasarjassa 16 ottelussa 20 maalia ja oli karsintasarjan paras maalintekijä. 190-senttinen hyökkääjä teki loppukaudella yhdessätoista SM-sarjan ottelussa viisi maalia, joilla hän oli jälleen joukkueensa paras maalintekijä ja sijoittui SM-sarjan maalipörssissä jaetulle kuudennelle sijalle."

Takkula tekee Takkula-juttuja... :) erittäin mielenkiintoinen lupaus jälleen "ihan kanina hatusta". Ilveksessä on imua.

onc

Vakiokokoonpanossa
Kiva fiilis tästä hankinnasta. Sopii monella tapaa tähän seuran nykyiseen prosessiin ja pitkälle katsovaan suunnitelmaan. Hyvin nuori pelaaja vielä, mutta jo paperilta erottuu ne 1-2 erikoisominaisuutta. Ei muuta kuin kovaa treeniä ja tervetuloa!

rakitic

Luottopelaaja
Kiva fiilis tästä hankinnasta. Sopii monella tapaa tähän seuran nykyiseen prosessiin ja pitkälle katsovaan suunnitelmaan. Hyvin nuori pelaaja vielä, mutta jo paperilta erottuu ne 1-2 erikoisominaisuutta. Ei muuta kuin kovaa treeniä ja tervetuloa!
Jep! Tämän ikäisiä niiden jätkien täytyy olla, jos niistä isoja siirtosummia halutaan. Eihän nämä kaikki osu, mutta tuskinpa ovat myöskään kalliita. Hienoa ja raikasta menoa :)

jokuvaa

Vakiokokoonpanossa
In Takkula We Trust.

17-vuotias voi vielä tuosta 190 cm kasvaa vielä jonkin verran hidastaen massan kasvua, joten saattaa tarvita vielä ainakin pari kautta aikaa kypsyä fyysisesti liigaan. Onneksi laitettiin heti pidempi pahvi.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Mielenkiintoinen hankinta tämä lentopallolegendan poika. Maalintekijöitä ei ole koskaan liikaa kasvamassa, etenkään ison kokoisia. Toivottavasti olisi vastaus ensi kaudelle kakkosjengin maalintekopulmiin ja pelaisi sillä tasolla, että liigadebyyttikin nähtäisiin.

Toisaalta pelaajan kannalta siinä mielessä vähän erikoinen siirto, että RoPSissa Ykkösessä olisi varmaan ollut enemmän peliaikaa tarjolla kovemmissa peleissä, mutta ilmeisesti poika ei pelkää haasteita. Tervetuloa vaan Tampereelle.

Viimeksi muokattu:

Rantsukoff

Luottopelaaja
Mielenkiintoinen hankinta tämä lentopallolegendan poika. Maalintekijöitä ei ole koskaan liikaa kasvamassa, etenkään ison kokoisia. Toivottavasti olisi vastaus ensi kaudelle kakkosjengin maalintekopulmiin ja pelaisi sillä tasolla, että liigadebyyttikin nähtäisiin.

Toisaalta pelaajan kannalta siinä mielessä vähän erikoinen siirto, että RoPSissa Ykkösessä olisi varmaan ollut enemmän peliaikaa tarjolla kovemmissa peleissä, mutta ilmeisesti poika ei pelkää haasteita.
Tervetuloa vaan Tampereelle.

Ei kakkonen enää kehitä jos potentiaalia on oikeasti maailmalle, lue siirtokorvauksiin.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Ei kakkonen enää kehitä jos potentiaalia on oikeasti maailmalle, lue siirtokorvauksiin.

Sitähän minä tuossa juuri totesin, että RoPSissa olisi ollut ainakin mahdollisuus päästä pelaamaan Ykköstä. Vai meinaatko, että kävelee täällä edustuksen avaukseen? Kyseessä kuitenkin pelaaja, joka viime kaudella veti vielä B-junnutasolla, ja säännöllistä peliaikaa Tampereella on luvassa miesten Kakkosessa. Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että Ilves tarvitsisi yhteistyöseuran Ykkösestä, mikäli omaa reserviä ei saada sinne nostettua.

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Sitähän minä tuossa juuri totesin, että RoPSissa olisi ollut ainakin mahdollisuus päästä pelaamaan Ykköstä. Vai meinaatko, että kävelee täällä edustuksen avaukseen? Kyseessä kuitenkin pelaaja, joka viime kaudella veti vielä B-junnutasolla, ja säännöllistä peliaikaa Tampereella on luvassa miesten Kakkosessa. Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että Ilves tarvitsisi yhteistyöseuran Ykkösestä, mikäli omaa reserviä ei saada sinne nostettua.
Tämä voi olla se palanen, jolla kakkonen saadaan nostettua.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Tämä voi olla se palanen, jolla kakkonen saadaan nostettua.

Jep. Toki tämä vaatii myös seuran oikeaa tahtotilaa nousun toteuttamiseen. Viime vuosien tapaisella todella nuoren pelaajiston pimputtelupallolla pelataan taas pelkästä sarjapaikasta. Muutama kokeneempi pelimies tekisi seassa nasueinaria.

Junnuille tulee usein edelleen yllätyksenä, etteivät ne nuorten sarjojen hyvät maalimäärät ja peliesitykset edes Kakkosessa siirry suoraan tilastoihin, vaan aikuisten sarjoissa joutuu painimaan eri tavalla.

Pääasia, että kaveri saisi säännöllistä peliaikaa aikuisten sarjoissa ja sellaisen roolin, jossa hänen vahvuutensa pääsevät esiin. Vaarana on muuten "bulgakovit", eli peliaikaa ei tule koko kaudella oikein missään.

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Aamulehdessä juttua oikeastaan koko perheestä Kyyneleet virtasivat, kun Nils Veinbergs lähti Tampereelle – isä Normunds Veinbergs häkeltyi suomalaisessa soutuveneessä: "Mitä hemmettiä olen suostunut tekemään?”

Laitoin itse viestin yhdelle valmentajalle ja ilmoitin kiinnostuksestani. Seura hoiti loput. Minut pyydettiin Tampereelle testattavaksi. Olin ennen syyslomaa ensin kakkosjoukkueen mukana ja perään edustuksen kanssa”, Nils kertoo.
”Ryhdyin tekemään töitä kunnolla kaksi vuotta sitten. Olen harjoitellut aiempaa enemmän. Hyvin ja huolella. Tavoitteena on päästä joskus maailmalle. Tampere on hyvä paikka aloittaa. Nyt pitää vaan treenata ja näyttää.”
Myös yksi latvialaisseura oli kiinnostunut Nilsistä, mutta isä ei innostunut tästä yhteydenotosta ollenkaan.

”Itse asiassa olin aika shokissa, koska seurassa oli niin paljon venäläisiä. Kun sieltä otettiin yhteyttä, joukkueessa oli vielä espanjalainen valmentaja. Lokakuussa hänet vaihdettiin venäläiseen luotsiin”, Normunds paljastaa.
Pari vuotta harjoitellut "kunnolla" ja nyt ehtinyt pelata harkkaa veikkausliigan kärkimiesten kanssa. Aikamoista kehitystä ja potentiaali on käsinkosketeltavan korkea.

Jännä tuo, että Latviassa on venäläisjoukkue ja hyvä ettei Nils päätynyt sinne.