Areenahankeeseen tuli monia lykkäyksiä ja keskeytyksiä. Hommaa aletiin jo ysärillä (tällöin visiona Tampellan alue ja Tipotien terveysaeman kohta) ja 2007 Sorsapuistoon tehtiin jo selvityksetkin. Vasta kansi-idea lähti pitemmälle, koska vastustus NIMBY periaatteella oli olematonta.. radan päälle, ei juuri naapureita.. toki tässä Ratahallintokeskus meinas estää tän ja viivästytti hanketta, kun olisivat halunneet maavuokran koko kannen alueelta. No lopulta päästiin soppariin, että kaupunki maksaa tukitolppien maa-alueesta vuokraa.. mutta sitä ennen hanke oli kaatua kansiareena oy:n kyvyttömyyteen hankkia rahotus, jolloin Kaupunki otti hankeen haltuun 2014. Areenallahan piti olla MM kisat jo 2012 ja/tai 2013. Sen takia ne oli Kummolan toimesta hoidettuna yhteiskisat Tukholman kanssa.
..ei Areena ihan menny ku elokuvissa, puhumattakaan hetkestä, jolloin Ilves uhkas kaataa hankeen höpöttämällä Honkkiksen suulla jäävänsä Hakametsään. Tän seurauksena siä on edelleen Areenapäätösessä ponsi, että hakasta sulatetaan jäät lopullisesti. Nyttemmin unohdettu onneksi.
..ja Tampere edelläkävijä.. kyllä, ehdottomasti, mutta kyllä täällä omat jarrunsa on.
Tunnelia ei ois rakennettu, ellei 4 demaria ois livenny rivistä tunnelin puolelle. Tästä heitä rangottiin kaksin käsin omien puolesta (nyttemmin palkitaan visionääreinä kauppakamarin toimesta). Ratikkaa vastustettiin toistakytävuotta vaatien aina uusia ja uusia selvityksiä, kunnes selvityksissä oli kaikki, eikä uusia enää oikein voinu tehdä. Kaikkiin "onko selvitetty, jos/että.." pystyi vastaan "on" ja lyödä nivaska eteen.
Tällä hetkellä "autojarrut" koittaa kaikin mahallisin keinoin saada keskustaviihtyvyyttä pois jalankululta ja tuoda väkisin hyödyttömän Kunkunparkin länsikeskustaan. Sama "autojarru" porukka on vastuussa Areenan ympäristön liikennekaakosesta, koska "autoilijaa ei saa kurittaa" ja Sorin silta jäi autoliikenteelle yhdessä Vuolteenkadun kanssa.. tulokset olette kaikki nähneet.
.. joo vähän väärä ketju, mutta ei kuitenkaan