Osasto 41

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Osaston olisi mahdollista viestiä tästä kaikesta fiksusti ja sivistyneesti mutta nyt suurelle yleisölle tuo näyttäytyy todella lapselliselta. Some auki ja lukemaan mitä mieltä ihmiset olivat tuosta tiedotteesta ja jos vielä sen jälkeen tuntuu siltä että hienosti meni niin eipä siinä sitten mitään.
Jos aina välittäisi muiden ihmisten mielipiteistä niin Areenalla tuskin saisi edelleenkään seisoa.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Osaston olisi mahdollista viestiä tästä kaikesta fiksusti ja sivistyneesti mutta nyt suurelle yleisölle tuo näyttäytyy todella lapselliselta. Some auki ja lukemaan mitä mieltä ihmiset olivat tuosta tiedotteesta ja jos vielä sen jälkeen tuntuu siltä että hienosti meni niin eipä siinä sitten mitään.
Olen tästä kirjoituksesta siis kyllä periaatteessa samaa mieltä, mutta onhan aina olemassa se vaihtoehto, että ei Osastoa kiinnosta tipan tippaa mitä kukaan muu heistä ajattelee.

Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta sekuntiakaan mitä kukaan ajattelee Ilveksestä, Ilveksen kannattajista tai Osastosta.

harkkapilli

Luottopelaaja
Ihan ihme kommentointia taas täällä. Tapparan päässä ollaan puhuttu täyttä paskaa. Tosiaan siellä on otettu yhteyttä Tapparan päähän ennen matsia, kun mitään lippuja ei ole saanut ottaa varastosta ulos ja he eivät ole siinäkään tilanteessa halunneet korjata itse aiheuttamaansa ongelmaa. Sitten mennään puhumaan paskaa radioon ja haastatteluihin, kuinka haluttiin vain kieltää isot liput, ei kaikkia lippuja. Sitten ollaan oltu yhteydessä Osastoon ja kysytty mitä "vaatimuksia" meillä on ja sitten sen jälkeen luvattu muun muassa samankokoinen katsomo kuin Ilveksen kotipeleissä ja lippukielto peruutetuksi. Ovat vielä antaneet Osastolle mahdollisuuden oikolukea heidän julkaisunsa ja ehdottaa muutoksia, lopulta tämäkin meni siihen, että luvattiin tutkia mahdollisuutta laajentaa katsomoa, vaikka se oli jo aikaisemmin luvattu laajentaa. Toisaalta mitään vastuuta ei Tapparan väki ottanut omasta mokastaan, vaan se olikin turvan vika, ei heidän.
Tämä kyllä kannattaisi tiedottaa myös Osaston tiedotuskanavissa (mielellään asiallisesti muotoiltuna), mitä Tappara on kertonut ja luvannut Osastolle ja miten julkisuuteen onkin kerrottu ihan muuta viestiä. Silloin suurelle yleisölle aukeaisi, miksi boikotointi ei ole ollenkaan ylireagointia.

Toutain

Luottopelaaja
Olen tästä kirjoituksesta siis kyllä periaatteessa samaa mieltä, mutta onhan aina olemassa se vaihtoehto, että ei Osastoa kiinnosta tipan tippaa mitä kukaan muu heistä ajattelee.

Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta sekuntiakaan mitä kukaan ajattelee Ilveksestä, Ilveksen kannattajista tai Osastosta.

Oho. Tässä ollaan kyllä ihan linjoilla. Mua kiinnostaa kyllä helvetisti, mitä ulkopuolella ajatellaan Ilveksestä ja myös Ilveksen kannattajista. Ei niin, että kaikkien pitäisi meistä tykätä. Se ei ole edes mahdollista siinä vaiheessa, kun aletaan menestyä. Mutta kyllähän imagolla silti merkitystä on ja oon hyvin tyytyväinen Ilveksen nykyiseen imagoon. Oon myös ylpeydellä seurannut ihmisten reaktioita Porin kannattajamatkaan, mikä on kirjaimellisesti sitä, että kiinnostaa, mitä Ilveksestä ja Ilveksen kannattajista ajatellaan. (Tämä toimii myös negatiivisessa mielessä).

IhanJuniori

Junioripelaaja
Oho. Tässä ollaan kyllä ihan linjoilla. Mua kiinnostaa kyllä helvetisti, mitä ulkopuolella ajatellaan Ilveksestä ja myös Ilveksen kannattajista. Ei niin, että kaikkien pitäisi meistä tykätä. Se ei ole edes mahdollista siinä vaiheessa, kun aletaan menestyä. Mutta kyllähän imagolla silti merkitystä on ja oon hyvin tyytyväinen Ilveksen nykyiseen imagoon. Oon myös ylpeydellä seurannut ihmisten reaktioita Porin kannattajamatkaan, mikä on kirjaimellisesti sitä, että kiinnostaa, mitä Ilveksestä ja Ilveksen kannattajista ajatellaan. (Tämä toimii myös negatiivisessa mielessä).
No joo tottakai Ilveksen imago minua kiinnostaa, mutta noin niinkun yleisesti pidän peliä aika menetettynä mitä tulee Ilveksen kannattajiin esimerkiksi tuolla twitterissä ja jatkoajassa.
En nyt haluis sanoa, että aina saa hävetä, mutta kun aina saa hävetä. Enkä todellakaan tarkoita nyt Osastoa vaan Ilves kannattajien yleistä käytöstä tuolla sosiaalisessa mediassa ja esimerkiksi jatkoajassa.

Toutain

Luottopelaaja
No joo tottakai Ilveksen imago minua kiinnostaa, mutta noin niinkun yleisesti pidän peliä aika menetettynä mitä tulee Ilveksen kannattajiin esimerkiksi tuolla twitterissä ja jatkoajassa.
En nyt haluis sanoa, että aina saa hävetä, mutta kun aina saa hävetä. Enkä todellakaan tarkoita nyt Osastoa vaan Ilves kannattajien yleistä käytöstä tuolla sosiaalisessa mediassa ja esimerkiksi jatkoajassa.

Jos jopa yksittäisten Ilves-nimimerkkien toiminta palstoilla hävettää, niin sanoisin, että se jos mikä on sitä, että kiinnostaa, mitä ajatellaan Ilveksestä ja Ilveksen kannattajista :D

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Tämä kyllä kannattaisi tiedottaa myös Osaston tiedotuskanavissa (mielellään asiallisesti muotoiltuna), mitä Tappara on kertonut ja luvannut Osastolle ja miten julkisuuteen onkin kerrottu ihan muuta viestiä. Silloin suurelle yleisölle aukeaisi, miksi boikotointi ei ole ollenkaan ylireagointia.
Kyllähän tästä yksittäiset ihmiset ovat useammassa somekanavassa kertoneet.

Toutain

Luottopelaaja
Tottahan se on, ettei Osasto ole oikeastaan meille muille mitään velkaa. Ei mekään olla Osastolle, mutta palautetta voin antaa niin hyvässä kuin pahassa, kiinnosti se ketään tai ei.

Aivan upea kannattajaryhmä, josta saa olla usein ylpeä. Porin tempaus oli hieno.

Tuo tuore vastine Tapparan suuntaan taas oli aivan paska :D

Eteenpäin ->

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja

Tätä minäkin sanoisin, menee boikotti ihan eri valoon.

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Tuosta Porin myöhästymisestä, niin eiköhän Osaston toimarit tästä ottanut oppia tulevia matkoja varten, että pelivaraa on oltava enemmän aikataulussa, kun isommat ihmismassat liikkuu ja muutenkin.

hokki

Vakiokokoonpanossa
Tässähän se tuli aika tyhjennetysti.
Tässä on nyt tullut 2 eri tietoa, pari kirjoittajaa on sanonut että Tapparaan on otettu yhteyttä, jäsen Janko taas kirjoitti että Tapparaan on koitettu ottaa yhteyttä.
Kumpi pitää paikkansa.
Joka tapauksessa Osaston puolelta homma on hoidettu täysin päin ......
Lastentarhan pikku kiukkupussit toimii tuolla tavalla, jos halutaan asioihin muutosta tästä tapauksesta pitää osata keskustella asiallisesti.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Tässä on nyt tullut 2 eri tietoa, pari kirjoittajaa on sanonut että Tapparaan on otettu yhteyttä, jäsen Janko taas kirjoitti että Tapparaan on koitettu ottaa yhteyttä.
Kumpi pitää paikkansa.
Lastentarhan pikku kiukkupussit toimii tuolla tavalla, jos halutaan asioihin muutosta tästä tapauksesta pitää osata keskustella asiallisesti.
Kummastelen kyllä sitä, miten tässä nyt on Osaston puolelta alettu muka kiukuttelemaan? Jos vastapuoli valehtelee kaikesta heti alkuunsa, niin kaikki pitäisi taas näiden foorumin tietäjien mukaan tietysti vaan niellä kyselemättä :D Silti joka kerta kun nämä samat herrat valittavat "pikku kiukkupusseista", niin Osasto saa asioita tapahtumaan tällä pienellä kiukuttelulla. Koirat räksyttää ja karavaani kulkee.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Kumpi pitää paikkansa.
En tiedä kuka tämä Janko on, tiedän vain sen että olin itse paikalla tuolla hallilla kun kyseinen yhteydenotto puhelimitse mouhoihin otettiin. Sieltä sanottiin että liput ovat kiellettyjä eikä tultu paikalle mitään selvittämään. Ja me sitten kiukutellaan kun ei purematta niellä suoranaista valehtelua. Eikä tässä nyt aleta joka päivä jotain julkaisuja tekemään.

Janko

Luottopelaaja
Kumpi pitää paikkansa.
Minä kirjoitin aiemmin näin:

"Olisin tuohon ulostuloon lisännyt vielä sen kuinka Tappara oli haluton selvittämään lippucasea ennen paikallista vaikka heihin ilmeisesti oltiin yhteydessä ja kerrottiin tästä "kommunikaatiovirheestä". Ei Hautamäelle ole voinut vasta pelin jälkeen tulla tietoa siitä mitä järkkärit ovat kieltäneet ja mitä ei jos häneen on jo ennen matsia koitettu olla yhteydessä."

harkkapilli

Luottopelaaja
Kyllähän tästä yksittäiset ihmiset ovat useammassa somekanavassa kertoneet.
Vaikka Osasto muodostuukin enemmän tai vähemmän yksittäisistä ihmisistä, niin nyt jää jokaisen arvioitavaksi, kuka edustaa Osastoa ja puhuu ylipäätään edes totta. Minäkin Osaston jäsenenä, mutta en edes tuossa pelissä paikalla olleena ja muutenkin toiminnan vetämisen keskipisteestä hyvin kaukana, voisin väittää nimimerkin takaa keskustelupalstoilla vaikka mitä tapahtumien kulusta. Monelle tuo saattaisi mennäkin läpi. Siksi olisi tärkeää, että Osasto tiedottaa asiasta virallisia kanavia pitkin, joiden osalta ei ole epäselvää, että Osasto todellakin käyttää siinä ääntään.

Eikä tässä nyt aleta joka päivä jotain julkaisuja tekemään.
Ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti tuon, koska on kyse harrastustoiminnasta. Kriisiviestinnässä on kuitenkin erittäin olennaista toimia heti tai muuten muut päättävät Osaston puolesta, mitä on tapahtunut ja miten asiat ovat menneet. Niitä käsityksiä voi olla jälkeenpäin todella vaikea korjata, jos aikailee asiassa.

toskala

Luottopelaaja
En tiedä kuka tämä Janko on, tiedän vain sen että olin itse paikalla tuolla hallilla kun kyseinen yhteydenotto puhelimitse mouhoihin otettiin. Sieltä sanottiin että liput ovat kiellettyjä eikä tultu paikalle mitään selvittämään. Ja me sitten kiukutellaan kun ei purematta niellä suoranaista valehtelua. Eikä tässä nyt aleta joka päivä jotain julkaisuja tekemään.

Meneekö tää nyt siis niin, että kun boikotoidaan tarpeeksi niin Tamhockey hoitaa paikalle aikakoneen ja sillä sitten päästään takaisin 27.1. paikallispeliin ja saadaan tämä tilanne korjattua? Tuoko se boikotointi nyt sitten hukatun mahdollisuuden takaisin?

Tästä tulee nyt se kuva että Osastoa kiinnostaa vain syyllisten hakeminen eikä pätkääkään ratkaisujen. Ja minulle tuollainen hedelmätön mielenosoittaminen on kiukuttelua. Tamhockey ei pidä kriisipalaveria tuon osaston ilmoituksen takia eikä Hautamäki tule polvillaan anelemaan Osastoa palaamaan. Jos Osasto haluaa olla poissa pelistä, siinähän olette. Tai suomalaista sananlaskua mukaillen: Itselleenhän se osasto vain kiusaa tekee, kun oman joukkueensa pelistä pois jää. Mutta mitään velvollisuutta noudattaa tuota kehotusta jäädä isosta pelistä pois vain siksi että osaston jampoilla on nyt paha mieli ei yhdelläkään Ilves-fanilla ole.

Viimeksi muokattu:

jurgen

Tähtipelaaja
Kyllähän nyt kaikki näkee, että homma on karannut käsistä ja suurin kärsijä on Osasto 41 ja välillisesti Ilves joukkueena! Maan johtava kannattajaremmi, mutta olkaa nyt hyvät ja ottakaa järki käteen ja sopikaa asiallisesti Tapparan kanssa tämä "gate".

Teitä tarvitaa joka peliin, myös siihen viimeiseen Tappara - Ilves -matsiin.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Meneekö tää nyt siis niin, että kun boikotoidaan tarpeeksi niin Tamhockey hoitaa paikalle aikakoneen ja sillä sitten päästään takaisin 27.1. paikallispeliin ja saadaan tämä tilanne korjattua? Tuoko se boikotointi nyt sitten hukatun mahdollisuuden takaisin?

Kuinka voi ymmärtää näin väärin kaiken? :D Ei, tässä ei haeta sitä, että Tappara pääsee korjaamaan jo tehdyn virheen vaan sitä, että tulevaisuudessa kannattamiseen on hyvät fasiliteetit. Tässä on täysin sama periaate kuin areenan avausviikonloppuna, eli kun kannattamiseen ei anneta kunnon mahdollisuuksia, jättäydytään pois ja sitten katsotaan, onko Tapparalla halua toimia sanojensa mukaisesti vai ei. Siinähän pitävät sen tylsän paikallispelin, mistä kukaan ei kunnolla puhu vs Ilveksen isännöimä paikallispeli, missä on tunnelmaa. Ei se meitä haittaa, jos meidän ei tarvitse antaa Tapparalle rahaa ottelulippujen muodossa.