harkkapilli
Luottopelaaja
- Viestejä
- 2 122
Minäkin ymmärrän tulovirtojen tärkeyden. Toivoisin silti, että kun Ilves ei nyt hetkeen ole ollut menossa koko ajan konkurssiin, niin hiljalleen alettaisiin ajattelemaan jokaisen euron nyhtämisen sijaan ottelutapahtuman kehittymistä paikan päällä viihtymisen näkökulmasta, eikä vain miten jokainen euro saadaan revittyä kaikesta irti.
Olen tainnut ennenkin sanoa tämän, mutta pelipaidat on hyvä esimerkki. Ne eivät ole edelleenkään mainoksettomia, mutta räikeistä tilkkutäkeistä on päästy eroon, kun on alettu ajatella peliasua tyylikkäänä kokonaisuutena ja sommiteltu mainoksetkin sen mukaan seuran väreihin. Samalla tavalla ne joka pelikatkolla puskevat mainokset ja kilpailut ovat ottelutapahtuman äänimaisemaa rikkovia "valkoisia mainoslaatikoita".
Areenan jääkin on täynnä mainoksia kuin Tamperelaisen etusivu. Enemmän ei ole automaattisesti aina enemmän, vaan jossain vaiheessa tuo mainosten pursuaminen joka puolelta alkaa kääntyä itseään vastaan. Jääkiekko-ottelu on liigatasolla bisnes, jossa myydään tunnelmaa ja tunne-elämyksiä. Joka paikasta kaikilla aisteilla pursuavat päälleliimatut ja toimivaa kokonaisuutta rikkovat mainokset häiritsevät sitä elämystä. Hyvin tehdyt, hauskat ja kokonaisuuteen sopivat mainokset voivat olla ihan hyviäkin. Pitäisi vaan miettiä paremmin kokonaisuutta, eikä myydä rahan kiilto silmissä kaikki paikat täyteen mainoksia.
Olen tainnut ennenkin sanoa tämän, mutta pelipaidat on hyvä esimerkki. Ne eivät ole edelleenkään mainoksettomia, mutta räikeistä tilkkutäkeistä on päästy eroon, kun on alettu ajatella peliasua tyylikkäänä kokonaisuutena ja sommiteltu mainoksetkin sen mukaan seuran väreihin. Samalla tavalla ne joka pelikatkolla puskevat mainokset ja kilpailut ovat ottelutapahtuman äänimaisemaa rikkovia "valkoisia mainoslaatikoita".
Areenan jääkin on täynnä mainoksia kuin Tamperelaisen etusivu. Enemmän ei ole automaattisesti aina enemmän, vaan jossain vaiheessa tuo mainosten pursuaminen joka puolelta alkaa kääntyä itseään vastaan. Jääkiekko-ottelu on liigatasolla bisnes, jossa myydään tunnelmaa ja tunne-elämyksiä. Joka paikasta kaikilla aisteilla pursuavat päälleliimatut ja toimivaa kokonaisuutta rikkovat mainokset häiritsevät sitä elämystä. Hyvin tehdyt, hauskat ja kokonaisuuteen sopivat mainokset voivat olla ihan hyviäkin. Pitäisi vaan miettiä paremmin kokonaisuutta, eikä myydä rahan kiilto silmissä kaikki paikat täyteen mainoksia.