Itse en kannattajakatsomossa istu, joskin sen välittömässä läheisyydessä. Tähän osasyynä on vieressä istuvan vanhan miehen jota isäkseni myös nimitetään jaksamattomuus seistä koko peliä. Kuitenkin aina silloin tällöin käyn kannattajakatsomossa kavereita morjestamassa. Aina tällöin itseäni kuitenkin vituttaa se kun mitään ei pelin aikana näe lippujen takaa. Tokikaan asiasta en kehtaa valittaa enkä näe edes syytä valittaa koska osaston työ ottelutapahtumien tunnelman eteen on kertomattakin selvää, ja itsekin haluaisin kehittää suomalaista kannattajakulttuuria keski-euroopan suuntaan. Ne liput ovat perkeleen hienoja, ja tekevät omista vaikuttavan näköisiä. Itse en lippuista edes pelin aikana luopuisi mistään hinnasta.
Kuitenkin.
Tappara on tehnyt asiakastyytyväisyyskyselyn ja itselläni ei ainakaan ole syytä alkaa siitä nurisemaan. Jos heidän ottelutapahtumissaan ei pelien aikana haluta lippuja heilutettavan, niin heillä isännöijinä on se oikeus kieltää. Boikotti on mielestäni hölmöä itkemistä, etenkin kuin osaston kanta on varmasti jo aiemmin tullut selväksi. Itse en pidä kouluvaltauksista tai muistakaan vastaavista mielenilmauksista, koska ne ilmentävät meidän suomalaisten uusavuttomuuden ja itsekkyyden kulttuuria. Myös tästä saan samoja energioita. Ei saatu tahtoamme läpi, niin nyt kollektiivisesti tehdään kaikesta turhan vaikeaa ja vieläpä näyttävällä tavalla.
Etenkin paikallispeleissä joukkueelle omien tuki on poikkeuksellisen tärkeää, ja jos joku sanoo, että Tappara on tämän linjauksen tehnyt nimenomaan hiljentääkseen osaston, niin onhan se perhanan fiksua kävellä kassit perseessä sieltä ulos.