Ipandemia21
Vakiokokoonpanossa
Mielelläänhän siellä fanikatsomossa kannattaisi useammin, mutta eihän sieltä näe kunnolla. Tiedätte kyllä miksi ei näe. Siinä suurin syy, jos/kun väki siellä vähenee.
Viimeksi muokattu:
No, jos muutama lippu kesken pelin on se isoin ongelma niin ei voi mitään, ne heiluvat siellä nyt ja tulevaisuudessa.Mielelläänhän siellä fanikatsomossa kannattaisi useammin, mutta eihän sieltä näe kunnolla. Tiedätte kyllä miksi ei näe. Siinä suurin syy, jos/kun väki siellä vähenee.
Kannattajakatsomo on juuri se mistä sen nimikin tulee, siellä kannatetaan. Toiveissa olisi että sinne tulisi lisää sellaisia ihmisiä jotka haluavat olla osa seuraa porukassa joka jokaisessa pelissä antaa kaikkensa niiden sällien eteen jotka siellä jäällä pisteistä taistelee. Annetaan tunteiden näkyä, pidetään helvetinmoista mökää, taputetaan ja annetaan lippujen liehua. Tehdään meidän kotipeleistä sietämätön paikka jokaiselle vierasjoukkueelle. Me ollaan yhdessä Ilves.Mielelläänhän siellä fanikatsomossa kannattaisi useammin, mutta eihän sieltä näe kunnolla. Tiedätte kyllä miksi ei näe. Siinä suurin syy, jos/kun väki siellä vähenee.
Tajuan kyllä mitä ajat takaa, mulla on myös kausari istumapaikoilla juuri tästä syystä. Mutta käyn kans aika aktiivisesti noilla Osaston järjestämillä vierasreissuilla, ja kyllähän se energia ja tunnetaso on fanikatsomossa aivan eri tasolla kuin istumapaikoilla. Se on parhaimmillaan sen verran upeaa että itse jopa harkitsen ensi kaudeksi paikan vaihtamista päätyyn. Totta, matsia ei aina näe ihan niin hyvin kuin haluaisi, mutta ei se muuallakaan hallissa aina ihan otollista ole - sitä paitsi ottelut voi aina katsoa jälkeenpäin uudestaan jos ja kun haluaa nähdä tilanteet kunnolla.Mielelläänhän siellä fanikatsomossa kannattaisi useammin, mutta eihän sieltä näe kunnolla. Tiedätte kyllä miksi ei näe. Siinä suurin syy, jos/kun väki siellä vähenee.
Vaikka itse olen lippujen kannalla, niin jotain tähän pitäisi keksiä. Olen varma, että jos sieltä päädystä näkisi vähän paremmin peliä, niin se olisi täynnä joka pelissä. Nyt maksat 5€ enemmän, niin pääset katsomaan matsin yläkatsomosta.Mielelläänhän siellä fanikatsomossa kannattaisi useammin, mutta eihän sieltä näe kunnolla. Tiedätte kyllä miksi ei näe. Siinä suurin syy, jos/kun väki siellä vähenee.
Itse mielummin otan pienemmän massan paremmalla tunnelmalla kuin ison massan huonommalla♂️(kyllä visuaalisuus on aika iso juttu) Intohimosta seuraa kohtaan sinne mennään. 24h party people!!Vaikka itse olen lippujen kannalla, niin jotain tähän pitäisi keksiä. Olen varma, että jos sieltä päädystä näkisi vähän paremmin peliä, niin se olisi täynnä joka pelissä. Nyt maksat 5€ enemmän, niin pääset katsomaan matsin yläkatsomosta.
Toki. Mutta hakusessa olisi ehkä jotain tältä väliltä. Sillä lippujen asettelulla sinne katsomoon saa jo paljon aikaan.Itse mielummin otan pienemmän massan paremmalla tunnelmalla kuin ison massan huonommalla♂️(kyllä visuaalisuus on aika iso juttu) Intohimosta seuraa kohtaan sinne mennään. 24h party people!!
Vaikka itse olen lippujen kannalla, niin jotain tähän pitäisi keksiä. Olen varma, että jos sieltä päädystä näkisi vähän paremmin peliä, niin se olisi täynnä joka pelissä. Nyt maksat 5€ enemmän, niin pääset katsomaan matsin yläkatsomosta.
Ja tässä on nyt varmaankin enemmän sukupolvien välisistä eroista kyse kuin mistään muusta. Vanhemmat sukupolvet haluavat ehkä seurata itse matsia enemmän, nuorempia taas muutama lippu ei haittaa niin paljoa, koska se joukkueen kannattaminen vie muutenkin suurimman osan siitä huomiosta, ei niinkään se peli itsessään.Itse mielummin otan pienemmän massan paremmalla tunnelmalla kuin ison massan huonommalla♂️(kyllä visuaalisuus on aika iso juttu) Intohimosta seuraa kohtaan sinne mennään. 24h party people!!
Hyvä postaus!Lähes jokaisessa pelissä päädyssä on päässyt sellaiselle paikalle, ettei liput häiritse kuin maksimissaan ihan hetkellisesti, joten sekään ei useimmiten muodostu ongelmaksi. Toki paikalliset ja muut isommat matsit erikseen, jolloin pitää tunkea sinne mihin vain mahtuu.
Valitettavan usein, kun menee katsomossa vähän ylemmäs ja/tai sivummalle, aika yksin saa olla huutamassa eikä ympärillä olevilla edes kädet liiku. Luulisi tosiaan, mikäli kannattajakatsomoon tulee niin edes niitä käsiä voisi hakata yhteen...
Katsomorakenteet ja kaiteen sijoittelu asettavat sellaiset reunaehdot, ettei kannattajakatsomo tule koskaan olemaan optimaalinen Nokia Arenassa. Kaiteita pitäisi olla useita eri paikoissa ja yksi heti pleksin takana, mihin bandiksen voisi kiinnittää. Tällöin myös katsomon pitäisi olla jyrkempi ja alkaa korkeammalta suhteessa jäähän jne. jne. Vallitsevissa olosuhteissa ei näin ollen ole oikein mahdollista sekään, että 5 ensimmäistä riviä nykyisen bandiksen alapuolella olisivat tyhjiä.Oma toiveenihan olisi se, että se bandiksen edusta olisi tyhjä, ellei halli ole loppuunmyyty. Ensinnäkin seisotaan sen oman porukan tunnuksen, eli bandiksen, takana ja jos ei halua assosioitua vaikkapa Osastoon niin sitä omaa kannattamista voi tehdä muuallakin hallissa. Nyt se katsomo näyttää vain tyhmältä, kun bandista ei oikeastaan näy ja sen edessä olevat ihmiset harvemmin jaksavat edes taputtaa.
Tämähän se. Tuo katsomo on alunperin rakennettu päin persettä. Ei todellakaan ole ajateltu mitään urheilukannattajia. Sinänsä harmi koska alunperin suunnitteluvaiheessa piti kuunnella myös meitä kannattajia mutta kuuroille korville meni kaikki ehdotukset ja toiveet. Ilveksen syyhän tämä ei tietenkään mitenkään ole. Toimistolla ovat kyllä kaikkensa yrittäneet meidän eteen tehdä.Katsomorakenteet ja kaiteen sijoittelu asettavat sellaiset reunaehdot, ettei kannattajakatsomo tule koskaan olemaan optimaalinen Nokia Arenassa. Kaiteita pitäisi olla useita eri paikoissa ja yksi heti pleksin takana, mihin bandiksen voisi kiinnittää. Tällöin myös katsomon pitäisi olla jyrkempi ja alkaa korkeammalta suhteessa jäähän jne. jne. Vallitsevissa olosuhteissa ei näin ollen ole oikein mahdollista sekään, että 5 ensimmäistä riviä nykyisen bandiksen alapuolella olisivat tyhjiä.
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta tähän pitää sen verran kommentoida, että täysin mahdollistahan tämä olisi, alarivin porukka mahtuisi ihan hyvin vähän vähemmän kiimaisissa matseissa bandiksen taakse. Toinen asia on sitten se, että millä saadaan ihmiset liikutettua bandiksen edestä sen taakseVallitsevissa olosuhteissa ei näin ollen ole oikein mahdollista sekään, että 5 ensimmäistä riviä nykyisen bandiksen alapuolella olisivat tyhjiä.
Ei tuo viiden alimman rivin pitäminen tyhjänä varmaankaan mahdotonta olisi, mutta vaikeaa se on ainakin nykykäytännöllä, jossa niin seisomakatsomossa kuin areenan käytävillä ollaan kuin Ellun kanat ja luotetaan massan ohjautuvan itsenäisesti muka jotenkin optimaalisesti. Lopputuloksena saadaan sitten seisomakatsomossa banderollin peittävä ihmismuuri ja käytävillä Hakametsästä perityt käytävän poikki menevät jonot, jotka hankaloittavat liikkumista.Vallitsevissa olosuhteissa ei näin ollen ole oikein mahdollista sekään, että 5 ensimmäistä riviä nykyisen bandiksen alapuolella olisivat tyhjiä.
On kokeiltu eikä mainittavaa eroa ollut nykyiseen. Suurin ongelma on se että ihmiset eivät joka kehtaa, jaksa tai vain halua kannattaa. Tullaan sen halvemman lipun perässä sinne katsomoon.Seisomakatsomon kovimman puhdin pakkautuminen alariveille on myös osasyy, että yläriveillä on väljää ja vaisumpi meininki. Kannattaisi ainakin kokeilla, minkälainen vaikutus olisi, jos edes joku neljän kovaäänisen aktiivin ryhmä olisi tuomassa energiaa sinne yläriveillekin
Itse en muista ainakaan areenassa nähneeni tuollaista kokeilua. Ylipäätään kokeilun pitäisi kestää myös useamman pelin ajan, jotta sillä voisi olla jotain näkyviä vaikutuksia.On kokeiltu eikä mainittavaa eroa ollut nykyiseen. Suurin ongelma on se että ihmiset eivät joka kehtaa, jaksa tai vain halua kannattaa. Tullaan sen halvemman lipun perässä sinne katsomoon.
On tuota kokeiltu useammassa pelissä. Ei siellä silti oikein muut lähteneet mukaan. On kokeiltu myös sitä että ympäri katsomoa jaettu porukkaa mutta edelleen vaikutus ei eronnut pahemmin normista.Itse en muista ainakaan areenassa nähneeni tuollaista kokeilua. Ylipäätään kokeilun pitäisi kestää myös useamman pelin ajan, jotta sillä voisi olla jotain näkyviä vaikutuksia.
Osastolla on kuitenkin sen verran runsaasti niitä äänekkäämpiä aktiivejakin, että se mahdollistaisi porukan jakamisen muutamaan eri kohtaan seisomakatsomossa.
Toinen vaihtoehto on sitten nostaa kädet pystyy ja luovuttaa. Silloin on riski, että siellä yläriveillä äänekkäimmän porukan selän takana ei edelleenkään kehdata kannattaa ääneen, vaikka siellä olisikin nyt nähtyä enemmän katsojia.