Otto Tiitinen

IlvesEnthusiast2024

Vakiokokoonpanossa
Katsoin videon ja aivan normaalisti puhuu. Mitä helvettiä täällä analysoidaan jotain S2-aksentteja, kun nuori poika antaa ensimmäisen edustusjoukkuehaastattelunsa ja puhuu aivan tavallista suomea.
Kyllähän tuosta haastattelusta ainakin minä huomaan haastateltavan ja haastattelevan puhuvan suomea eri tavalla. Se onkin sitten toinen kysymys, että onko siinä mitään väärää/ihmeellistä. Minusta ei ole. Tuntuu, että täällä ne ketkä tämän aksentin olemassaolon kieltävät suhtautuvat tähän aksenttiin kielteisimmin. Ja syyttävät asian huomaavia rasisteiksi.

Minun mielestäni on täysin luonnollista että henkilö joka viettää paljon aikaa S-2 ihmisten kanssa omaksuu heidän aksentin. Tunnetusti jalkapallopiireissä näitä S2-junnuja on hyvin paljon. Tiitinen ei toki ole räikein esimerkki ns. kantasuomalaisesta joka puhuu suomea murtaen.

En nyt taas ymmärrä, että miksi tästäkin asiasta piti näin iso metakka nostaa.

jokuvaa

Vakiokokoonpanossa
Kyllähän tuosta haastattelusta ainakin minä huomaan haastateltavan ja haastattelevan puhuvan suomea eri tavalla. Se onkin sitten toinen kysymys, että onko siinä mitään väärää/ihmeellistä. Minusta ei ole. Tuntuu, että täällä ne ketkä tämän aksentin olemassaolon kieltävät suhtautuvat tähän aksenttiin kielteisimmin. Ja syyttävät asian huomaavia rasisteiksi.

Minun mielestäni on täysin luonnollista että henkilö joka viettää paljon aikaa S-2 ihmisten kanssa omaksuu heidän aksentin. Tunnetusti jalkapallopiireissä näitä S2-junnuja on hyvin paljon. Tiitinen ei toki ole räikein esimerkki ns. kantasuomalaisesta joka puhuu suomea murtaen.

En nyt taas ymmärrä, että miksi tästäkin asiasta piti näin iso metakka nostaa.
No, kyllähän @Kettu tämän aika kielteisessä valossa toi esille. Muutenkin outoa ylipäätään tuoda esille nuoren lupauksen ensimmäisestä julkisessta haastattelusta hänen puhetyyliinsä.

Kettu

Vakiokokoonpanossa
Pyysin jo, ettei jatketa asiasta. Mun mokani tuoda asia esille, kun kyseinen pelaaja ei tietenkään puhu aluksi luulemallani tavalla. Ei jatketa tästä enää, pliis. Keskitytään Oton hienoihin suorituksiin kentällä.

Samankaltaiset ketjut