Oulun Kärpät

Blackhawk

Luottopelaaja
Mitä enemmän torson kirjoituksia lukee, sitä vakuuttuneempi olen, että eihän hänellä ole mitään ymmärtämystä mikä hänen kannattamansa joukkueen pelissä mättää, eli ei toisinsanoen ymmärrä pelitavoista mitään. Tämä jatkiksessa ollut viesti alleviivaa kyseisen havainnon täydellisesti. Höpisee vaan ”pelaamisen tason heilahtelusta”..:D

Liitteet

• IMG_7875.jpeg
    IMG_7875.jpeg
    646,1 KB · kertaa luettu: 137

Pok

Tähtipelaaja
Ja ainoa perustelu 4 sakkiin nousulle oli kun Kärpät jonkun 5-6 pelin pätkän veti kovalla pistekeskiarvolla enimmäkseen ottelutapahtumien vastaisesti, että jos vedetäänkin koko loppukausi samaan tahtiin niin melkein riittää jo, eli ei tarvitse kuin vähän pistetahtia parantaa. Tosiaan viikko sitten piti vielä todennäköisenä että Kärpät nousee runkosarjassa neljän joukkoon.

Tuon Pökkelö-valmentajankin kanssa ovat vaarallinen vastus playoffeissa kenelle tahansa, mutta voivat myös pudota kenelle tahansa ja eivät kyllä millään tule finaaliin asti yltämään. Toivoisin, että Kärpät ei Ilveksen vastustajaksi puolivälierissä osu, mutta välierissä kelpaisi kyllä jo.

FightBackIpa

Luottopelaaja
Sitähän palstavisiiri MC Tursas on kotiinpäin vedon hurmoksessaan jankuttanut, että "Kärpät on keväällä Tapparan ainoa todellinen haastaja."

Epäselväksi jäi, missä tilanteessa haastaminen tapahtuu ja kuinka alhaalla molemmat joukkueet tuolloin ovat?
McTursus on siittäkin kiinnostava tapaus, että on periaatteessa ihan perillä oleva ukko, mutta on omiensa puolesta varsin harhainen.

Kaverini (mouho) halusi vetää betsin mua vastaan, kumpi menee pidemmälle. Kaverilla Kärpät, mulla tietysti Ilves. Kaveri innostui Kärppien voittoputken aikaan joukkueesta, itse vankkana Havu "fanina" oli helppo tarttua tarjoukseen.

Kodytek88

Luottopelaaja
Kärppiin varmaan tämän palstan vahvimmat antipatiat omaavana olen 'Torson kanssa samaa mieltä siitä, että Kärpät voi aivan hyvin olla keväällä kovakin. Tämä siinäkin tapauksessa, että runkosarjasijoitus "on mitä on".

Toki olisi ihan mahtavaa nähdä toisinto sille, mitä KooKoo teki Kärpille pari vuotta sitten. En vain oikein tällä kaudella usko todelliseen lässähdykseen. Tuo materiaali on vaan niin kova, että väkisinkin jossain vaiheessa juna lähtee kulkemaan. Ja kun runko on kuitenkin suhteellisen kokenut, niin mikään yllätys ei olisi, jos näin käy pudotuspeleissä.

Pok

Tähtipelaaja
Toki olisi ihan mahtavaa nähdä toisinto sille, mitä KooKoo teki Kärpille pari vuotta sitten. En vain oikein tällä kaudella usko todelliseen lässähdykseen. Tuo materiaali on vaan niin kova, että väkisinkin jossain vaiheessa juna lähtee kulkemaan. Ja kun runko on kuitenkin suhteellisen kokenut, niin mikään yllätys ei olisi, jos näin käy pudotuspeleissä.

Kärpät voi hurmoksella voittaa teoriassa yhden alisuorittavan "kovan materiaalin joukkueen" ja materiaalilla heikompia porukoita, jos ovat itse virittäytyneet iskuun.

Siinä vaiheessa kun tulee hyvävireinen toinen hyvän materiaalin joukkue, jolla on ammattivalmentaja, niin työharjoittelijalätkäjätkä-Mäntymaa ei vaan millään voi voittaa paras seitsemästä -sarjaa. Siksi Kärpät ei ole mestarikandidaatti, mutta vakava vastustaja kenelle tahansa yksittäisessä ottelusarjassa, ja yhtä lailla voi pudota sääleissä Sportille tai vastaavalle.

Luchs

Luottopelaaja
McTursus on siittäkin kiinnostava tapaus, että on periaatteessa ihan perillä oleva ukko, mutta on omiensa puolesta varsin harhainen.

Kaverini (mouho) halusi vetää betsin mua vastaan, kumpi menee pidemmälle. Kaverilla Kärpät, mulla tietysti Ilves. Kaveri innostui Kärppien voittoputken aikaan joukkueesta, itse vankkana Havu "fanina" oli helppo tarttua tarjoukseen.

No joo.
Jatkoajan puolella on muutamia, jotka jaksavat puurtaa näitä kausiennakoita ja keskimääräinen osumisprosentti vaihtelee heillä kaikilla, eikä Mursu sieltä nouse mitenkään esiin erityisenä tietäjänä. Joukkueiden, varsinkin omiensa, pelaajia kyllä noissa ennakoissa maalailee vanhoista suomi-filmeistä tutulla melodramaattisella pateettisuudella.

On viime aikoina korostanut kykyään todennäköisyyslaskentaan ja terävään analyysiin, mutta kun yllätetään housut kintuissa, niin palaa sujuvasti fanin oikeutukseen puolueellisuudesta ja kotiinpäin vedosta. Melkonen seppä, kiemurtelee kuin mato koukussa.

FightBackIpa

Luottopelaaja
Tuo Kärppien mahdollisuuksien isoin murskaus seisoo siellä pelaajien takana. Aivan väärällä tasolla valmentava Havu. Kuuluu heittämällä top 3:een liigan huonoimmista valmentajista. Toinen big problem on maalivahdit, jotka eivät kyllä vaikka kuinka haluaisi ole riittäviä mestaruusjahtiin.

Tuolla pelaajistolla voitetaan kyllä yksittäisiä pelejä, mutta että kahlattaisiin noilla aseilla neljä kierrosta ja pytty kouraan, niin ei tapahdu.

Oma veikkaus: ekalla kierroksella vie, mutta kun toisella kierroksella taso nousee (Ilves, Tappara Hifk osastoa), noutaja tulee.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Raajat liikkuneet, että pahin vältetty onneksi.
Nyt teki kyllä ihan aidosti pahaa katsoa.
Joo tätä tuossa katselin, että ainakin hetkeksi näytti, että alaraajat olisi menneet, mutta toivottavasti tosiaan kaikki edelleen liikkuu.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.