Nää jutut on sinänsä vähän huonoja kun tässäkin on käytetty lähteenä kahta pelaajaagenttia, mutta ei tosissaan ole tietoa ketkä nämä agentit ovat ja kuinka montaa pelaajaa he edustavat.
Hauska tilasto. Viimeiset 20 peliä Kärpät tehnyt 40 maalia. Samassa ajassa Ilves on tehnyt 71 maalia.
Lauri Marjamäki on kahlinnut SM-liigan mahtavimman tykistön.
www.is.fi
Olen yleensä tottunut, että joukkueeni tekee paljon maaleja. Oli se sitten Jokereissa tai aiemmin Kärpissä. Totta kai haluan, että joukkue tekee paljon maaleja. Voittaminen ja maalinteko ovat minulle tärkeitä. Viihde on sitten katsojan silmässä.
Kovin monen silmässä sitä ei tänä syksynä ole ollut.
– Tylsästi me olemme pelanneet aina, kun olen ollut Kärpissä, Marjamäki hymähtää viitaten yleiseen keskustelun sävyyn.
– Teimme yhdellä kaudella eniten maaleja ja voitimme runkosarjan ja kahdesti putkeen Suomen mestaruudenkin (2014, 2015), mutta sekin oli tylsää.
VAIKKA Kärpät ja Marjamäki keräävät nyt kritiikkiä oikealta ja vasemmalta, on silti hyvinkin mahdollista, että sen kurinalaisella ja jo syksyllä muottiin lyödyllä pudotuspelikiekolla mennään lopulta keväälle pitkälle.
– Kyllä minä sillä tavalla olen luottavainen, että hyviä me olemme keväällä. Vaikea meitä on keväällä voittaa. Sen minä tiedän. Mutta prosessi on pahasti kesken. Sen voin sanoa tällä hetkellä, Marjamäki sanoo.
Tuossahan se oleellinen. Ainakin itselle on taas ihan se ja sama että kuinka ylivoimaisesti voitetaan joku runkosarjan maalitilasto, pleijareissa homma ratkaistaan. Ei paljon maalitilastot lämmitä kun Tappara tai Kärpät nostelee kannua.