Huumorissa on usein kyse kontekstista. Voisin koittaa selittää sen sinulle mutta veikkaan, että ensin pitäisi selittää konteksti sanana.
Sovitaan, että sinun maailmassasi kaikki on hyvin ja kaikki turha tasa-arvokeskustelu voidaan jättää väliin. Ja minä taas osaltani käyn sitä jatkossa sellaisten kanssa joiden kanssa on mahdollista käydä järkevää keskustelua.
Molemmat voittaa.
Ei sovita. Älä kerro mulle mitä mun maailmani edustaa. En minäkään tee niin sulle.
Olen sitä mieltä, että jos tuollaisiin "epäkohtiin" aletaan tarttumaan, niin se syö uskottavuutta kaikelta siltä, missä tasa-arvoa oikeasti tarvittaisiin.
Otan esimerkin. Tiedät varmaankin n-sanan, ennen yleinen, nykyään kielletty onneksi.
Tätä käytetään haukkumasanana nykyään, mutta onko todella niin, että on parempi sanoa "vitun tummaihoinen", kuin "vitun n-sana"?
Tarkoitan sitä, että pitäisi keskittyä rasismista juurisyihin, ei yksittäisiin sanoihin, koska eri rotua kohtaan osoitettua vihaa ei voi poistaa sanoilla, vaan muuttamalla asenteita! Sama toimii misogynian kanssa, keskitytään enemmän oikeisiin ongelmiin, eikä takerruta sellaiseen, millä ei käytännössä ole mitään väliä!
Olemme samalla puolella, kuten nuoret sanovat, chillaa veli (olettaen, että ole mies).