Öö, mutta onko nyt edes leiriryhmässä mukana!? Ei mikään vanha maajoukkuekutsu paljoa ota eteen. Onhan SaVikin eht-pelaaja.
Tuossa tulikin jo tarkennusta, mutta lisättäköön vielä, että Kodytekillä on siis kolmen viimeisen vuoden ajalta 20 maaottelua, eli on ihan vakiopelaaja EHT:llä. Mulle tämä asia on merkittävämpi kuin näytöt Tsekin sarjassa. Jalosen leimassa on sitä jotain.
Käännän tähän pätkän yhdestä tsekkimedian jutusta tämän menneen kauden EHT:ltä, kun Tsekki voitti Suomen 5-2.
(TURKU, kirjeenvaihtajalta) Hän pelasi hienon ottelun. Petr Kodýtek pelasi ylivoimaa ja alivoimaa, hän oli yksi Tšekin parhaista pelaajista. 5-2-voiton jälkeen maailmanmestareista Pilsenin hyökkääjä puhuu päävalmentaja Kari Jalosen hänelle antamasta luottamuksesta ja Tšekin joukkueen poikkeuksellisesta tehokkuudesta viimeistelyssä.
Onko Tsekin kopissa havaittavissa tyytyväisyyttä tällaisen voiton jälkeen?
Luulen niin. Suomea vastaan ei voi voittaa joka kerta, joten arvostamme voittoa todella paljon. Pelasimme koko pelin erittäin hyvin, pysyimme siinä, mitä halusimme. Tämä oli ansaittu voitto.
Sait paljon vastuuta, pelasit ylivoimaa ja alivoimaa. Kuinka paljon nautit ottelusta?
Arvostan todella sitä, että minulle annettiin tällainen vastuu. Rakennat asteittain asemaasi ja haluat aina pelata mahdollisimman paljon. Olen todella kiitollinen. Kun saat vastuuta, voit pelata niin hyvin kuin osaat. Toivottavasti jätin parhaan mahdollisen vaikutelman itsestäni.