Ei voi kuin ihmetellä, minkälaisia asioita täällä porukkaa kirjoittelee. Toki meille kaikille Ilves-faneille Ilveksen menestyminen ja mestaruus on yksi isoimmista asioista, mitä voi toivoa. Silti en pysty antamaan kyllä pienintäkään kunnioitusta näille kirjoittajille, jotka toivovat Konnan repsahtamista sillä verukkeella, että se auttaisi Ilveksen mestaruuteen.
Kyllä, Konna on Tapparan ykkössentteri ja Tappara varmasti tulee olemaan yksi isoimmista esteistä Ilveksen mestaruuden tiellä, mutta kuten täällä muutkin ovat kirjoittaneet, niin tällä on kuitenkin Konnan itsensä lisäksi vaikutusta mm. hänen läheisiinsä. Toki on itse vastuussa omasta toiminnastaan, mutta se, että täällä kirjoitetaan tyyliin "olen valmis auttamaan, vaikka Konnaa juomaan itsensä hengiltä, jos se auttaa Ilveksen mestaruuteen", niin jotain rajaa nyt näihin juttuihin.
Olen samaa mieltä siitä, että Konna petti koko Ilves-yhteisön viime keväänä ja sitä hän tai kukaan mukaan ei voi enää muuksi muuttaa, vaikka kuinka haluaisi. Se on mennyttä aikaa ja nyt pitää keskittyä tulevaan. Ihminen on erehtyväinen ja alkoholismi on sairaus ja siitä ei mihinkään pääse. Toki itsekin toivon, että olisi hakenut siihen apua jo Ilveksen aikoina ja olisi ollut paras mahdollinen versio itsestään viime keväänä ja mahdollisesti auttanut Ilveksen mestaruuteen, mutta kuten jo todettua, niin sitä ei voi enää kukaan muuttaa, mitä tapahtui tai jäi tapahtumatta.
Ollaan siis isompia ihmisiä ja lopetetaan tuollaiset naurettavat kirjoitukset ja pahan toivominen toisille ihmisille, vaikka se jotenkin auttaisi Ilveksen lähemmäs mestaruutta. Kyllä se mestaruus sieltä tulee, vaikka siellä olisikin Tapparalla terve ja raitis Konna pelaamassa ja ei se voi siitä jäädä kiinni ja jos jää, niin silloin ei myöskään olla sitä mestaruutta ansaittu.