Petri Kontiola

Battery

Luottopelaaja
Yhdestäkään hoidosta ei ole apua, ellei alkoholisti ole itse halukas ottamaan apua vastaan. Näitä tapauksia tunnen valitettavasti useammankin, jotka ovat hoitoihin viemisestä huolimatta jatkaneet entistä elämäänsä. Konna hoiti itsensä kuntoon ja kyllä tämä on pohjimmiltaan hänen itsensä aikaansaama muutos, ei yhdenkään läheisten, työkaverin tai työnantajan.
En mitään muuta väittänytkään. Olen kanssa näitä tapauksia nähnyt ja tiedän että oma päätös on ainoa joka merkkaa.

Sanoin että olen kuullut nyt nelJä nimeä jotka ovat Konnan auttaneet/saattaneet hoitoon miehen omalla päätösellä siis. Ihmettelin tuota nimien määrää. Mietin vain onko mies viety sinne 4 kertaa aina eri saattajan kanssa vai kerran 4 miehen tukemana.

Meklari

Luottopelaaja
En mitään muuta väittänytkään.

Sanoin että olen kuullut nyt nelJä nimeä jotka ovat Konnan auttaneet/saattaneet hoitoon miehen omalla päätösellä siis. Ihmettelin tuota nimien määrää. Mietin vain onko mies viety sinne 4 kertaa aina eri saattajan kanssa vai kerran 4 miehen tukemana.
Itse en ole kuullut kuin Pendosta.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Voi vittu. Ratsastaako naapurit nyt tuollakin? Kas kun eivät saa siitä vielä jotain palkintoa kuinka auttoivat pelaajaansa vaikean ajan yli!

No ei kai tuolla mitään ratsastettu, Ilveksen organisaation ihmisethän ilmeisesti Konnan parantumisen alulle saattoivat ja ohjasivat hänet hoitoon. Kuitenkin ihan asiaankuuluva tapa seuralta onnitella miestä palkinnosta, kun Konna kuitenkin oli mestaruusjoukkueen pelaaja ja vahvasti Tapparaan linkittyvä hahmo muutenkin.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
En mitään muuta väittänytkään. Olen kanssa näitä tapauksia nähnyt ja tiedän että oma päätös on ainoa joka merkkaa.

En osaa sanoa. Kuten @Meklari sanoi, niin en myöskään ole kuullut kuin Pendosta ja siitä miten iso rooli hänellä tuossa kuviossa oli.

Ei pelkästään sinne ohjaamisen kanssa vaan myös siellä tukihenkilönä olemisena.

Toki, Konna itse tuon loppujen lopuksi tekee mutta tukihenkilö(t) ovat tärkeässä roolissa.

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
No ei kai tuolla mitään ratsastettu, Ilveksen organisaation ihmisethän ilmeisesti Konnan parantumisen alulle saattoivat ja ohjasivat hänet hoitoon. Kuitenkin ihan asiaankuuluva tapa seuralta onnitella miestä palkinnosta, kun Konna kuitenkin oli mestaruusjoukkueen pelaaja ja vahvasti Tapparaan linkittyvä hahmo muutenkin.
Tätä itsekin hain, eli vaikka Konna onkin saanut apua alkuun Ilvekseltä, lopulta hoitojen onnistumisen mahdollisti pelkästään Konna itse. Siihen ei voinut Tappara eikä Ilveskään vaikuttaa mitenkään ja onnittelut olivat sen takia osoitettu suoraan Konnalle myös oman seuran puolesta. Toivottavasti tämä case Kontiola kokonaisuudessaan toimii esimerkkinä muillekin viinan kanssa ongelmiin joutuville/joutuneille kiekkoilijoille, niitä valitettavasti riittää myös julkisuudelta piilossa. Oli Kontiolasta sitten muuten mitä mieltä tahansa, sen puolesta kuitenkin pidän palkinnon ja positiivisen mediahuomion osoitetta oikeana.

tynamo

Luottopelaaja
En osaa sanoa. Kuten @Meklari sanoi, niin en myöskään ole kuullut kuin Pendosta ja siitä miten iso rooli hänellä tuossa kuviossa oli.

Ei pelkästään sinne ohjaamisen kanssa vaan myös siellä tukihenkilönä olemisena.

Toki, Konna itse tuon loppujen lopuksi tekee mutta tukihenkilö(t) ovat tärkeässä roolissa.
Kiva, että Pendo sai jotain positiivistakin aikaan. Harmi, että Ilves ei lopulta hyötynyt miehestä juuri mitään . päinvastoin.

Mitä Kontiolaan tulee, niin ilman sitä yhtä jatkoaikamaalia, olisi allekirjoittaneelle ilmaa ex- Ilveksenä.

Meklari

Luottopelaaja
Jesse Niinimäellä on vähän taukoa jo peleistä, että ei taida olla ihan tammikuussa vielä kunnossa.
Suhteellisen huvittavaa, että Niinimäellä ja Konnalla on vain vuosi ikäeroa. Konna tuli eläkkeeltä vetämään 0.7ppo ja voittamaan mestaruuden kakkossentterinä ja toissa kaudella paukkui vielä yli 50 pistettä. Niinimäen viimeinen relevantti kausi oli yli 10 vuotta sitten.

toskala

Luottopelaaja

IhanJuniori

Junioripelaaja
Voi voi voi voi.
Oma veikkaus on, että tää ei pääty hyvin.

"Korkki ei ole pysynyt kiinni. Sitäkin hommaa harjoitellaan. Siinä hommassa kyse oli pääasiassa siitä, että olin enemmän terapian tarpeessa kuin minkään muun. En tietenkään suosittele alkoholia kenellekään. Sen huomasi, kun olin ilman yli vuoden. Siitä ei ollut ainakaan haittaa, sanoo Kontiola."
EDIT: Olin hidas

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Voi voi voi voi.
Oma veikkaus on, että tää ei pääty hyvin.

"Korkki ei ole pysynyt kiinni. Sitäkin hommaa harjoitellaan. Siinä hommassa kyse oli pääasiassa siitä, että olin enemmän terapian tarpeessa kuin minkään muun. En tietenkään suosittele alkoholia kenellekään. Sen huomasi, kun olin ilman yli vuoden. Siitä ei ollut ainakaan haittaa, sanoo Kontiola."
EDIT: Olin hidas
Alkoholistit eivät harjoittele alkoholinkäyttöä. Voi mennä pitkiäkin aikoja ihan ok, mutta ei tuo todennäköisesti pääty hyvin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Alkoholistit eivät harjoittele alkoholinkäyttöä. Voi mennä pitkiäkin aikoja ihan ok, mutta ei tuo todennäköisesti pääty hyvin.
Ei nyt ole ihan yksi yhteen verrattavissa, mutta ei Karalahdellakaan ihan tuubiin mennyt kun vähän alkoi harjotteleen alkoholinkäyttöä.

38 Special

Luottopelaaja
Jep ja juuri perustivat Jorstin & co kanssa baarin siihen Sorinkadun kulmaan. Siellä onkin hyvä jatkaa harjoittelua.

Toppapöksy666

Luottopelaaja