Positiivisuusketju

Elättelen vielä toivetta, että joku vie mouhojen nenän edestä runkosarjan pisteen marginaalilla. Sitten voidaan todeta, että Pistooli-Pete vei mouhoilta runkkarin. :ilves:

Tepesin ja varsinkin Kärppien konttaus on kyllä iloa omalle Ipa-ajan (+40v) raiskaamalle sielulle. Vaikka oma peli onkin aina ensin (naapurilla sama mutta eri :)), niin huumoria on revittävä elämästä vaikka sitten mustasta sellaisesta.

Ja niin, hattu päästä U20 runkosarja!

Maaliodottoma voitetaan melkein joka ilta, Veikkauksella ollaan toiseksi suurin mestarisuosikki, telkkarissa asiantuntijat ihastelee laajaa ja laadukasta joukkuetta, valmennuksessa on valtakunnan kovimpia tekijöitä, jolla takuulla kova halu viimein voittaa se kaivattu. Ja kirsikkana tämän kaiken päälle, löytyy myös alati valpas ja hereillä oleva utj, joka hankkii ne puuttuvat lenkit jo muutenkin vahvaan joukkueeseen.

Ei tätä oikeasti pysäytä mikään.

Kyllä niin. Paitsi KK telkussa. :cool:

Maaliodottoma voitetaan melkein joka ilta, Veikkauksella ollaan toiseksi suurin mestarisuosikki, telkkarissa asiantuntijat ihastelee laajaa ja laadukasta joukkuetta, valmennuksessa on valtakunnan kovimpia tekijöitä, jolla takuulla kova halu viimein voittaa se kaivattu. Ja kirsikkana tämän kaiken päälle, löytyy myös alati valpas ja hereillä oleva utj, joka hankkii ne puuttuvat lenkit jo muutenkin vahvaan joukkueeseen.

Ei tätä oikeasti pysäytä mikään.
Vaikka tässä nyt tarkoituksella mennään toiseen ääripäähän. Niin mielestäni oikeasti sen tason kitinälle mitä täällä on ollut ei ole ollut alkukauden jälkeen pelillisiä perusteita.

Kyllä Ilves pystyy hallitsemaan peliä suuremman osan ajasta käytännössä jokaista joukkuetta vastaan tässä sarjassa. Yleensä pitkässä sarjassa tuo johtaa myös tulokseen. Jopa tappioissa Ilveksen peli on ollut ihan hyvää. Ei juuri mikään joukkue ole pystynyt pelin kulkua viemään meitä vastaan. Kookoolla oli ainakin yksi kakkoserä Tampereella missä oltiin täysin jaloissa, mutta ei tule muuta mieleen.

Ihan kaikki mahdollisuudet on Ilveksellä haastaa ja voittaa mikä tahansa vastus playoffeissa. Siinä mielessä asetelmat on ihan hyvät.

Vaikka tässä nyt tarkoituksella mennään toiseen ääripäähän. Niin mielestäni oikeasti sen tason kitinälle mitä täällä on ollut ei ole ollut alkukauden jälkeen pelillisiä perusteita.
Peli on ollut kauden mittaan hengetöntä ja sielutonta, paikalle ollaan ilmoitauduttu ja tehty mitä vain mitä luultu voiton vaativan. Tämä on näkynyt etenkin molempien maalien edustoilla pehmeytenä. On hallittu kiekkoa suurilta osin vaarattomilla alueilla. Valmennus on epäonnistunut merkittävällä tavalla erikoistilanteiden valmennuksessa. Mikäli tämä asia ei tuota suuria ongelmia pudotuspelisarjassa, olen erittäin yllättynyt. Alivoimalle ei ole myöskään ollut parhaita mahdollisia työkaluja pelaajistossa. Moni pelin osa-alue ei ole kehittynyt kauden aikana, lainkaan tai riittävästi verrattuna kilpailijoihin.

Tämän viikonlopun kaksi ottelua antoi rutkasti viitteitä paremmasta, joukkue näytti sydäntä eilen paikallispelissä enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Tänään oltiin fiksuja ja pelattiin hyvä vieraspeli. Laajuutta varsinkin hyökkäykseen on nyt mukavasti, kun muutama kärkipelaaja heräsi syvähorroksesta ja reservistä löytyy hyviä vaihtoehtoja. Ilolla tervehdin esimerkiksi Kosin palaamista liigakaukaloon. Hänellä on avuja, mitä Ilveksen nelonen kaipaa.

Ilveksen ei pitäisi tyytyä tasoon "ihan hyvä". Siihen ollaan nyt valitettavasti valuttu.

Viimeksi muokattu:
Peli on ollut kauden mittaan hengetöntä ja sielutonta, paikalle ollaan ilmoitauduttu ja tehty mitä vain mitä luultu voiton vaativan. Tämä on näkynyt etenkin molempien maalien edustoilla pehmeytenä. On hallittu kiekkoa suurilta osin vaarattomilla alueilla. Valmennus on epäonnistunut merkittävällä tavalla erikoistilanteiden valmennuksessa. Mikäli tämä asia ei tuota suuria ongelmia pudotuspelisarjassa, olen erittäin yllättynyt. Alivoimalle ei ole myöskään ollut parhaita mahdollisia työkaluja pelaajistoa. Moni pelin osa-alue ei ole kehittynyt kauden aikana, lainkaan tai riittävästi verrattuna kilpailijoihin.

Tämän viikonlopun kaksi ottelua antoi rutkasti viitteitä paremmasta, joukkue näytti sydäntä eilen paikallispelissä enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Tänään oltiin fiksuja ja pelattiin hyvä vieraspeli. Laajuutta varsinkin hyökkäykseen on nyt mukavasti, kun muutama kärkipelaaja heräsi syvähorroksesta ja reservistä löytyy hyviä vaihtoehtoja. Ilolla tervehdin esimerkiksi Kosin palaamista liigakaukaloon. Hänellä on avuja, mitä Ilveksen nelonen kaipaa.

Ilveksen ei pitäisi tyytyä tasoon "ihan hyvä". Siihen ollaan nyt valitettavasti valuttu.
Joo siis en itsekkään halua tunkea päätä pensaaseen ja olen myös kritisoinut. Tuo erikoistilanteet tosi hyvä esimerkki. Jos ylivoima on 8 parasta ja alivoima sijalla 13 niin voidaan sen todeta olevan riittämätöntä paskaa.

Mutta, silti seison kannassani, että tuo kritiikki on ollut kohtuutonta täällä palstalla. Ilves on jälkimmäisen kauden puolikkaan 30 pelin otannalla toiseksi paras joukkue Saipan jälkeen tuloksen valossa. Ja Ilveksen tulos on ollut vielä heikompaa kuin itse peli jos tilastoja tulkitsee. Silti tätä palstaa lukiessa voisi kitinän määrästä kuvitella, että ollaan oikeasti Kärppien palstalla.

Viä, kun se on ollut paljolti sellaista kritiikkiä mitä ei edes perustella mitenkään. Ja heitetään jotain idioottimaisia settejä, että suurinpiirtein tiputaan b sarjaan ensi kaudella. Vaikka kirjaimellisesti yhtään mikään nähty tai tulos ei viittaa sellaiseen. Niin paljon typerää paskaa on saanut täällä lukea.

Viä, kun se on ollut paljolti sellaista kritiikkiä mitä ei edes perustella mitenkään. Ja heitetään jotain idioottimaisia settejä, että suurinpiirtein tiputaan b sarjaan ensi kaudella. Vaikka kirjaimellisesti yhtään mikään nähty tai tulos ei viittaa sellaiseen. Niin paljon typerää paskaa on saanut täällä lukea.
Tjaah.

Jos tuota mun viestiä käytät esimerkkinä tai sen kautta haluat vastata perustelemattomaan tai idioottimaisiin heittoihin, niin kaivele ne kyseiset viestini, niin vastaan niihin mielelläni perusteluin.

Tai jos sellaista ei löydy, eikä nämä asiat liity toisiinsa ja jos haluat vastata typerään paskaan niin jätä mun viesti lainaamatta.

Jos tuohon nimenomaiseen, lainaamaasi, viestiin kaipaat lisää perusteluita, niin ilmoita. Pistän tulemaan. Mä en muutoin vastaa tietääkseni palstan typerästä paskasta kokonaisvaltaisesti vaikka Ilveksen organisaation kädenlämpöistä hyvä veli-meininkiä ajoittain kritisoin.

Viimeksi muokattu:
Tjaah.

Jos tuota mun viestiä käytät esimerkkinä tai sen kautta haluat vastata perustelemattomaan tai idioottimaisiin heittoihin, niin kaivele ne kyseiset viestini, niin vastaan niihin mielelläni perusteluin.

Tai jos sellaista ei löydy, eikä nämä asiat liity toisiinsa ja jos haluat vastata typerään paskaan niin jätä mun viesti lainaamatta.
Siis ei liittynyt yhtään mitenkään teikäläiseen. Puhuin ihan yleisesti mitä on saanut lukea täällä foorumilla viime viikkojen aikana. Olisin voinut jättää lainaamatta, mutta siitä sai hyvin otettua kantaa yleiselläkin tasolla tuohon asiaan.

Siis ei liittynyt yhtään mitenkään teikäläiseen. Puhuin ihan yleisesti mitä on saanut lukea täällä foorumilla viime viikkojen aikana. Olisin voinut jättää lainaamatta, mutta siitä sai hyvin otettua kantaa yleiselläkin tasolla tuohon asiaan.
Okei, vähän erilaisen käsityksen viestistäsi saa. Noin yleisesti, ei kai sitä parhaana nähdä, kun seuran toimintaa uskaltaa arvostella.

Tyytyväisyyteen ei ole mitään perusteita ja syytä.

Toivottavasti joskus nähdään aidosti ammattimainen ja kilpailullinen Ilves. Siihen on ainakin maan parhaat rakennuspalikat olemassa.

Okei, vähän erilaisen käsityksen viestistäsi saa. Noin yleisesti, ei kai sitä parhaana nähdä, kun seuran toimintaa uskaltaa arvostella.

Tyytyväisyyteen ei ole mitään perusteita ja syytä.

Toivottavasti joskus nähdään aidosti ammattimainen ja kilpailullinen Ilves. Siihen on ainakin maan parhaat rakennuspalikat olemassa.
Joo siis otin käytännössä viestin aluissa vaan kantaa ja pohjustusta teikäläistä lainaten. Yritin kyllä kirjoittaa sillä tavalla, että siitä huomaisi sen olevan yleistä paasausta eikä osoitettu sulle :D.

Perusteltu kritiikki kyllä kuuluu tosi vahvasti keskustelufoorumeille ja sille on paikkansa. Täällä on vain nähty paljon sellaista tyhjää ”oksennusta” (ei sinulta) sekä perättömiä heittoja mitä on aivan perseestä lukea.

Mitäs jos tuliskin kannu tällä kaudella. Sen jälkeen kun miettis taakse päin, niin näyttäisi pirun hyvältä.

Mitäs jos katsottaisiin kausi loppuun. Tuollaista johtopäätöstä ei mun mielestä voi vetää kesken kauden.
Niin, helppo se on aina taakse kritisoida. Kun lopputulos on tiedossa.

Tee sä niin ja mä kirjoitan mitä näen. Sovitaanko näin?

Kirjoittelu ei tässä ketjussa nyt ainakaan erityisen positiivistä ole ketjun nimestä huolimatta. Mutta myönteistä on kuitenkin, että Tampereen Tapparakin on voitettavissa. Tästä on näyttöä nyt kahdelta perättäiseltä päivältä, joten pelkästä tilastoilmiöstä ei liene kysymys.

"Hyvä joukkue ei häviä kolmea ottelua putkeen."

- Ilves on hävinnyt kolme ottelua putkeen kaksi kertaa. Molemmat syyskuussa. Silloin Ilves ei ollut hyvä joukkue.
- Tappara on hävinnyt kolme ottelua putkeen kaksi kertaa. Lokakuussa ja tammi- helmikuun vaihteessa.
- SaiPa on hävinnyt ainakin kolme ottelua putkeen kolme kertaa. Lokakuussa, marraskuussa (4) ja joulu- tammikuun vaihteessa.
- KooKoo on hävinnyt kolme ottelua putkeen kaksi kertaa. Joulukuussa ja tällä viikolla tuli 3 kertaa turpiin.
- Lukko on hävinnyt vähintään kolme peliä peräkkäin kaksi kertaa. Syyskuussa ja Tammikuussa (5).

Niin, helppo se on aina taakse kritisoida. Kun lopputulos on tiedossa.

Tee sä niin ja mä kirjoitan mitä näen. Sovitaanko näin?

En ole koskaan ymmärtänyt kritisointia kesken kauden lajissa missä pelataan pudotuspelit.

Toiseksi luulisi tollasen paikallismatsin jälkeen näkevän meidän joukkueen potentiaalin ihan kannuun asti.

Ja muutoinkin kun miettii miten on viimeiset noin 30 matsia vedetty suhteessa vihuihin.

Mä ymmärrän kritiikin jos oltais siä missä Kärpät, mutta en tässä kohtaa enkä tule koskaan ymmärtäänkään.

Mitä se kritiikki muutenkaan hyödyttää kesken kauden, varsinkin jos se menee niihin mittasuhteisiin mitä tällä foorumilla yleisesti ottaen on mennyt. Vai meinaatko että jos Stilssonin poika riittävän painokkaasti kritisoi tai sitten jos tarpeeksi porukalla kritisoidaan koko kausi, niin se hyödyttäisi jotain?

Ja voit olla varma, että multakin tulee kritiikkiä jos kauden päätteeksi en ole tyytyväinen. Kauden päätteeksi se kritiikin paikka vasta on kun lopputulos tiedetään.

Ite oon aina ajatellut, että työrauha pitää antaa joukkueelle kesken kauden. Sellainen foorumin yleinen joukkohysteria ei palvele ketään. Ei taatusti hyödytä yhtään mitään. Väittäisin sen olevan haitallistakin joukkueelle.

Niin en vaan ymmärrä ja siksi minä välillä "paasaankin" porukalle täällä et antakaa ny saakeli työrauha tolle meidän joukkueelle. Väitän että ilman tämänkin kauden kaltaista foorumin joukkohysteriaa se menestyminen olisi aavistuksen helpompaa. Ei se ainakaan auta joukkuetta. Se on aivan varma.

Takaisin