Faktisesti tiedän ainakin yhden toimitusjohtajan olleen omassa kotipelissä, koska toimitusjohtajana haluan olla paikalla. Tuo on muuten copy-paste -lainaus. Hyvin hoidettu tältä toimitusjohtajalta. Maksava asiakas on kuningas.
Maksava asiakas on kuningas ja itsekin omaan pian 30 vuoden kokemuksen asiakkuuden hoidosta. Onko tähän puolentoista kuukauden takaiseen tapahtumaan osuvaan valitukseen nyt syynä se, että Risto Jalo oli sopinut kyseiseen Ilves-Ässät matsiin asiakastapaamisia ja unohti tiedottaa asiakasta, että hän ei pääse paikalle päällekkäisen tapahtuman vuoksi? Ja unohti myös delegoida asiakastapaamiset organisaation muille henkilöille`? Tällöin ymmärrän valituksen, jos jotain asiakasta on kohdeltu huonosti ja asiakkuutta ei ole tämänkään jälkeen hoidettu ammattimaisesti.
Yrityksessä, jossa itse toimin, niin asiakasvastuut ovat hyvin selviä. Toimitusjohtaja ja maajohtajat ovat yrityksen keulakuvia ja he edustavat yritystämme kansainvälisissä tapahtumissa ja kansallisissa päätapahtumissa. Asiakasvastaavat puolestaan vastaavat nimensä mukaan asiakkuuksista. Suurimpien asiakkaiden tapaamisiin osallistuvat säännöllisesti myös yrityksemme ylimmän johdon edustajat. Keskisuurten- ja pienempien asiakkuuksien asiakasvastaavat puolestaan vastaavat pääosin tapahtumista, mutta mikäli aihetta on, niin tapaamiseen voidaan eskaloida ylintä johtoa paikalle.
Käsittääkseni Ilves on organisoinut omistajamuutoksen jälkeen itselleen myyntitiimin ja Ilveksen sivuillakin näytetään ohjaavan mainosyhteistyön ja otteluisännyyden yhteydenotot tälle tiimille.
Voisin vielä kuvitella, että melko monen yrityksen, jotka toimivat eri liigaseurojen pääsponsoreina, edustajat olivat noissa NHL-tapahtumissa.
Itselleni täysin päivänselvää, että yrityksen toimari on vuoden 2018 merkittävimmässä jääkiekkotapahtumassa paikan päällä. Mutta tietenkin, jos hän teki oharit jollekin asiakkaalle, eikä delegoinut tapaamista kenellekään, niin sitten on peiliin katsomisen paikka. Kävikö näin?