Paljos Ipa on nyt saanut uuden johdon aikana näitä korvauksia?
Täydet:
Laaksonen
Koppanen
Meskanen
Järventie
Koivula
Osan:
Ruotsalainen
Thomson
Maccelli
Heponiemi?
Nää on niin ihmeellisiä koukeroita aina, mutta kokeillaan.
Kohta "Täydet" meni mielestäni oikein. Tuntuu, että joku puuttuu, mutta voi olla vain mutuilua.
Ruotsalainen on 50/50 Ässien kanssa.
Käsittääkseni Thomsonista kokonaan, mutta taisi sopimuksen tehdä Senatorsin kanssa varauksen jälkeen? Eli ei ollut kerinnyt pelata Ilveksessä peliäkään ennen sopimusta. Joten voi myös olla, että ollaan jääty nollille.
Maccellista koko potti, koska pelasi vuoden Ilveksessä tehtyään NHL-sopimuksen. Koska tuli ulkomailta Ilvekseen sai Ilves koko potin.
Heponiemen kanssa sitten kävi päinvastoin. Tuli Kanadasta Kärppiin, teki sopimuksen kauden jälkeen ja koko potti jäi Kärpille.
Näin itse olen käsittänyt kokonaistilanteen. NHL-korvauksia annetaan viimeisen neljän vuoden ajalta joukkueille, missä pelaaja on pelannut. Ville Heinolan tehtyä NHL-sopimuksen sai se joku satakuntalainen seura neljäsosan korvausrahoista. Sitten taas, jos pelaaja tulee ulkomailta ja tekee kauden jälkeen sopimuksen menee koko potti mennen kauden joukkueelle. Eli, jos esimerkiksi Simon Johansson tulee Ilvekseen ja tekee NHL-sopimuksen ensi keväänä saa Ilves täyden potin.
Yllä olevissa väitteissä ja sopimuskoukeroissa on todennäköisesti jotain väärin, mutta itse olen asian näin käsittänyt.