Erikoista, miten Vainarilla on tämä kausi mennyt noin pahasti vihkoon. Odotin itse viime kauden jäljiltä, että hän olisi ollut valmis isompaankin rooliin. Jotain on tehty valmistautumisessa kauteen pahasti väärin.
En tiedä, miksi vastaan tähän näin paljon myöhässä, mutta olen kuullut tämän sankarin off-seasoneiden olleen melkoista ryyppäämistä jo kahden edelliskesän ajan. Siinä taitaa olla syy, miksi ei ole kehittynyt pariin vuoteen vaan taso onkin oikeastaan laskenut. On tietenkin selvää, ettei voi olla huippu-urheilija, jos urheilullisuus ei ole viritetty tappiin. Varsinkaan jos ei ole lajitaidoiltaan poikkeusyksilö, jolloin pelkillä lahjoilla voisi dominoida tätä liigaa.
Vuoden 2019 U20-kisoista kultamitali kaulassa palanneen Vainarin osalta voi monet parin vuoden päästä ihmetellä, miten hän ylipäätään edes mahtui kultajoukkueeseen, kun katsoo miten ura sujui siitä eteenpäin muihin joukkueen pelaajiin verraten. Itse en usko että pelaa ammatikseen jääkiekkoa vielä kolmen vuoden päästä. Juuri tuon puuttuvan urheilullisuuden ja motivaation vuoksi.
Ylläolevan Hupsukorvan viestin kysymyksiin vastaten niin kyllä Vainionpää mahtuisi kokoonpanoon tällä hetkellä Ipassa, mutta kun ottaa huomioon syksyn silloisen sentteritilanteen ja Vainarin pelityylin sopimattomuuden silloiseen pelitapaan, siirto muualle oli ymmärrettävä ratkaisu. Tähän kun ynnää mukaan kaukalon ulkopuoliset toilailut, sopimuksen purku näytti olleen ainoa oikea ratkaisu. Kyseinen tiedotekin oli muuten hyvin lyhyt ja ytimekäs, ja se julkaistiin myöhään illalla. Sai jotenkin tosi tylyn kuvan. Tietenkin taustalla oli jotain muutakin, kuin niukka rooli joukkueessa.