Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Soho

Tähtipelaaja
Pelimies varmasti on edelleen, mutta meillä on tarve sentterille ennemmin kuin laiturille ja varsinkin ennemmin kuin oikean laidan pelaajalle. Gagner ei ole täysipainoisesti pelannut sentterinä kauden 2014-15 jälkeen. Tuon jälkeen ollut lähinnä laituri joka ”pystyy pelaamaan myös keskellä”, ja pari viime kautta itseasiassa oikeastaan täysin laituri. Noissa Pohjois-Amerikan senttereissä on aina se riski, etteivät sopeudu Euroopassa sentteriksi. Riski on huomattavasti isompi vielä jos kaveri on pelannut siellä Pohjois-Amerikassakin viimeksi täyden kauden sentterinä kymmenen vuotta sitten.
Joo kuten itse olen aiemmin kommentoinut, niin en usko haettavan sentteriä P-Amerikasta. Kunhan vaan sanoin, että näköjään Gagner aikoo jatkaa uraansa, kun kerran Ruotsissa joukkueen mukana treenailee.

Itse veikkaan Tillun verkkojen olevan Ruotsin vesillä. Joku joka on jäänyt SHL:ssä pieneen rooliin tai Allsvenskanista.

Eetu Koivistoinen muuten voisi olla yksi mielenkiintoinen nimi. On ollut jopa katsomossa osan Luulajan peleistä ja edellisessä sai peliaikaa vain vajaat 10 minuuttia. Rasitteena tosin kahden vuoden soppari.

King98

Luottopelaaja
"Tämä on huhu, mutta kuultu eikä itse keksitty. Pelaajaa läheltä olevalta taholta.
Atro Leppänen jäänee ens kaudella Suomeen ja pelaa Kärpissä tai Ilveksessä. Kumpi saanee…"
Kärppien jatkoajasta poimittua. Aika nollatason huhu taitaa olla mutta laitetaan nyt tänne kuitenkin
Eikö tää kaveri ole mouho

Pok

Tähtipelaaja
Itse veikkaan Tillun verkkojen olevan Ruotsin vesillä. Joku joka on jäänyt SHL:ssä pieneen rooliin tai Allsvenskanista.

Tämä on selkeästi se suunta mistä kalaa kannattaa nykyisin kesken kauden pyrkiä Liigaan hankkimaan. Ruotsissa pelaavat ovat pääsääntöisesti hyvässä pelikunnossa ja kun nykyään seuroilla on siellä entistä enemmän rahaa, niin seurat paljon helpommin vaihtavat epäonnistuneita pelaajia nopeastikin kovempiin nimiin. Pelipaikkoja on kuitenkin rajattu määrä, joten pienempään rooliin voi jäädä hyvässä peli-iässä olevia pelaajia, jotka ovat aikaisemmilla kausilla olleet isohkossakin roolissa. Eivät ole mitenkään erityisen halpoja (vain Liigan isoihin joukkueisiin tällaisia tulee), mutta ovat yleensä hyviä.

Ja tarkoitan nimenomaan näitä SHL:ssä pienempään rooliin jääneitä. Allsvenskanista voi olla hankalampi hankkia laatukalaa kesken kauden, koska siellä epäonnistuneet ovat sitten jo tosi arvoituksia Liigassa ja siellä onnistuvista eivät seurat välttämättä halua päästää kesken kauden kovin helposti irti.

Amerikasta hankittavissa on aina ne mahdolliset sopeutumisongelmat ja pelikuntokin on yleensä arvoitus.

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
"Tämä on huhu, mutta kuultu eikä itse keksitty. Pelaajaa läheltä olevalta taholta.
Atro Leppänen jäänee ens kaudella Suomeen ja pelaa Kärpissä tai Ilveksessä. Kumpi saanee…"
Kärppien jatkoajasta poimittua. Aika nollatason huhu taitaa olla mutta laitetaan nyt tänne kuitenkin
Pelaajan kannalta nyt se sopimus kannattaa tehdä ulkomaille.

Tykkikausi niin mahdollisuus tehdä rahakas sopimus, näkisin liikaa riskejä jäädä vielä Suomeen.

Ainahan pelaajia on, jotka ei tahdo ulkomaille mutta oletuksena jos tavoite on päästä ulkomaille nyt on se paikka, kun kannattaa lähteä ensi kaudeksi

Pok

Tähtipelaaja
Pelaajan kannalta nyt se sopimus kannattaa tehdä ulkomaille.

Tykkikausi niin mahdollisuus tehdä rahakas sopimus, näkisin liikaa riskejä jäädä vielä Suomeen.

Ainahan pelaajia on, jotka ei tahdo ulkomaille mutta oletuksena jos tavoite on päästä ulkomaille nyt on se paikka, kun kannattaa lähteä ensi kaudeksi

No periaatteessa näin, mutta kai sekin on mahdollista, että taustoissa halutaan edetä yksi askel kerrallaan pitkää juoksua silmällä pitäen. Liigan pikkuseuran, eli Sportin, jälkeinen askel on Liigan iso seura, eli esimerkiksi Ilves tai Kärpät.

Nyt on toki sellainen tykkikausi, että voisi harpata suoraan sen askeleen ylitse, mutta ei Atro ensi kaudenkaan jälkeen vielä ole kuin 27, eli taustoissa voidaan nähdä parhaaksi, että vielä ei olla valmiita dominoimaan Sveitsissä ennen kuin ollaan Kärppien tai Ipan ykköspakki.

Tämä tietysti pikkuspekulaatiota tuohon löyhään huhuun perustuen. Olisi erinomainen vahvistus Gazdan tilalle.

KopKop

Vakiokokoonpanossa
Sen mitä kaveria itse tunnen niin meille se ei ole tulossa. :D

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
No periaatteessa näin, mutta kai sekin on mahdollista, että taustoissa halutaan edetä yksi askel kerrallaan pitkää juoksua silmällä pitäen. Liigan pikkuseuran, eli Sportin, jälkeinen askel on Liigan iso seura, eli esimerkiksi Ilves tai Kärpät.

Nyt on toki sellainen tykkikausi, että voisi harpata suoraan sen askeleen ylitse, mutta ei Atro ensi kaudenkaan jälkeen vielä ole kuin 27, eli taustoissa voidaan nähdä parhaaksi, että vielä ei olla valmiita dominoimaan Sveitsissä ennen kuin ollaan Kärppien tai Ipan ykköspakki.

Tämä tietysti pikkuspekulaatiota tuohon löyhään huhuun perustuen. Olisi erinomainen vahvistus Gazdan tilalle.
Totta.

Huhut kuitenkin viemässä Ruotsiin Örebro paitaan.

Soho

Tähtipelaaja

No nyt on kyllä luokkaa dream on. 27-vuotiaana pelaamassa todellista tykkikautta, jonka jälkeen saa itse valita seuransa Euroopassa. Aivan varmasti pelaa ensi kaudella muualla kuin Liigassa. Tästä voidaan lyödä todella iso veto.

Pika1

Luottopelaaja
Sen mitä kaveria itse tunnen niin meille se ei ole tulossa. :D
Juu epätodennäköseltä kuulostaakin. Onko tähän syynä joku muu kuin "Eurooppaan vuolemaan tuohta" -tavoite?

Meklari

Luottopelaaja
Kohtuu kriittinen tuo meidän sentteri tilanne tällä hetkellä. Najman ei koskaan pelannut kärkiketjujen sentterin tasolla ja nyt häntä ei enää edes ole käytettävissä. Bau on ollut suorastaan merkittävästi parempi laidassa kuin keskellä. Kakkosketjun sentteri puuttuu täysin rosterista. Tillu on ollut hyvä reagoimaan tällä kaudella, mutta nyt olisi kaikista akuutein toiminta tarpeessa.

Keltavihreä

Luottopelaaja
Kohtuu kriittinen tuo meidän sentteri tilanne tällä hetkellä. Najman ei koskaan pelannut kärkiketjujen sentterin tasolla ja nyt häntä ei enää edes ole käytettävissä. Bau on ollut suorastaan merkittävästi parempi laidassa kuin keskellä. Kakkosketjun sentteri puuttuu täysin rosterista. Tillu on ollut hyvä reagoimaan tällä kaudella, mutta nyt olisi kaikista akuutein toiminta tarpeessa.
Oikeastaan samaa mieltä, mut toisaalta kun kerran tilanne on kriittinen, ni ehkä se Najman kuitenkin on ollut siltikin meille melko pätevä sentteri, vaikka ei kuitenkaan ollenkaan sitä mitä suuret odotukset oli.

Jos Najman olisi niin paska, kuin foorumi antaa ymmärtää, niin ei pitäisi tuntua missään miehen poissaolo.

Mutta joo, tämä on itelle ensimmäinen kerta tällä kaudella, kun itse olen huolissani Ilveksen rosterista. Pätevän sentterin hommaaminen kesken kauden on tunnetusti se ylivoimaisesti vaikein tehtävä. Sentterihankinta tulee kyllä. Saa nähdä millainen.

Meklari

Luottopelaaja
Oikeastaan samaa mieltä, mut toisaalta kun kerran tilanne on kriittinen, ni ehkä se Najman kuitenkin on ollut siltikin meille melko pätevä sentteri, vaikka ei kuitenkaan ollenkaan sitä mitä suuret odotukset oli.

Jos Najman olisi niin paska, kuin foorumi antaa ymmärtää, niin ei pitäisi tuntua missään miehen poissaolo.

Mutta joo, tämä on itelle ensimmäinen kerta tällä kaudella, kun itse olen huolissani Ilveksen rosterista. Pätevän sentterin hommaaminen kesken kauden on tunnetusti se ylivoimaisesti vaikein tehtävä. Sentterihankinta tulee kyllä. Saa nähdä millainen.
Siis totta helvetissä Najman olisi tähän tilanteeseen hyvä ja parempi olisi jos mies olisi pelaamassa. Lähinnä vain tarkoitin, että ei kärkiketjujen saappaita ole pystynyt koko kaudella täyttämään ja nyt ei ole edes vaihtoehtona. Kyllä ihan ok kolmossentteri olisi parempi kuin ei sentteriä käytännössä ollenkaan mikä nyt on tilanne. Tai parempi kuin Bau joka on keskikaistalle tasolta korkeintaan hätävara.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Voi tulla Tillulle ja kumppaneille hankalia päätöksiä. Otetaanko jo vapautunu, nippanappa riittävä vai odotetaanko riskillä jos myöhemmin joku kovempi vapautuisi.

Viimeksi muokattu:

Asylum

Luottopelaaja
Siitä sitten, Timo-setä, kättä kyynärpäätä myöten taskuun.

:D

Kaukofani

Luottopelaaja
Siitä sitten, Timo-setä, kättä kyynärpäätä myöten taskuun.

:D
Tarvii kyl käydä jo kavereittenkin taskut läpi…

JärvisenPera

Luottopelaaja

Asylum

Luottopelaaja

Okko, Okko, Okko! No niin, nyt nähdään sitten onko ihan köpö Liigassa edelleen. Ping @rakitic :D