Pentti Annanen
Luottopelaaja
Itse olen myös innoissani, että Mänty katkaa meillä, koska potentiaalia on. Ehkä haasteena on ollut epätasaisuus. Osan kautta vetää huipputasolla, mutta välillä katoaa kuvasta. Lisäksi välillä pelaa vähän arkaillen. Toivotaan, että Mänty jatkaa viime kevään moodissa, mutta itse olen kuitenkin hiukan skeptinen sen suhteen, että nousee kärkiketjujen tasolle. Kyllähän viime kauden alla villeimmät olivat jo nostamassa liigan ykkössentteriksi ohi Lehterän. Loppujen lopuksi pisteiden valossa ei tapahtunut mitään kehitystä edelliseen kauteen. Odotukset itselläni ovat enemmänkin 3 ketjun keskellä tai laidassa. Toki jos viime kevään taso löytyy heti, niin sittenhän pullat ovat hyvin uunissa.Henkilökohtaisesti olen todella innoissani, että Mäntykivi jatkaa meillä. Olin aivan satavarma, että joku tekee NHL-sopimuksen meidän viime kevään parhaan pelaajan kanssa, joka Konnan sijasta pyöritti playoffseissa ykkösylivoimaa.
Mäntykivi on puhdasverinen taitosentteri, joka on palstalla jäänyt yllättävän pienelle huomiolle ottaen huomioon viime kevään peliesitykset. Matias pelasi Myrrän alaisuudessa sentterinä, mutta ilmeisesti viime kaudella ei riittänyt Pendon silmissä tuohon rooliin.
Tahdon uskoa, että Palve, Kodytek ja Mäntykivi muodostavat ensi kaudella sentterikolmikon, jonka ympärille Ilves saa rakennettua kolme erittäin vahvaa hyökkäysketjua.
Viimeksi muokattu: