Minä haluan edes yhdeksi kaudeksi voittavan kiekon.. ihan sama millä pelitavalla se tapahtuisi.
Mä en ehkä ole enää tätä mieltä.
Ihan vaan esimerkkinä jos me oltais oltu onnekkampia monessa tilanteessa Kalpaa vastaan ottelusarjan kolme ekaa matsia, ni oltais saatettu voittaa koko sarja.
Mutta se ois tuntunut tosi väärältä. Ei tommosella kiekolla kuulu voittaa yhtään mitään. Mulle ois jääny takaraivoon huono fiilis voitetusta sarjasta, koska pelattiin ihan paskaa kiekkoa.
Esimerkkinä ite en ollut ollenkaan tyytyväinen näkemääni viime kauden puolivälierissä Ässiä vastaan. Olin voitetun sarjankin jälkeen pahantuulinen, vihainen ja pelokas, että se taso ei riitä yhtään mihinkään, eikä sitten lopulta riittänytkään.
En mä tykkää katsella pelejä tai saa siitä mitään fiilistä jos voitetaan pelejä olemalla sysipaskoja rosteriin nähden. Et voitetaan pelejä vain ylivoiman tai yksilötaidon ansiosta älyttömän paskasta pelistä huolimatta.
Toisaalta toki kahden viime kauden aikana Ilveksen pelitapa ei ole ollutkaan voittava ja en muista edes koska mestaruuden olisi voittanut tosi tylsällä tai huonolla pelillä.
Aina puhutaan, että runkosarjapelejä voitetaan hyökkäämällä ja mestaruuksia puolustamalla. Tästä olen eri mieltä.
Tottakai puolustamisen pitää olla myös Liigan eliittiä, mutta vähintäänkin yhtä lailla myös pitää uskaltaa ja osata myös hyökätä. Yhtäkään mestaruutta en muista kenenkään voittaneen pelkästään puolustamalla. Aina se finaaleissa paremmin hyökännyt on voittanut mestaruuden