Kangasniemi ja Lyytinen ovat niin lasisia kavereita, että täytyy sanoa molemmille ei kiitos. Kummallakin takana tähän mennessä urallaan yksi (1) kausi, jolla ovat pystyneet pelaamaan runkosarjassa yli 50 peliä.
Kyllä näiden pelaajien kohdalla loukit ovat olleet ongelma, mutta etenkin Kangasniemen kohdalla haluaisin Ilveksen olevan aktiivinen. Tietenkin lähtökohtaisesti pelaajien tulisi olla kondiksessa ja hyvinkin voi 26v:nä kyse olla myös huonosta tuurista. Kangasniemi pelaajana kumminkin edustaa sellaista "old school" Ilvestä, mikä olisi mielestäni hyvä mauste niin nykyiseen kuin tuleviin joukkueisiin. Toki pienenä kaverina ja paljon kiekkoa pitävänä on altis isoille osumille.
Lambert vaikuttaa aika kurittomalta tapaukselta, joten hänet jättäisin myös väliin.
Lambertista kun kuoritaan kaikki se median ja somen aiheesta/aiheetta luoma nostatus pois, niin käteen jää kumminkin erittäin lahjakas 17v pelaaja. Itse ainakin haluaisin itse Lambertin kuin hänen taustajoukkojen tajuavan, ettei heidän nykyinen linja ole hyväksi itse pelaajalle. Tätä vasten Ilves voisi olla se seuraava ponnahduslauta terveemmällä mallilla, missä pelaajalle ei luvata mitään, mutta annetaan tilaisuus näyttää.
Ilveksen "rekordi" on kumminkin viime kausilta aika hyvä, mitä tulee näihin nuoriin lupauksiin.
Ilomäkeäkään ei toivottavasti kukaan kaavaile ykkössentteriksi. Taso on kaukana siitä.
Kyllä ei ole tähän asti pelannut mitenkään kovin kummoisesti, mutta eväät on parempaan. Itse ennemmin katselisin sentteristöä ja tietenkin koko joukkuetta enemmänkin kokonaisuutena kuin keskittyisin ykkössentteriin. Esimerkiksi näkisin kolme tasavahvaa laatusentteriä parempana kuin yhtä tähti-statuksen kaveria varsinkin, jos laidoille saadaan ratkaisuvoimaa.
Nimenomaan. Joona Ikosen toki myös haluaisin tuohon runkoon vielä kiinnitettävän.
Joona Ikosella on sopimusta jäljellä kevääseen 24. Vai Joniako meinasit?