Sebastian Soini

Ei me Utuselle paikkoa tarvita, jos mies pelaa illasta toiseen tällä tasolla.

Nuorelle pelurille virheitä sattuu silloin tällöin, mutta niin sen pitääkin olla.
Juuri näiden virheiden takia Soini olisi hyvä sijoittaa jonkun ”peruspakin” viereen esim. Parikka, Nyberg miksei myös Kucherik?

Piti jo silloin Soinin Kärppä pelin jälkeen kirjoittaa, että Ilves ei voi olla joukkue joka ei anna nuorten pelaajien tehdä virheitä. Pudotuspelit sitten erikseen. Mutta pitkässä runkosarjassa jos halutaan kasvattaa uusia tähtiä niin nuorten pelaajien pitää antaa olla rohkeita, tehdä virheitä ja oppia tulemaan jääkiekkoilijoiksi.

Otteluketjussa osui tänäänkin muutama kritisoiva kommentti koskien Sebun pelaamista.

Mun täytyy kyllä sanoa, että isossa kuvassa olen tykännyt herran tekemisestä.

Joo välillä tulee aivopieruja ja ei aivan osaa tunnistaa tilanteita kun pitäisi luopua nopeammin kiekosta, vetää kovalla itseluottamukselle, ehkä välillä liiankin kovalla...tykkään kuitenkin tästä "uskalla pelata" omilla vahvuuksilla meiningistä, kun siitä että heittelis vaan kiekkoa lasiin.

On kuitenkin jotenkin hienoa katsoa, kun välillä ratkaisut ja rauhallisuus paineen alla on kun kokeneemmallakin konkarilla.

Klassisesti on kun laittais rahaa pankkiin.

Otteluketjussa osui tänäänkin muutama kritisoiva kommentti koskien Sebun pelaamista.

Joo välillä tulee aivopieruja ja ei aivan osaa tunnistaa tilanteita kun pitäisi luopua nopeammin kiekosta, vetää kovalla itseluottamukselle, ehkä välillä liiankin kovalla...tykkään kuitenkin tästä "uskalla pelata" omilla vahvuuksilla meiningistä, kun siitä että heittelis vaan kiekkoa lasiin.

On kuitenkin jotenkin hienoa katsoa, kun välillä ratkaisut ja rauhallisuus paineen alla on kun kokeneemmallakin konkarilla.

Tähän ei ole mitään lisättävää! Näin se vaan menee, että pelaamaan miesten pelejä oppii vain pelaamalla miesten pelejä ja jokainen vuorollaan tekee ne omat junnumaiset virheensä. Rahaa pankkiin!

Tämä. Hyvin pelaa poika ja kehittyy kokoajan lisää.

Tämä. Hyvin pelaa poika ja kehittyy kokoajan lisää.
Itsekin koen, että Soinin peluuttaminen on ainoa sauma saada tästä jotain irti.

Soinin kohdalla halu pitää kiekkoa pitkään hallussa omassa päässä ja kuljetella sitä rohkeasti näkyy vahvasti. Tämä luo mielestäni ”harhaa” että pelaisi kiekolla hyvin. Lähinnähän Soini rikkoo joukkueen rytmiä kun ei liikuta kiekkoa, ja tuohon tulee sitten päälle useampia menetyksiä.

Soinin anti itse hyökkäyspeliin esimerkiksi hyvin avaussyötöin, tai hyökkäyspään ratkaisuin on taas todella olematonta. Saman verran siellä saadaan näitä Kucerikilta ja vaikka Parikalta. Valitettavasti myös Pelli on tällä hetkellä tällaisessa yhtä surkea.

Omassa päässä Soini on haasteissa, toivottavasti parantaa pelaamalla paljon.

Tätä mietin itsekin. Kaveri saa nyt ensimmäistä kertaa oikean mahdollisuuden pelaavassa kokoonpanossa. Siis oikeasti oikean ilman täyteroolia ja 6 min peliajalla. Kamppailuprosenteissa Soini on meidän kolmanneksi paras. Sijoittautumisella ajaa itsensä välillä haastaviin tilanteisiin, mutta niin näin nuorella pelaajalla sen kuuluukin mennä ja siitä opitaan.

Pelirohkeus aivan eriluokkaa kuin monella kokeneemmalla pakilla tähän asti. Hiomista laukauksiin niin mahdollisuus pommittaa Simmen tyylisiä lukuja verkkoihin.

Hiomista laukauksiin niin mahdollisuus pommittaa Simmen tyylisiä lukuja verkkoihin.
Tuo olisi kova yllätys, sillä junnuissa Soini on parhaimmillaan tehnyt kolme maalia kaudessa. Ei ole laukaus ollut koskaan mikään vahvuus. Toki siinäkin voi kehittyä.

Kunhan nyt kehittyy hyväksi Liigapelaajaksi ensin, haaveillaan yli 30 pinnan tehoista sen jälkeen.

Tuo olisi kova yllätys, sillä junnuissa Soini on parhaimmillaan tehnyt kolme maalia kaudessa. Ei ole laukaus ollut koskaan mikään vahvuus. Toki siinäkin voi kehittyä.

Kunhan nyt kehittyy hyväksi Liigapelaajaksi ensin, haaveillaan yli 30 pinnan tehoista sen jälkeen.
Totta tuokin. Tosin itse uskon että jos osaa hakeutua oikeille paikoille, ei piiskan välttämättä tarvitse olla niin hyväkään. Simmelläkin takana 8 ja 9 maalin kaudet liigassa, nyt näyttää räjäyttäneen pankin.

Henk. koht. toiveissa olisi että vakiinnuttaisi nyt peruspakkina paikan kokoonpanossa, olisi ns. plusmerkkinen pelaaja. Laukaus on yllättävän nopeasti kehitettävissä kun laittaa toistoja sisään. Soini näyttää siltä että isoja steppejä voi tulla hyvinkin nopeasti.

Totta tuokin. Tosin itse uskon että jos osaa hakeutua oikeille paikoille, ei piiskan välttämättä tarvitse olla niin hyväkään. Simmelläkin takana 8 ja 9 maalin kaudet liigassa, nyt näyttää räjäyttäneen pankin.

Henk. koht. toiveissa olisi että vakiinnuttaisi nyt peruspakkina paikan kokoonpanossa, olisi ns. plusmerkkinen pelaaja. Laukaus on yllättävän nopeasti kehitettävissä kun laittaa toistoja sisään. Soini näyttää siltä että isoja steppejä voi tulla hyvinkin nopeasti.
Terveyttä vaatii. Viime kausi jäi ikävästi kesken. Hyvä tuosta tulee, kunhan saa miesten pelejä kunnolla alle. Toivottavasti pysyy tämän kauden terveenä.

Simme olisi jo viime kaudella tehnyt paljon enemmän tehoja ilman pitkää loukkaantumista. Aloitti silloin ihan yhtä tehokkaasti kuin nytkin, mutta hyytyi siihen loukkaantumiseen. Ja nythän on taas loukkaantuminen päällä.

Todella tärkeää kehittymiselle on terveys. Joku Utunenkin on nyt melkoisessa negatiivisessa kierteessä. Vaikea on kehittyä tai edes pitää tasoaan, jos missaa kahdesti peräkkäin kuukausia kaudesta.

Terveyttä vaatii. Viime kausi jäi ikävästi kesken. Hyvä tuosta tulee, kunhan saa miesten pelejä kunnolla alle. Toivottavasti pysyy tämän kauden terveenä.

Simme olisi jo viime kaudella tehnyt paljon enemmän tehoja ilman pitkää loukkaantumista. Aloitti silloin ihan yhtä tehokkaasti kuin nytkin, mutta hyytyi siihen loukkaantumiseen. Ja nythän on taas loukkaantuminen päällä.

Todella tärkeää kehittymiselle on terveys. Joku Utunenkin on nyt melkoisessa negatiivisessa kierteessä. Vaikea on kehittyä tai edes pitää tasoaan, jos missaa kahdesti peräkkäin kuukausia kaudesta.
Terveys ja kehitys käsi kädessä thumbsup

Takaisin