Paljon uskottavampaa on olla taloudellisesti vahva seura jota ei satunnaiset huonot kaudet keinuta, talous siinä jamassa että jos tulee huti pelaajamarkkinoilla, niin se voidaan korjata jne. Se ei todellakaan kieli uskottavuudesta jos nyt lähdetään päättömästi viljelemään rahaa mikä on tulevaisuudesta pois ja huononnetaan epävarmassa tilanteessa taloutta lisää, se vasta puuhastelua onkin ja sitten ihmeteltäisiin taas miksi tehdään tappioita.
Mä en todellakaan kannata, että Ilves alkaisi viljelemään holtittomasti rahaa. Mulle riittää pelillisesti uskottavat hankinnat, eli lähinnä mokke ja sentteri nyt. Ja, talouden luo me kannattajat eli kuluttajat, joten nyt seuran harrastama "paskapuhe sit joskus" ei enää riitä. Tuotteen pitää olla joka hetki kunnossa tai ainakin näyttää siltä. Ilves ei tällä hetkellä ole sitä, eikä edes näytä pyrkivän siihen, mikä on ongelma
Jos haluaa joukkueeksi jolta odotetaan vuodesta toiseen menestystä, sitä ei rakenneta vuodessa tai kahdessa, vaan se on pitkä ja kivinen tie. En vain pysty käsittämään miten se on niin vaikea ymmärtää ja olla noin lyhytkatseinen. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, en minäkään nauti tämänhetkisestä tuotteesta jäällä mutta kuten minkä tahansa yrityksen tai projektin johtaminen, pitkän ajan strategian toteuttamiseksi ei tehdä mitään hätäratkaisuja mikä voisi vaarantaa koko homman, vaan edetään systemaattisesti ja tietenkin määräajoin tarkistellaan omaa toimintaa kriittisesti ja mahdollisesti päivitetään strategiaa.
En ole lyhytkatseinen, vaan olen sitä mieltä että mitä teemme nyt niin se vaikuttaa tulevaisuuteen. Jos nyt emme tee parastamme, niin miksi tekisimme sitä tulevaisuudessa? Mua ärsyttää tässä nyky-Ilveksessä se että taas ollaan pistämässä toiveita vain tulevaisuuteen ja sit kun joskus.. Ja, en tosiaan kannata mitään järjettömiä ratkaisuja. Urheilubisnes ei ole normaalia bisnestä, tulokset pitää hakea oikeesti siitä urheilusta ja faneista.
Siinä on syynsä miksi jotkut pystyvät kehittämään seuroista tai yrityksistä pitkän ajan menestystarinoita ja toiset taas sitten jotain muuta. Ja niissä hommissa ei mennä isossa kuvassa pienen vaikean jakson jälkeen tunne edellä tekemään äkkinäisiä ratkaisuja.
Tappara ja Kärpät, tajusivat että kaiken toiminnan pitää vaan tähdätä urheilulliseen menestykseen. Rapaseuroista, tuon hiffattua, he kasvoivat mitä he ovat nyt. Ilveksessä tätä ei olla vielä tajuttu. Tai, ehkä on joskus tajuttu, mutta ovat olleet niin tyhmiä etteivät ole osanneet tehdä tuota.