Simon Stránský

Soho

Tähtipelaaja
En siis sano, että näin on varmasti, mutta mitä olen parin pelaajan kanssa jutellut ja myös pelaajien haastatteluista on käynyt hyvin ilmi alkukaudesta tyytyväisyys Hölöön ja valmennukseen tällä hetkellä. Soraääniä en ole hirveästi kuullut.

Sitten kun on tällainen pelaaja, joka on näyttävä ja paikoitellen virtuoosimainen, mutta ei kuitenkaan tehoja hirveästi tuota ja sooloilee paljon, niin se rikkoo sitä viisikon tekemistä, mikä on Hölön pelitavassa ykkösasia. Ja se vaatii uskomista siihen, että yhdessä tehdään ja silloin menestytään. Jos Stransky ei tähän selvästikään ole sitoutunut peliesityksillään, niin onko se ehdottomasti valmennuksen/urheilujohdon vika, vai onko se sopimaton palanen tähän joukkueeseen? Tartuin lähinnä siihen, että valmennuksen tehtävä on saada kaikista irti paras anti, mutta mielestäni yhden pelaajan takia ei voida uhrata joukkueen ideologiaa/pelitapaa, vaikka hän olisi kuinka hyvä pelaaja. Eikä Stransky nyt kuitenkaan mikään Barkov ole.

Jos mietitään viime kautta ja tätä kautta, niin Stranskyn ongelma koko ajan on ollut se, että ei löydy sopivia pelikavereita. Siinä missä esim. Suomella on tapana tehdä pelikavereistaan parempia, Stranskyn kanssa ei oikein kellään kulje. Tykkää kiekosta kuin sentteri, muttei tykkää puolustaa kuin sentteri. Pelaa siis laidalla. Sentteriksi on vaikea saada joku, koska Stransky haluaisi pitää koko ajan kiekkoa ja hienolla toimituksella jonnekin tuottaa maalipaikan. Kodytek meni siinä jollakin tasolla viime kaudella, koska oli epäsentterimäinen sentteri. Mutta eihän tuo Stransky-Kodytek-Meskanen nyt mikään huippuketju ollut viime vuonnakaan. Tänä vuonna Stransky ei löytänyt yhdenkään sentterin kanssa yhteistä säveltä. Eikä kyllä kenenkään muunkaan kanssa.

Esimerkiksi Stranskyn viimeinen maali Ilveksessä on hyvä esimerkki Stranan kaudesta. Hänhän ei yrittänyt maalia. Hän yritti toimittaa syöttöä hienon kuskailun päätteeksi jonnekin. Siellä jossain ei ollut ketään kotona, koska kukaan ei ole Stranskyn kanssa samalla pelisivulla. Se nyt sattu menemään maaliin ja kasvatti Stranskyn pistesaraketta, mutta erinomainen esimerkki Stranskyn annista joukkueelle.
Minä tykkään Stranskyn tyyppisestä pelaajasta ajatuksena, mutta rehellisesti hän on aiheuttanut jo viime kaudella ja nyt minussa enemmän turhautumista kuin iloa. Tänä vuonna Ratinen aiheuttanut paljon samoja fiiliksiä. Mielestäni kuitenkin Ratinen pelaa logolle uhrautuvammin ja Stranskystä ei ole koskaan itselleni huokunut "Ipan miehiä" -fiilistä. Tähän nykyiseen pelikirjaan ei mielestäni millään lailla sovi Stranskyn kaltainen pelitapa, ja jos hän ei ole sitä halukas muuttamaan tai jostain muusta syystä ei Tampereella viihdy, en lähtisi sitä valmennuksen epäonnistumiseksi vielä sovittelemaan. Joko Stranskylle olisi tarvinnut saada nöyryyttä, yksinkertaistamista ja suoraviivaisuutta, tai uusi osoite. Ja mielestäni tämä ratkaisu palvelee kyllä kaikkia paremmin.
No tällä mennään. Toivottavasti nämä sinun kaverisi ovat pistäneet kiekkoa reppuun tällä kaudella vähän useammin kuin Ratinen.

Ite uskon vahvasti siihen, että egojen törmäämisessä molemmat pystyvät voittamaan.

Faktaa on se, että Stransky oli meidän selkeä Top 6 hyökkääjä ja Svejkovskynkin hankkimisen jälkeen palataan taas lähtöruutuun, että pitää hankkia vähintään 1-2 kärkiketjujen peluria. Stranskyn kanssa puute olisi ollut pienempi. Itse en nimittäin näe tätä tilannetta ihan yhtä positiivisesti kuin sinä, että Ratinen tämän puutteen paikkaisi.

yellowgreen

Luottopelaaja
No tällä mennään. Toivottavasti nämä sinun kaverisi ovat pistäneet kiekkoa reppuun tällä kaudella vähän useammin kuin Ratinen.

Ite uskon vahvasti siihen, että egojen törmäämisessä molemmat pystyvät voittamaan.

Faktaa on se, että Stransky oli meidän selkeä Top 6 hyökkääjä ja Svejkovskynkin hankkimisen jälkeen palataan taas lähtöruutuun, että pitää hankkia vähintään 1-2 kärkiketjujen peluria. Stranskyn kanssa puute olisi ollut pienempi. Itse en nimittäin näe tätä tilannetta ihan yhtä positiivisesti kuin sinä, että Ratinen tämän puutteen paikkaisi.
Hetkinen. Äläpä nyt laita sanoja mun suuhun, vaikka kuinka harmittais Stranskyn lähtö. Missään kohtaa mä en ole sanonut, että Ratinen tämän paikkaisi. Enkä ole kyllä mistään kavereista puhunut.

Ilmiselvää on, että Stransky pitää korvata uudella pelaajalla.

Näen tämän positiivisenakin asiana. Nyt kun Simon lähtee, on Tillun pakko hankkia vahvistus tilalle sen sijaan, että oltais odoteltu, josko siellä kemiat kohtaisi jonkun kanssa ja josko Simonin peli lähtisi kehittymään Hölön alaisuudessa kohti loistoa.
En edes ymmärrä miten mun viestin voi lukea niin, että mielestäni Ratinen paikkaa Stranskyn ja se on hieno asia.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Olen eri mieltä. Bau-Nättinen-Väisänen toimii. Borgin kanssa kukaan ei mielestäni ole heikentynyt esityksissään. Ratinen tuntuu pelaavan ihan hyvin Najmanin kanssa. Meskanen tuntuu tällä hetkellä onnistuvan alakentissä kenen tahansa kanssa, kun pelaa pyyteetöntä ja nöyrää peliä.

Kysytään toisinpäin. Viime ja tällä kaudella, kenen kanssa Stranskyllä peli on kulkenut jos otetaan Kodytek pois?
Bau-Nättinen-Väisänen on pelannut ihan ok nyt pari viikkoa, Ratinen sählää samaan tapaan kaikkien kanssa, Najman ei myöskään saa kentällä mitään aikaan.

Yleensä jos puhutaan, että ketjut toimii tai niistä tulee mieleen jotain tutkapareja niin tällä hetkellä Ilveksen ketjut 2-4 elää melko paljon, eikä sieltä käytännössä nouse mitään parivaljakoita.

Eikö tuo ole vähän hassu kysymys, Stransky pelasi varmaan 95% peleistään viime kaudella Kodyn kanssa ja tällä kaudella sitä Borgia on tungettu kuin käärmettä pyssyyn rinnalle, eikä ole onnistunut.

Tuossa veti koko joukkue melkoisen suvannon, ei pelkkä Stransky.

yellowgreen

Luottopelaaja
Bau-Nättinen-Väisänen on pelannut ihan ok nyt pari viikkoa, Ratinen sählää samaan tapaan kaikkien kanssa, Najman ei myöskään saa kentällä mitään aikaan.

Yleensä jos puhutaan, että ketjut toimii tai niistä tulee mieleen jotain tutkapareja niin tällä hetkellä Ilveksen ketjut 2-4 elää melko paljon, eikä sieltä käytännössä nouse mitään parivaljakoita.

Eikö tuo ole vähän hassu kysymys, Stransky pelasi varmaan 95% peleistään viime kaudella Kodyn kanssa ja tällä kaudella sitä Borgia on tungettu kuin käärmettä pyssyyn rinnalle, eikä ole onnistunut.

Tuossa veti koko joukkue melkoisen suvannon, ei pelkkä Stransky.
No okei, ehkä epäreilu kysymys tosiaan, muistan vaan pari kokeilua viime kaudelta, jotka ei toiminu yhtään.

Itse olin sitä mieltä, että Stransky on edelleen kesälomalla jo ennen suvantovaihetta.
Mutta mielipide-eroja nämä on. Minun mielestäni Simon ei istunut tähän joukkueeseen pelillisesti ja mielestäni on kaikkien kannalta hyvä, että löytyi muu ratkaisu.
Vaikka ymmärrän, että monille kyseessä on lempipelaaja, ja siksi nyt varmasti vituttaa tämä ja haluaa siihen asiaan mielessään löytää syypään.

OTP

Luottopelaaja
Ratkaisukykyä? Sitä nimenomaan ei löytynyt vaan Simon menetti kiekon kun piti vielä heittää yksi kikka ennen syöttöä tai vetoa maalille.
Juu tässä on faktaa paljon. Itseäkin vitutti katsella sitä yksin pyörimistä niin entä sitten ketjukavereita kun voi hyökkäys päässä nojailla laitaan kun yks leikkii kiekon kanssa. Taitoa ei kukaan kiistä mutta siitä ole vitunkaan hyötyä muulle joukkueelle jos yksi neppailee kiekon kanssa.

Lerppu

Luottopelaaja
Loistava uutinen tähän iltaan.

Jatkosopimus oli Koskelalta alun alkaenkin virhe ja onneksi Hölö ei katsele näitä joukkuetta vahingoittavia mielialapelaajia hyvällä.

Soho

Tähtipelaaja
Hetkinen. Äläpä nyt laita sanoja mun suuhun, vaikka kuinka harmittais Stranskyn lähtö. Missään kohtaa mä en ole sanonut, että Ratinen tämän paikkaisi. Enkä ole kyllä mistään kavereista puhunut.

Näen tämän positiivisenakin asiana. Nyt kun Simon lähtee, on Tillun pakko hankkia vahvistus tilalle sen sijaan, että oltais odoteltu, josko siellä kemiat kohtaisi jonkun kanssa ja josko Simonin peli lähtisi kehittymään Hölön alaisuudessa kohti loistoa.
En edes ymmärrä miten mun viestin voi lukea niin, että mielestäni Ratinen paikkaa Stranskyn ja se on hieno asia.
Kirjoitit, että Ratinen pelaa logolle. Itselleen hän on toistaiseksi pelannut ilman mainittavia urotekoja. Painelee pää märkänä kohti laitaa ilman, että näkee ketjukavereitaan. Hänkö nyt on enemmän joukkueelle hyödyksi ollut?

Stranskya lyötiin väkisin Borgin johtamaan ketjuun koko alkukauden ajan. Jos se sun mielestä oli paras mahdollinen match, niin ite olen vaan tästä eri mieltä. Nyt vaan sitten pitää löytää parempia osumia.

Kodytek-Stransky oli viime kaudella ihan oikeasti toimiva kombo. Strana kannatteli heikoillakin hetkillä ketjukaveriaan. Mutta nyt se on mennyt ohi jo. Siirtomarkkinoilta pitää löytyä parempia palasia.

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Kaikkea hyvää Simolle jatkoon. Tulee ikävä, mutta ei tule ikävä. Hirveä määrä taitoa, mutta se taito realisoituu tehopisteisiin valitettavan harvoin. Ja jos yhtään pientäkään riskiä siitä, että saattaa käytöksellään vaikuttaa muihin negatiivisesti niin aivan oikea ratkaisu oli antaa mennä. Toivottavasti löytyis edes jokunmoisiin tehoihin pystyvää kaveria tilalle.

jurgen

Tähtipelaaja
Loistelias kiekon kanssa, mutta siihen se jäikin. Näyttävä ja hieno pelaaja, mutta Ilveksessä ei löytynyt sopivaa roolia tai oikeastaan sopivia ketjukavereita.

Se, kuka tulee tilalle, niin on vimosen päälle joukkueen mies ja taitava. Ei jätä kiveäkään kääntämättä voiton eteen.

Puujalka

Luottopelaaja
Hyvä vaan että purettiin, ei kyllä esittänyt alkukaudesta muuta kuin suoraselkäistä löysäilyä, jos ei Ilves kiinnostanut, niin molemmille osapuolille parempi, toivon silti kaikkea hyvää, koska parhaimmillaan oli todella viihdyttävä, ailahteli vain taso liikaa, hyvä näin.

yellowgreen

Luottopelaaja
Loistelias kiekon kanssa, mutta siihen se jäikin. Näyttävä ja hieno pelaaja, mutta Ilveksessä ei löytynyt sopivaa roolia tai oikeastaan sopivia ketjukavereita.

Se, kuka tulee tilalle, niin on vimosen päälle joukkueen mies ja taitava. Ei jätä kiveäkään kääntämättä voiton eteen.
Niin tiedätkö sä kuka on tulossa vai veikkailetko vain?

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
No okei, ehkä epäreilu kysymys tosiaan, muistan vaan pari kokeilua viime kaudelta, jotka ei toiminu yhtään.

Itse olin sitä mieltä, että Stransky on edelleen kesälomalla jo ennen suvantovaihetta.
Mutta mielipide-eroja nämä on. Minun mielestäni Simon ei istunut tähän joukkueeseen pelillisesti ja mielestäni on kaikkien kannalta hyvä, että löytyi muu ratkaisu.
Vaikka ymmärrän, että monille kyseessä on lempipelaaja, ja siksi nyt varmasti vituttaa tämä ja haluaa siihen asiaan mielessään löytää syypään.
Juu ei se tekeminen ollut sitä mitä olisi voinut olla, Pennanen myös laittoi viime kaudella samaan ajankohtaan miehen poppareille ja kuntokuurille.

Jatkuvaa kehitystä, sitä ei nyt haluttu ulosmitata. Ei Stransky itselleni ole mikään lempipelaaja ollut, eikä tässä syyllisiä etsitä, kunhan kommentoin siihen alkuperäiseen viestiin, että meidän kaikki ketjut 2-4 on ollut ihan kuutamolla. Nyt tosiaan on Timpalla iso duuni tuoda sitä taitoa näiden tsemppimiesten sekaan.

Seteri

Vakiokokoonpanossa
Paljon taitoa menetettiin, mutta omasta mielestä joukkue pelaaminen ei siitä kärsi ja joukkue peli tämähän on.

tynamo

Luottopelaaja
Ratkaisukykyä? Sitä nimenomaan ei löytynyt vaan Simon menetti kiekon kun piti vielä heittää yksi kikka ennen syöttöä tai vetoa maalille.
Totta, että tällä kaudella peli on ollut turhankin kimuranttia, mutta potentiaalia on. Sen näytti viime kausi. Mies olisi pitänyt saada sen verran toteuttamaan yhteistä sapluunaa, ettei kuse koko viisikon tekemistä. Sen jälkeen Stransky olisi positiivinen muuttuja kentällä.

Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja

Pakko myöntää, että tästä epämääräisestä vihjailusta tullut trendi alkaa jo ärsyttää. Ei mitenkään suunnattu juuri @jurgen :lle, mutta kun täällä alkaa puoli foorumia esittää tietävänsä koko ajan jotain ja kaikki jutut on keskenään samanlaisia ja lähinnä niistä jää kuva, että arvaillaan, yhdistellään toisten arvauksia omiin arvauksiin jne. Ei siinäkään mitään väärää sinänsä, mutta kun suuri osa näistä esitetään tarkoituksella muodossa, joka antaa ymmärtää, että jotain ihan oikeasti tiedetään.

Nyt olisi @jurgen mahdollisuus erottua tästä joukosta.

yellowgreen

Luottopelaaja
Pakko myöntää, että tästä epämääräisestä vihjailusta tullut trendi alkaa jo ärsyttää. Ei mitenkään suunnattu juuri @jurgen :lle, mutta kun täällä alkaa puoli foorumia esittää tietävänsä koko ajan jotain ja kaikki jutut on keskenään samanlaisia ja lähinnä niistä jää kuva, että arvaillaan, yhdistellään toisten arvauksia omiin arvauksiin jne. Ei siinäkään mitään väärää sinänsä, mutta kun suuri osa näistä esitetään tarkoituksella muodossa, joka antaa ymmärtää, että jotain ihan oikeasti tiedetään.

Nyt olisi @jurgen mahdollisuus erottua tästä joukosta.
Tästä samasta ärsyyntymisestä lähti mun viesti EFMlle scouttaus-ketjussa.
Allekirjoitan tän ajatuksen täysin.

Kaukofani

Luottopelaaja

Eiköhän nyt ole selvää että Timo taikurin tarvii hommata kaksi pelaaja. Eikä mitkään tusina miehet riitä.

jurgen

Tähtipelaaja
Sen verran avaan, että on tuttu Hölölle, jos lähteitä on uskominen.