Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

face

Rivipelaaja
Viestejä
67
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

M_M sanoi:
Moni muu ei halua "nuoleskella" ketään, eikä myöskään halua asettua kenenkään puolelle tässä vaiheessa, kun tietoa tapahtuneen taustoista ei ole vielä riittävästi saatavilla.

Itse päätän "puoleni" vasta sitten, kun lisäinformaatiota on tarjolla.

Tähän vahva sama, kokoajan joku kirjoittaa toisesta osapuolesta faktoja joilla perustellaan tapahtuneet, on pää jo niin pyörällä etten tiedä mihin uskoa
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Okafani sanoi:
Hyvä ratkaisu olisi, että Sjöblom ostaisi huomattavan osuuden Ilveksestä ja hänet valittaisiin yhtiön hallituksen johtoon. Edustava mies esiintyessään, kasvot Ilvekselle ulospäin, eikä kuitenkaan pelättyä yksinvaltiutta seuran asioissa. Riittääkö sydän tähän vähemmistöosakkaana. Uskon että tukea tulisi monelta taholta. Osuus veisi samalla entisiltä omistajilta yksipuolisen päätösvallan.

Niin mutta sen jälkeenkö Sjöblom sitten joutuu nuoleskelemaan tämän "äänekkään opposition" persusta joka nyt kampesi hänet ulos? Oletko aivan sekaisin? Siis se sama porukka joka on nyt puuhastellut 20-vuotta jatkaisi Sjöblomin ja organisaation riippakivenä. Kerrassaan nerokas ehdotus.
 

Bilbo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
294
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

parkano79 sanoi:
https://m.facebook.com/?_rdr#!/groups/2460025670?view=permalink&id=10151683783155671&__user=1366021186

Kellään tietoo kaverin luotettavuudesta. Tukee vaan asioita joita itse tänään kuullut myös.

Ei toimi linkki, kopioi linkittämäsi Facebook-sivun teksti tänne.
 

Ipappa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
155
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

sämpylä sanoi:
Tämä tarina on kopioitu Facebooksista, jossa ilmeisesti joku Osasto 41 jehuista kirjoittaa seuraavaa:

"Tosiaan tänään olen keskustellut Marko Sjöblomin kanssa asioista. Lyhyesti tiivistettynä hallitus on tehnyt poliittisen murhan. Nuo väitteet ovat olleet täyttä paskaa. En tiedä mitä kaikkea saan julkaista, mutta sen ainakin että Marko ei aio luovuttaa ja että koko Ilveksen joukkueen tuki löytyy hänelle. Sekä muutenkin vankka tuki on edelleen olemassa taustoissa. Eli tämän kaiken takana on hallituksen pelko että nämä luurangot tulevat esiin ja että he menettävät työpaikkansa. Toisin sanoen hallitus on tällä hetkellä todella mätä. Ja kuten Janne Petäjä kirjoitti, niin Jääskeläinen on sopivasti tänään poistunut maasta, ilmeisesti New Yorkkiin. Sekä Manngard ei ole vastannut Markon puheluihin ainakin 15 kertaa koittanut soittaa."
__________________
"Kahvaaminen on jääkiekon suola, sillä pysyy hitaammatkin kaverit mukana pelissä", "Nuori ja nälkäinen, vanha ja janoinen"
-Markus Oijennus-

Sinne siis pakenit JJ

Tällaisena tilanne on alkanut minullekin valjeta. Varmaa faktaa ei tosin kukaan ole uskaltanut tai tiennyt kertoa, mutta kun vaskoolilla huuhtoo esiin tarjolla olevat tiedonmuruset, kokonaiskuva vastaa ainakin minun tietojeni/tämän hetkisten päätelmieni mukaan varsin pitkälle yllä esitettyä. Kas vain, että J. Jääskeläiselle on tullut vielä kiire New Yorkiin vakuuttamaan Vinnie-setää, etteivät tämän silmät vaan aukeaisi. Voi, perse!
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
M_M sanoi:
Itse päätän "puoleni" vasta sitten, kun lisäinformaatiota on tarjolla.

Johan olet puolesi jo valinnut. Niiden jotka ymmärtävät edes lukea rivien välistä tietävät kyllä mistä tässä on kyse ja puoli on helppo valita. Se toinen puoli on 20-vuotta saanut puuhastella ja nyt yrittää viimeisillä voimillaan jotenkin mustamaalata Sjöblomin.

Jospa antaisit jokaisen itse valita "puolensa".

Fanaattinen meuhkaamisesi menee lapselliselle tasolle, kun kuvittelet, että nyt ollaan käymässä jotain "meidän isi on parempi kuin teidän isi" -väittelyä hiekkalaatikolla. Aikuiset ihmiset haluavat faktoja päätöstensä ja mielipiteidensä tueksi.

Nyt eri palstoilla liikkuu vain mitä ihmeellisimpiä huhuja, joiden todenperäisyyttä voi vain arvailla. Osa huhuista mustamaalaa Ilveksen hallitusta ja hallituksen taustalla puuhailevia ryhmittymiä, osa taas Sjöblomia.

Toistetaanpa siis: En valitse "puoltani" ennenkuin tapahtumien taustoista saadaan lisätietoa Ilveksen hallitukselta ja/tai Sjöblomilta.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

face sanoi:
M_M sanoi:
Moni muu ei halua "nuoleskella" ketään, eikä myöskään halua asettua kenenkään puolelle tässä vaiheessa, kun tietoa tapahtuneen taustoista ei ole vielä riittävästi saatavilla.

Itse päätän "puoleni" vasta sitten, kun lisäinformaatiota on tarjolla.

Tähän vahva sama, kokoajan joku kirjoittaa toisesta osapuolesta faktoja joilla perustellaan tapahtuneet, on pää jo niin pyörällä etten tiedä mihin uskoa

Kannattaa miettiä ihan motivaatiotekijöiden kautta. 20-vuotta seuraa pilannut poppoo joutumassa ulos. Sjöblomilla ei ole tälläiseen mitään tarvetta. Jos hän olisi johonkin syyllistynyt, voisi puuhastelukerho sen tuoda julki, eivät voi tehdä tätä koska väärästä syytöksestä joutuisi vastaamaan oikeudessa. Nyt hommaa pelataankin omaan pussiin ja Jääskeläinen jo rynnistää Jenkkeihin sumuttamaan Vinceä ja sirkus jatkuu. Käyttäkää nyt sitä järkeänne, 20-vuotta seuran asioita pilanneeseen porukkaan ei voi eikä pidä enää luottaa.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

M_M sanoi:
raakamies sanoi:
M_M sanoi:
Itse päätän "puoleni" vasta sitten, kun lisäinformaatiota on tarjolla.

Johan olet puolesi jo valinnut. Niiden jotka ymmärtävät edes lukea rivien välistä tietävät kyllä mistä tässä on kyse ja puoli on helppo valita. Se toinen puoli on 20-vuotta saanut puuhastella ja nyt yrittää viimeisillä voimillaan jotenkin mustamaalata Sjöblomin.

Jospa antaisit jokaisen itse valita "puolensa".

Fanaattinen meuhkaamisesi menee lapselliselle tasolle, kun kuvittelet, että nyt ollaan käymässä jotain "meidän isi on parempi kuin teidän isi" -väittelyä hiekkalaatikolla. Aikuiset ihmiset haluavat faktoja päätöstensä ja mielipiteidensä tueksi.

Nyt eri palstoilla liikkuu vain mitä ihmeellisimpiä huhuja, joiden todenperäisyyttä voi vain arvailla. Osa huhuista mustamaalaa Ilveksen hallitusta ja hallituksen taustalla puuhailevia ryhmittymiä, osa taas Sjöblomia.

Toistetaanpa siis: En valitse "puoltani" ennenkuin tapahtumien taustoista saadaan lisätietoa Ilveksen hallitukselta ja/tai Sjöblomilta.

Sinä luulet että valehteleva Ilveksen hallitus tulee tässä esiin sellaisin tiedoin joihin voi luottaa? Jo tuo eilinen nimilistaepisodi kertoo hyvin että kenellä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Nimenomaan aikuiset ihmiset osaavat tehdä johtopäätöksiä myös silloin kun joku tietty kaava toistuu vuosikymmenestä toiseen. Tiedoksi sinullekin, emme tule tästä episodista koskaan samaan mitään totuuskomission raporttia vaan ne puolet pitää todellakin valita.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 841
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Terri92 sanoi:
parkano79 sanoi:
https://m.facebook.com/?_rdr#!/groups/2460025670?view=permalink&id=10151683783155671&__user=1366021186

Kellään tietoo kaverin luotettavuudesta. Tukee vaan asioita joita itse tänään kuullut myös.

Ei toimi linkki, kopioi linkittämäsi Facebook-sivun teksti tänne.
Linkki toimii kun ottaa tuon m. alusta pois. Tosin jos selaa puhelimella ja se haluaa väkisin kääntää mobiilisivulle, niin sitten ei tietenkään toimi. Tässä kuitenkin tuo teksti:

"Tosiaan tänään olen keskustellut Marko Sjöblomin kanssa asioista. Lyhyesti tiivistettynä hallitus on tehnyt poliittisen murhan. Nuo väitteet ovat olleet täyttä paskaa. En tiedä mitä kaikkea saan julkaista, mutta sen ainakin että Marko ei aio luovuttaa ja että koko Ilveksen joukkueen tuki löytyy hänelle. Sekä muutenkin vankka tuki on edelleen olemassa taustoissa. Eli tämän kaiken takana on hallituksen pelko että nämä luurangot tulevat esiin ja että he menettävät työpaikkansa. Toisin sanoen hallitus on tällä hetkellä todella mätä. Ja kuten Janne Petäjä kirjoitti, niin Jääskeläinen on sopivasti tänään poistunut maasta, ilmeisesti New Yorkkiin. Sekä Manngard ei ole vastannut Markon puheluihin ainakin 15 kertaa koittanut soittaa."

Tekstin kommenteissa myös lisää asiaa, mutta en kaikkea viitsi tänne pasteta.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

On tää huikeeta sirkusta, popparit vaan puuttuu. Eri puolilta tulee vaikka mitä huhuja ja juoruja, miten asiat on, joko Ilveksen hallitusta vastaan tai Sjöblomia vastaan. Yhtään et voi olla varma, kumpaa leiriä ja mihin tietoihin/"tietoihin" yleensäkään uskoa. Ja sitten tämäkin, että The Listalle on laitettu luvatta nimiä ja poistettu niitä sitten. Näistä aineksista+mitä sirkusta Ilveksen johdon touhut on jo vuosikausia ollut saisi helposti kasaan jännän Hollywood-leffan.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Suomalaisen urheilujohtamisen puuhasteluhistorian toiseksi kovin suoritus mansessa heti pesiksen sopupuppeloinnin jälkeen. Kiitos team Jääskeläinen.
 

NikoM

Guest
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Jos vaakakuppi nyt kallistuu sille kannalle, että Ilveksen amatöörihallitus toimi tässä tilanteessa väärin mihin minä vahvasti uskon, tulee meidän fanien vahvasti tukea Sjöblomia tässä ja koittaa protestoida voimakkaasti tehtyä päätöstä ja koittaa paineistaa hallitusta ja Vinnietä niin vahvasti, että ei ole muita vaihtoehtoja kuin jatkaa prosessia Markon kanssa.

Ihannetilanne olisi, jos nyt kerran Ilveksen puuhakerhon miesten kanssa täytyy olla samaa mieltä ja mitään radikaalia ei saa tapahtua, niin Sjöblom voisi mennä heidän kanssaan perehdytysvaiheen ajan käsi kädessä ja nuoleskella heitä.

Sitten kun nimi on lyöty paperiin ja Sjöblom on Ipan pääomistaja virallisesti, niin alotetaan Ilvespesän perusteellinen ronkkiminen ja potkitaan Ollilat sun muut Jääskeläiset puuharyhmineen vittuun Ilveksen läheisyydestä.

Ainoa keino jos Ilvekselle halutaan taata tulevaisuus, on hajottaa nämä hyvävelipuuhakerhot taustalta. Tällä hetkellä Ilves kaivaa hautaa ittelleen.
 

Dominaattori

Luottopelaaja
Viestejä
4 237
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

bruttokansantuote sanoi:
Näistä aineksista+mitä sirkusta Ilveksen johdon touhut on jo vuosikausia ollut saisi helposti kasaan jännän Hollywood-leffan.
Hollywood-leffat vaan tuppaa päättymään onnellisesti.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

NikoM sanoi:
Jos vaakakuppi nyt kallistuu sille kannalle, että Ilveksen amatöörihallitus toimi tässä tilanteessa väärin mihin minä vahvasti uskon, tulee meidän fanien vahvasti tukea Sjöblomia tässä ja koittaa protestoida voimakkaasti tehtyä päätöstä ja koittaa paineistaa hallitusta ja Vinnietä niin vahvasti, että ei ole muita vaihtoehtoja kuin jatkaa prosessia Markon kanssa.

Ihannetilanne olisi, jos nyt kerran Ilveksen puuhakerhon miesten kanssa täytyy olla samaa mieltä ja mitään radikaalia ei saa tapahtua, niin Sjöblom voisi mennä heidän kanssaan perehdytysvaiheen ajan käsi kädessä ja nuoleskella heitä.

Sitten kun nimi on lyöty paperiin ja Sjöblom on Ipan pääomistaja virallisesti, niin alotetaan Ilvespesän perusteellinen ronkkiminen ja potkitaan Ollilat sun muut Jääskeläiset puuharyhmineen vittuun Ilveksen läheisyydestä.

Ainoa keino jos Ilvekselle halutaan taata tulevaisuus, on hajottaa nämä hyvävelipuuhakerhot taustalta. Tällä hetkellä Ilves kaivaa hautaa ittelleen.

Surullista on että meillä on edelleen kannattajia jotka eivät vain tätä tajua. Mitään totuuskomissioita on turha odottaa Ollila/Jääskeläinen akselilta vaan tulevat vääristelemään asioita seuraavatkin 20 vuotta elleivät kannattajat pistä heitä ulos. Fanit ovat ainot jotka sen voivat tehdä.
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Sinä luulet että valehteleva Ilveksen hallitus tulee tässä esiin sellaisin tiedoin joihin voi luottaa?

Taas olet pihalla kuin lumiukko.

Minä en valitse "puoltani", jollen saa luotettavaa lisätietoa asiasta. Esimerkiksi Marko Sjöblomin kattava tiedote asian tiimoilta kelpaisi itselleni erittäin hyvin. Miksi kenenkään aikuisen ihmisen pitäisi valita "puolensa" pelkkien huhupuheiden perusteella?

Minä pystyn varsin helposti kannattamaan Ilvestä jatkossakin, vaikka en päättäisikään olevani jonkun taustaryhmittymän tai osakkeenomistajan "puolella". Minä kannatan ensisijaisesti Ilveksen joukkuetta ja valmennusporrasta ja toivon, että vielä tulee sellainen aika, ettei minun tarvitse edes kiinnittää huomiota siihen, kuka Ilveksen omistaa tai kuka konttorilla häärii.

Mutta ole sinä onnellinen, kun suuressa viisaudessasi osaat valita "puolesi" huhupuheiden pohjalta. :)
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Surullista on että meillä on edelleen kannattajia jotka eivät vain tätä tajua. Mitään totuuskomissioita on turha odottaa Ollila/Jääskeläinen akselilta vaan tulevat vääristelemään asioita seuraavatkin 20 vuotta elleivät kannattajat pistä heitä ulos.
Nykyisessä mediakentässä asioiden hautaaminen on todella vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Itse olen edelleen aivan varma, että syyt tulevat esiin - ja muodostan mielipiteeni vasta sen jälkeen. Sillä välin kannatan Tuokkolan Ilvestä hallilla ja sen ulkopuolella.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Dominaattori sanoi:
bruttokansantuote sanoi:
Näistä aineksista+mitä sirkusta Ilveksen johdon touhut on jo vuosikausia ollut saisi helposti kasaan jännän Hollywood-leffan.
Hollywood-leffat vaan tuppaa päättymään onnellisesti.

Ja niissä on parempia näyttelijöitä!
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Suomalaisen urheilujohtamisen puuhasteluhistorian toiseksi kovin suoritus mansessa heti pesiksen sopupuppeloinnin jälkeen. Kiitos team Jääskeläinen.

Taidat unohtaa Tampere Unitedin:
http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2013042516948450_jp.shtml
Tampere United poistettiin Veikkausliigasta ennen kautta 2011 seuran saatua rahoitusta singaporelaiselta yritykseltä.

Oikeuden mukaan Pyhällön ja Bavautdinin olisi pitänyt tietää, että seuran saama noin 300 000 euron suuruinen summa oli hankittu rikollisin keinoin.

Yrityksen edustajan Wilson Raj Perumalin - joka tuomittiin kahden vuoden vankeuteen Suomessa vuonna 2011 - mukaan rahat olivat peräisin ottelumanipuloinnista.

Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.
 

NikoM

Guest
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Surullista on että meillä on edelleen kannattajia jotka eivät vain tätä tajua. Mitään totuuskomissioita on turha odottaa Ollila/Jääskeläinen akselilta vaan tulevat vääristelemään asioita seuraavatkin 20 vuotta elleivät kannattajat pistä heitä ulos. Fanit ovat ainot jotka sen voivat tehdä.

Ei. En todellakaan odota enää yhtään totuuskomissiota kummaltakaan herralta. En usko enää sanaakaan mitä heidän suustaan tulee. Varsinkaan Jääskeläisen. Siinä olet oikeassa että fanit ovat ainoat jotka voivat vaikuttaa hallituksen/puuharyhmien tuulettamiseen, mutta tällä hetkellä nään, että ainoastaan Sjöblomin Ilveksellä on tulevaisuus, johon voi uskoa. Muita yhtä potentiaalisia ostajaehdokkaita ei ole ainakaan minun korviini kantautunut.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
raakamies sanoi:
Surullista on että meillä on edelleen kannattajia jotka eivät vain tätä tajua. Mitään totuuskomissioita on turha odottaa Ollila/Jääskeläinen akselilta vaan tulevat vääristelemään asioita seuraavatkin 20 vuotta elleivät kannattajat pistä heitä ulos.
Nykyisessä mediakentässä asioiden hautaaminen on todella vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Itse olen edelleen aivan varma, että syyt tulevat esiin - ja muodostan mielipiteeni vasta sen jälkeen. Sillä välin kannatan Tuokkolan Ilvestä hallilla ja sen ulkopuolella.

Itse olen erittäin epäluuloinen julkitulon suhteen. Totuutta ei saada koskaan esille, se on varmaa. Ehkä jokin tyydyttävä laiha kompromissi korkeintaan. Mutta se totuus jää sinne, ja kaihertaa siellä hautaan asti....
 

Raatikka

Guest
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Raatikka sanoi:
raakamies sanoi:
Kun tuntuu olevan suhteet kunnossa jokaiseen liigaseuran hallitukseen niin tämä kaveri lienee joku Kummola2?

Haha ei sentäs. Ihan vaan paikallinen toimittaja jolla sattuu olemaan tuttuja kolmen hämäläisseuran hallituksissa.

Siis ihan toimittaja joka huutelee nimimerkillä foorumeilla? Ovatko lähteesi Ipan tapauksessa yhtä luottettavia ja oikeassa kuten HPK:n tapauksessa?

""Oman sanansa kyseisen nimimerkin luotettavuudesta kertonee se, että eilen illalla kuuden jälkeen on kirjoittanut HPK:n osioon, että on kuullut seuran hallitukselta, ettei HPK:lla ole rahaa ostaa Raution sopimusta ulos. Ja kuinkas sitten kävikään...""

No lähdetään tähän nyt sitten mukaan. Minun tietoni sekä Ilveksen- että HPK:n tilanteista on tullut suoraan hallituksen jäseniltä. Sitä en osaa sanoa miksi viikonloppuna HPK ei halunnut nähdä erottamista vaihtoehtona talouden takia, ja kuitenkin päätyi tähän ( http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/smliiga/uutiset.shtml/2013/10/1819639/hpkn-valmentajapaatos-perustuu-taloudellisiin-seikkoihin ). Asiat muuttuvat.

Ja:
"12. Foorumi toimii nimimerkkien kautta, ja kaikki vihjailut tai paljastukset nimimerkkien takaa kirjoittavien kirjoittajien henkilöllisyydestä ovat kiellettyjä" . Lisäksi en koe että henkilöllisyyteni paljastaminen olisi kirjoitusteni kannalta välttämätöntä tietoa.

Jätetään asia tähän minun osaltani.
 
Ylös