SM-Liigan tulevaisuus

Tämä on aiheellinen spekulaatio, mutta itse suhtaudun siihen vähintäänkin epäilevästi, nimittäin sen homman "pyörittäminen" nyt vaatii vähän muutakin kuin hyvää tahtoa ja pelkästään se, että sitä itse hallinnoi, ei varsinaisesti takaa mitään vielä. Sitten pitää itse myydä mainokset, hoitaa (tai myydä erikseen) ne toistopalvelut jne.
Tehtävissä oleva asia tietenkin, mutta tähän asti yksikään toimija ei ole ilmoittanut, että olisi edes auttavasti pärjännyt tuolla liigan tv-sopparilla. Päinvastoin kaikki jotka asiasta ovat kertoneet väittävät tehneensä sillä tappiota.
Tarkoitan, että pahimmillaan homma voi kääntyä niin, että ottamalla omiin käsiin, liigalle tulevat tulot voivat pienentyä merkittävästikin.

En oikein itsekään luota siihen, että SM-liiga pystyisi rakentamaan toimivan konseptin itse. Se olisi todennäköisesti jokin UrhoTV-reinkarnaatio.

Sen sijaan pitäisi olla hereillä sopimusta laadittaessa vedonlyöntiyhtiöiden mainostuloissa siten, että tämä näkyy TV-sopimuksen hinnassa.

• Tykkää
Reactions: M22
Noh, eiköhän tuohonkin ole ratkaisuja. Esimerkiksi IIHF-tv:n kanssa voinee olla mahdollista neuvotella saman bäkkärin käytöstä.

Vitun Ässät. En olisi uskonut, että sieltä suunnasta löytyy änkyrät.

HPK ihan usual suspect ja tietysti nämä Sportit ja muut jotka pelkäävät omien palkkojensa puolesta, mutta ne oli ilmeisesti saatu jo painostettua ulos tästä.

Kai tässä hymistellään se 14+10-kompromissi.

Eli uskon 12+10-malliin suorilla nousuilla ja putoamisilla, kun näen. Liian hyvältä kuulostaa ollakseen totta ja varaudun edelleen 14+10-karsinnoilla systeemiin, joka ei muuttaisi käytännössä mitään nykyisestä.

Ja taisi ollakin liian hyvää ollakseen totta.

Vaikka tuo "kaikki joukkueet samaan koriin ja 12 parasta jää" -ajatushan on tietysti kaikilta muilta kanteilta tarkasteltuna kyseenalainen, mutta kilpailullisesti arvokas ajatus.

Vaikka se ei olekaan toteuttamiskelpoinen pidän siitä, että tällainenkin näkökulma tuodaan kehiin. Tuntuu uskomattomalta, että on muistutettava päättäjiä toisinaan siitä, että kyse on jääkiekon pelaamisesta.

Mutta eihän sillä pitäisi olla merkitystä, jos joku yksinäinen Ässät hankaa vastaan? Eikö se 2/3 osaa riitä edelleen päätöksentekoon?
Ja ei Ässät tuossa suoraan hangannut vastaan vaan he halusivat että se tuodaan yhtiökokouksen asialistalle.

Kun se tuodaan kolmanneksi vaihtoehdoksi äänestykseen, niin kyllä se nyt vaan vaikuttaa, jos sitä muutamakin näistä "painostetuista" äänestää. Aiemminhan ainakin KooKoo ja KalPa ilmoittivat olevansa 14+10-sarjan kannalla.

Jos muuten olisi menneet äänet esim. 12+10 = 14 ja nykyinen = 1, niin nyt menisi 12+10= 8, 14+10=6 ja nykinen 1 --> ei päätöstä.

Vitun Ässät.

Kun se tuodaan kolmanneksi vaihtoehdoksi äänestykseen, niin kyllä se nyt vaan vaikuttaa, jos sitä muutamakin näistä "painostetuista" äänestää. Aiemminhan ainakin KooKoo ja KalPa ilmoittivat olevansa 14+10-sarjan kannalla.

Jos muuten olisi menneet äänet esim. 12+10 = 14 ja nykyinen = 1, niin nyt menisi 12+10= 8, 14+10=6 ja nykinen 1 --> ei päätöstä.
Tätähän pohdittiin jo aiemmin, että miten tämä päätöksenteko on prosessoitu siellä.
Eli onko jossain ollut tieto, että kaikki vaihtoehdot pöydälle ja niistä äänestetään?
Itse olen edelleen siinä uskossa, että ensin selvitetään äänestämällä tai muutoin, että mikä malli saa eniten kannatusta ja sitten äänestys tästä vaihtoehdosta tai ei muutosta. Eli kyllä/ei.

Tätähän pohdittiin jo aiemmin, että miten tämä päätöksenteko on prosessoitu siellä.
Eli onko jossain ollut tieto, että kaikki vaihtoehdot pöydälle ja niistä äänestetään?
Itse olen edelleen siinä uskossa, että ensin selvitetään äänestämällä tai muutoin, että mikä malli saa eniten kannatusta ja sitten äänestys tästä vaihtoehdosta tai ei muutosta. Eli kyllä/ei.
Toivottavasti näin, muuten ei saada enemmistöpäätöstä.

Porissa ei ole ainakaan itseluottamus kunnossa, kun selkeästi pelätään nimenomaan oman perseen puolesta. Selvästi pelätään mitä jos ollaankin putoajan tontilla.
Juu, en olisi ihan hetkeen uskonu, että juuri Porissa loppuvat munat kesken. Päinvastoin, olisin laittanu vetoa sen puolesta, että olisivat (vähintäänkin) yhtä isoa ja polleaa seuraa, kuin raumalaiset vaikkei ihan kaikki mittarit niin näyttäiskään.

"Satakunnan Kansa tavoitteli Ässien puheenjohtajaa Mikko Lainetta kommentoimaan uusinta käännettä. Laine lähetti vastaukseksi viestin, jossa hän pahoitteli, että tilanne on nyt sellainen, ettei hän voi sanoa mitään."

No tämä ei ainakaan lisää luottamusta siihen, ettei Ässät olisi kauheasti vänkäämässä vastaan :D

EDIT: Olihan tossa maikkarinkin uutisessa näemmä, että kieltäytyneet kommentoimasta medialle...

Viimeksi muokattu:
Takaisin