SM-Liigan tulevaisuus

Ketterä julkaissut tiedotteen lisenssiprosessin etenemisestä:

Jos tuossa on läpinäkyvästi ja todenmukaisesti kerrottu missä mennään, niin eihän Liigalla ole muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä Ketterä Liigaan ensi kaudeksi. Nimittäin oikeudessa Liiga häviäisi aivan varmasti ja se voi vahingonkorvausten lisäksi johtaa kartellisakkoihin tms.

Puri omaan nilkkaan, kun haluttiin varmistaa Jokereiden pääsy Liigaan, eikä voitu vain määritellä, että tämän kauden Mestis-mestari nousee. Tai vielä parempi, järjestää alkuperäisen suunnitelman mukaan karsinnat ja jos Jokerit ei nouse, niin on sitten vielä yhden kauden Mestiksessä. Tapparahan halusi oikein erikseen pöytäkirjaan merkinnän, että Tappara vaatii, että Jokerit on ensi kaudella Liigassa hinnalla millä hyvänsä.

Nyt kun Ilves ei ole CHL:ssä niin kyllä minulle sopii se nelinkertainen 68 pelin runkosarja ja neljä huonointa alas. Vaikka Ketterä varmaan tuleekin bumerangina alas, ja tuskin supistuvaan Liigaan enää palaavat, niin tätä kautta ja yksittäisiä Ketterän nappaamia päänahkoja Imatralla muistellaan vielä 50 vuoden päästäkin. Urheilu on ennen kaikkea suuria tunteita.

Olen hyvin kaukana Rikard Grönborgin faniclubista, mutta tämän artikkelin luin ja mielestäni täyttä asiaa. Lisäksi tuo kuvastaa naapurin ajatusmaailmaa ja toimintatapaa hyvin. Täysin omassa luokassaan liigassa.

Ketterä julkaissut tiedotteen lisenssiprosessin etenemisestä:

Jos tuossa on läpinäkyvästi ja todenmukaisesti kerrottu missä mennään, niin eihän Liigalla ole muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä Ketterä Liigaan ensi kaudeksi. Nimittäin oikeudessa Liiga häviäisi aivan varmasti ja se voi vahingonkorvausten lisäksi johtaa kartellisakkoihin tms.

Puri omaan nilkkaan, kun haluttiin varmistaa Jokereiden pääsy Liigaan, eikä voitu vain määritellä, että tämän kauden Mestis-mestari nousee. Tai vielä parempi, järjestää alkuperäisen suunnitelman mukaan karsinnat ja jos Jokerit ei nouse, niin on sitten vielä yhden kauden Mestiksessä. Tapparahan halusi oikein erikseen pöytäkirjaan merkinnän, että Tappara vaatii, että Jokerit on ensi kaudella Liigassa hinnalla millä hyvänsä.

Nyt kun Ilves ei ole CHL:ssä niin kyllä minulle sopii se nelinkertainen 68 pelin runkosarja ja neljä huonointa alas. Vaikka Ketterä varmaan tuleekin bumerangina alas, ja tuskin supistuvaan Liigaan enää palaavat, niin tätä kautta ja yksittäisiä Ketterän nappaamia päänahkoja Imatralla muistellaan vielä 50 vuoden päästäkin. Urheilu on ennen kaikkea suuria tunteita.
Kyllä kelpaa muiden joukkueiden maksaa Ketterän pelaajien palkkoja, kun tammikuussa on budjetti syöty. No itse on Liiga soppansa keittänyt.

Olen hyvin kaukana Rikard Grönborgin faniclubista, mutta tämän artikkelin luin ja mielestäni täyttä asiaa. Lisäksi tuo kuvastaa naapurin ajatusmaailmaa ja toimintatapaa hyvin. Täysin omassa luokassaan liigassa.

Urheilullinen menestys sijalla yksi. Meillä ajatellaan talous edellä. Meillä tulosvastuuta ei ole. Heillä on.

Muuten hyvä, mutta aina kun pelasi koohoituskiekkoa, omissa soi varsinkin keväällä. Mestaruus voitettiin, taas, perinteisin suomikiekon opein. Tiukasti puolustaen tiiviillä viisikoilla.

• Tykkää
Reactions: #57

Menee koko muuten hyvältä haastikselta pohja kun herra sortuu taas kerran valehtelemaan.

"Grönborgin mukaan Tyrväinen kävi Sylvegårdin kimppuun.

– Jokainen voi katsoa sen nauhalta. Pelaajat saivat siitä rangaistuksen. Eikä siinä mitään, se on osa peliä."

Menee koko muuten hyvältä haastikselta pohja kun herra sortuu taas kerran valehtelemaan.

"Grönborgin mukaan Tyrväinen kävi Sylvegårdin kimppuun.

– Jokainen voi katsoa sen nauhalta. Pelaajat saivat siitä rangaistuksen. Eikä siinä mitään, se on osa peliä."
No joo, itse en edes muista miten kyseinen tilanne lopulta meni. Eikä niin kiinnostakaan. Enemmän näin painoarvoa tuossa liigan yleistä menoa sekä naapurin tapaa toimia kuvaillussa sisällössä.

Ja kuten edellä mainitsin, en edelleenkään pidä Grönborgista sinänsä henkilönä tai tavasta toimia tietyisssä tilanteissa. Ammattinsa kuitenkin osaa ja tuossa jutussa puhuu ääneen seikoista, joista kukaan virkaa tekevä liigakoutsi ei uskalla suoraan sanoa.

Perkele.

En olisi uskonut olevani tämän kaverin kanssa samaa mieltä. Nyt alkaa jopa harmittamaan, että ko. raivopää lähtee Liigasta. Tämänhän pitäisi ottaa kolmen hapentuhlaajan paikka Liigan organisaatiossa.

Noh, ehkei nyt yksin että vältetään mielivaltaisuus, mutta kuitenkin.

Kyllä kelpaa muiden joukkueiden maksaa Ketterän pelaajien palkkoja, kun tammikuussa on budjetti syöty. No itse on Liiga soppansa keittänyt.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten muut liigajengit liittyy Ketterän palkkojen maksuun?

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten muut liigajengit liittyy Ketterän palkkojen maksuun?
Jos seuraa uhkaa kesken kauden konkurssi, niin vaihtoehtona on usein kauden kesken jättäminen tai Liigan = muiden seurojen tuleminen hätiin kauden loppuunsaattamiseksi. Kukaan ei halua, että ”superkaudella” joku jättäisi leikin kesken, koska urheilullisesti epäreilua.

Käsittääkseni edellisen kerran näin tehtiin, kun Pelicans pelastettiin Liigan rahoilla joskus 2000-luvun alussa.

Melkein tekis mieli sanoa periaatteesta että se mikä on mun on mun ja se mikä on sun on myös mun :D
No ei, kyllä onneks ns, omavarasuuden suhteen Liiga toimii jatkossa järkevämmin, siis tän kauden jälkeen.
Toivottavasti mihkään pelastushommiin eli toisten seurojen taskuille tarvi mennä Ketterän takia.

Jos seuraa uhkaa kesken kauden konkurssi, niin vaihtoehtona on usein kauden kesken jättäminen tai Liigan = muiden seurojen tuleminen hätiin kauden loppuunsaattamiseksi. Kukaan ei halua, että ”superkaudella” joku jättäisi leikin kesken, koska urheilullisesti epäreilua.

Käsittääkseni edellisen kerran näin tehtiin, kun Pelicans pelastettiin Liigan rahoilla joskus 2000-luvun alussa.
Voisin lyödä pienen tai ihan vaikka isommankin vedon siitä, että jos "raastavalla ja haastavalla" superkaudella joku vetää itsensä kiikkuun jo kesken kauden - Liiga antaa mennä, ja jo vaikka eilen.

Sehän vain tarkoittaa, että neljästä pääkallosta yksi on done - loppukaudelle homma helpottuu ja otteluohjelma tiivistyy. Lahen sosiaalitoimiston ajoista on muutenkin menty eteenpäin - mm. pudotuspelien tulonjako tätä indikoi.

Ei tässä mitään pelasteleen lähdetä, nyt aletaan pelaan tulevaisuudesta tosissaan.

Takaisin