SM-Liigan yleisömäärät - nyt ja jatkossa

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Onko pudotuspeleissä koskaan ollut noin huonoa yleisömäärää?

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Eipä säälit ole ikinä kiinnostaneet täälläkään.
Eihän vielä muutamia vuosia takaperin missään yleisömäärä alkanut 2, kun häntäpään joukkueilla loppukaudesta. Liigan markkinointi nykyään niin kuraa, että en edes ihmettele miksi huonot yleisömäärät. Ainoa paikka missä olen nähnyt mainoksen pudotuspeleistä on TV pitäisikö huolestua.

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Eihän vielä muutamia vuosia takaperin missään yleisömäärä alkanut 2, kun häntäpään joukkueilla loppukaudesta. Liigan markkinointi nykyään niin kuraa, että en edes ihmettele miksi huonot yleisömäärät. Ainoa paikka missä olen nähnyt mainoksen pudotuspeleistä on TV pitäisikö huolestua.
Tuskin tuo nyt markkinoinnista johtuu, eiköhän kaikki jääkiekkoa Suomessa seuraavat tiedä, että nyt on Liigan playoffit.

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Tuskin tuo nyt markkinoinnista johtuu, eiköhän kaikki jääkiekkoa Suomessa seuraavat tiedä, että nyt on Liigan playoffit.
Ne lätkää seuraamattomat fiilistelijät, jotka eivät välttämättä tiedä tarkkan milloin pelataan ovat myös tärkeitä maksavia asiakkaita. Liigalla ei ole enää varaa ylenkatsoa ja olettaa, että tuote myy itse itsensä. Ihan varmasti seurat saisivat yleisömäärät nousuun tuomalla markkinoinnin ja sometekemisen 2020-luvulle.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Tiedän että on typerää vertailla sunnuntai ja maanantai pelien yleisömääriä, mutta kyllähän toi meidän peli nyt ihan hyvältä näyttää. Uskon että tässä vielä myydään ihan hyvin lippuja!

Ilveksen tilanne:
Screenshot_20220325-132355.jpg

Tapparan tilanne:
Screenshot_20220325-132300.jpg

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Niin kuin Jani Säteri totesi puun takaa- podcastissaan, tätä nykypäivän tiktok-sukupolvea ei kiinosta kotimainen liiga yhtään, koska liiga ei julkaise mitään maalikoosteita tai mielenkiintoisia klippejä missään someissaan toisin kuin nhl tekee. Toisaalta en voi kyllä siitä heitä tuomitakkaan, koska jos satut jostain mtv:n syövereistä löytämään 2min kestävän maalikoosteen liigasta, joudut katsomaan 5 mainosta.
Ollaan aikalailla asian ytimessä, nykyään ollaan totuttu siihen, että kaikki haluttava on ruudulla jo ennenkun sitä ehtii itse etsimään(algoritmi). Ja kaikki hienot käyttäjien omatekemät highlightit poistetaan sen siljäntien kaikkialta koska tekijänoikeusrikkominen. Kun taas NHL antaa katsojien mainostaa itse omaa liigaansa, ilmaiseksi. Liigalla on tässä vielä paljon petrattavaa.

Dynastia

Vakiokokoonpanossa
Niin kuin Jani Säteri totesi puun takaa- podcastissaan, tätä nykypäivän tiktok-sukupolvea ei kiinosta kotimainen liiga yhtään, koska liiga ei julkaise mitään maalikoosteita tai mielenkiintoisia klippejä missään someissaan toisin kuin nhl tekee. Toisaalta en voi kyllä siitä heitä tuomitakkaan, koska jos satut jostain mtv:n syövereistä löytämään 2min kestävän maalikoosteen liigasta, joudut katsomaan 5 mainosta.
Naurettavaa, ettei suomen suurimmalle viihdebisnekselle löydetä osaavia tekijöitä.

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Tämä on juuri se keskeinen ja iso ongelma. Itse liigajoukkueetkaan eivät ilmeisesti saa jakaa kun tietyn määrän klippejä omista peleistään, mikä on tietysti aivan naurettavaa. Ilves tosin kiertää tätä hienosti kuvaamalla omia videoita hallissa ja lisäämällä niihin kiekkoradion selostuksia
Tais olla viikossa joku ihan naurettava määrä? Ihan siis todella todella naurettava määrä, 8? 5?