HeGe41 sanoi:Ipappa sanoi:Vielä vähemmän uskon, että Ilves-maailma olisi luisunut raiteiltaan, jos Sjöblomin kauppa olisi saatu toteutettua, vaikka Kusetusta jo kahdenkymmenen vuoden kokemuksella -kerho näin yrittää vaittääkin.
Irtaudun tästä mainitsemastasi kerhosta. Minä olen muodostanut kerhon, joka ei ihmettele sekuntiakaan Sjöblomin kanssa sovittujen kauppojen kariutumista. Väitän, että toisenlaisella toiminnalla - nimenomaan Sjöblomin taholta - esisopimus olisi edelleen voimassa. Ehkä jopa varsinainen kauppakin olisi jo lyöty lukkoon.
Ei sokeria, maitoa tilkka ja voipullaa jos rohkenee pyytää...hyppyri sanoi:sama täällä. Lupaan myös pullaa
HeGe41 sanoi:Minä olen muodostanut kerhon, joka ei ihmettele sekuntiakaan Sjöblomin kanssa sovittujen kauppojen kariutumista.
Tarinankertoja sanoi:Jos MS oli maailman paskin valinta, niin kannattaa muistaa kenen valinta MS oli.HeGe41 sanoi:Minä olen muodostanut kerhon, joka ei ihmettele sekuntiakaan Sjöblomin kanssa sovittujen kauppojen kariutumista.
Vastuu niille joille se kuuluu.
NikoM sanoi:Leikitellään hieman.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan joku muu ostaisi Ilveksen, kävisi esisopimushommat kunnialla ja vakuuttaisi hallituksen ja Vinnien(jos se on mahdollista edes). Sitten kun lyötäis nimet paperiin, niin tämä herra X myisi samantien Ilveksen Sjöblomille.
Brooks sanoi:NikoM sanoi:Leikitellään hieman.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan joku muu ostaisi Ilveksen, kävisi esisopimushommat kunnialla ja vakuuttaisi hallituksen ja Vinnien(jos se on mahdollista edes). Sitten kun lyötäis nimet paperiin, niin tämä herra X myisi samantien Ilveksen Sjöblomille.
Vincent Manngard on asiaa pähkäiltyään tullut siihen lopputulemaan, että hajautettu omistajuus onkin loppujen lopuksi parempi. Se estää myös sen mahdollisuuden, että joku, esimerkiksi Sjöblom, ostaisi Ilves-Hockey Oy:n osake-enemmistön bulvaanin avulla.
kuppikuntalainen sanoi:Kysymys kuuluu: Kuinka toimisit yrityksen X ostajana tässä tilanteessa?
a) Kärsisit tehdyn tavarantoimitussopimuksen sopimusajan loppuun asti
b) Neuvottelisit tavarantoimittajan kanssa purun ehdoista ja maksaisit tästä tulevat purkusanktiot
c) Neuvottelisit tavarantoimittajan kanssa uudet alennetut hinnat, mutta vastineeksi joutuisit jatkamaan tavarantoimitussopimusta vuodella eteenpäin
d) Päättäisi olla maksamatta mitään tälle tavarantoimittajalle ennen kuin olisit varmasti ostamassa yritystä X. Tämän jälkeen tavarantoimittaja saisi 70 prossaa sovitusta kauppahinnasta. Jos ja kun tavarantoimittaja ei tähän suostu, siirryt vaiheeseen kiristys.
e) Muu vaihtoehto. Mikä?
kuppikuntalainen sanoi:Kysymys kuuluu: Kuinka toimisit yrityksen X ostajana tässä tilanteessa?
Ipappa sanoi:Brooks sanoi:NikoM sanoi:Leikitellään hieman.
Vincent Manngard on asiaa pähkäiltyään tullut siihen lopputulemaan, että hajautettu omistajuus onkin loppujen lopuksi parempi. Se estää myös sen mahdollisuuden, että joku, esimerkiksi Sjöblom, ostaisi Ilves-Hockey Oy:n osake-enemmistön bulvaanin avulla.
Ja näin saadaan myös pidettyä huoli siitä, ettei milloinkaan saavuteta riittävää yksimielisyyttä, jotta minkäänlaista "suursiivousta" saataisiin järjestettyä. Näin siis saadaan myös taattua puuhastelukerhon aseman pysyvyys ja tämän hienoihin tuloksiin yltäneen ryhmän pitkäjänteisen ja pyytettömän työn jatkuminen tulevaisuudessakin. Kylläpä Ilveksen tulevaisuus taas vaikuttaakin valoisalta!
On muuten erityisen hienoa, että Manngard on asian varmasti itse suuressa viisaudessaan näin pähkäillyt eikä kukaan (esim. kuppikuntalaisen mainitsema kuvitteellinen tavarantoimittajataho) ole millään tavalla ollut vaikuttamassa pähkäilyn lopputulemaan. Mukava sattuma, että juuri puuhastelukerhon asema tulee tämän Manngardin omatoimisen pähkäilyn tuloksena turvatuksi. Varsinkin, kun kyseinen puuhastelukerho on saanut vain hieman aiemmin pelastettua nahkansa ja onnistunut vakuuttamaan Manngardin Sjöblomin esisopimuksen purun välttämättömyydestä. Siinä kerho teki kyllä tyylirikon. Asialla oli niin kiire, ettei sopimuksen nopeata kuoppaamista saatu mitenkään naamioitua Manngardin omaehtoisen pähkäilyn tuotteeksi, vaan tunnustettiin hallituksen vaatineen ko. toimenpidettä. No, muunlaista savu- ja sumuverhoa on onneksi osattu onneksi sen jälkeen tuossakin asiassa levittää senkin edestä. Varsinkin fiktiivinen toimenpidettä tukeneiden nimilista oli historiallisen hieno suoritus. Sääli, että valheesta jäätiin kiinni, vaikka asia vaikutti niiiiin hyvin suunnitellulta ja toteutetulta. Näppärinä urhoina housut kintuissa kiinni jäänyt kusetusjengi käänsi kuitenkin huomion muihin asioihin, eikä omaa valehtelua ole vieläkään millään tavalla selitetty, mutta varmasti se oli jollain tavalla Sjöblomin syytä, kunhan vain keksittäisiin miten. Kylläpä tuo sisäpiirin oma (kulta)possukerho onkin taitava!
toskala sanoi:Kukahan muuten tässä hajautetussa omistajuudessa kantaisi vastuuta tehdyistä päätöksistä kun lähimenneisyys on näyttänyt Ilveksen hajanaiseksi ja riitaisaksi?
Brooks sanoi:toskala sanoi:Kukahan muuten tässä hajautetussa omistajuudessa kantaisi vastuuta tehdyistä päätöksistä kun lähimenneisyys on näyttänyt Ilveksen hajanaiseksi ja riitaisaksi?
Kuten olen monta kertaa kirjoittanut: hajautetun omistuksen myötä Ilves-Hockey Oy:n olisi pakko alkaa toimia normaalin liikeyrityksen tavoin, kun ei olisi pääomistajaa. Ei tosin olisi pääomistajan subventioita, muttei olisi myöskään tämän itsevaltiutta.
Yhtiökokous valitsee hallituksen, joka valitsee operatiivisen johdon. Vastuuketju kulkee molempiin suuntiin.
HeGe41 sanoi:Tiedä sitten miten se edistäisi sitä tehtävää, joka nykyiselle hallitukselle kuuluu.