Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa
Onse kumma kun hävettää. Vieläkin voi vaan hävettää niin että tulee anteeksipyytävä ilme naamalle juosta junnuvuosien Ilves-asu päällä vieraspelipaikkakunnalla lenkkiä. Ei se oo tavallaan ihme että nää kaverit ei pysty viemään kautta kunnialla loppuun, jos fanikaan ei pysty logoa kantaan rinta rottingilla. Tuntuu että kaikki miettii pitkin kylää että "en ainakaan kehtais noissa väreissä näyttäytyä julkisella paikalla". Porukkaa tulee Mestiksestä ohi vasemmalta ja oikeelta mutta sehän ei estä pistämästä npita helvetin hauskoja Kummeleita (ok, onne ihan jees tai alkuun oli tosi jees) haukkuun esim. Vaasalaisia divari-apinoiks. Ipaahan tässä pitäs divari-apinoiks haukkua, jos jotakin. Divariin tolla tasolla kuuluiskin. Sen lisäks toitotetaa joka tuutista että "ollaan niin ylpeitä tästä ulkojäistä kun se pelastaa meiän talouden". Se voi paikata onnistuessaan tän kauden ja ehkä ens kauden tappioita, mutta jos se pelaajabudjettia nostais nii mistäs ne rahat saatais tulevina vuosina että se budjetti pysyis korkeemmalla?
Tällä hetkellä on niin turta olo. Niin iso asia ja rakas seura, joka on kyllä monet illat pilannut ja ilon hetket tarjonnut, mutta nyt se jälleen riisti yhen vuoden ja taas odotellaan syksyä. Syksyllä ollaan hyviä vaan jotta voidaan si romahtaa jouluun mennessä kympin ulkopuolelle. Ja taas alkaa tammikuussa syksyn oottelu. Kesä menee onneksi nykyään jo ilman kinostusta kun on niin paljon kaikkea muuta kivaa (Formulat esimerkiks, pirun jännä laji), mutta syksyntullen tulee pieni voittoputki ja sitä miettii, että oisko tässä ny sittenkin mahis. No ei ole. Kateellisena katsotaan kun joka tuutissa tulee playoff-huumaa. Miltähän sekin mahtaa tuntua, huuma. Kaveri kysy, että mikä ihmeen mielisairaus se saa ihmisen Ilveksen valitsemaan kun Tappara on ihan vieressä. En osannu vastata mitään, mikä ei ois kuulostanu katkeralta, joten olin hiljaa. Ei tätä pysty mitenkää järjellä selittämään. Vai pystyykö joku? Kivikin kattelee aitiosta aina Ipan pelejä sen näkösenä että sen tekis mieli karata johonkin helvetin kauas ja unohtaa koko kahen vuoden soppari, niin ku se on sen elämän isoin virhe. Ei käy kyllä kateeks.
Oman lapsen kohdalla on huomannut ajattelevansa, että katsompa peliä tuolta salaa, että se ei vaan valitsis mun takia Ilvestä. Tekis sen valintansa itse ja ehkä se päätyis paikalliseen seuraan tai eri lajiin. Näin kun joku osti Ipan bodyn vastasyntyneelle lapselle ja ajattelin, kuinka julma karhunpalvelus on pakottaa asioista mitään tietämätön ja vastustuskyvytön ihminen tommoseen valintaan.
Tämmönen oksennus tuntemuksia. Honkaperse, Pajuoja, hallitus, Vinnie (tai ketä tästä helvetin pitkästä via dolorosasta ny saakaan vuorollaan kiittää). Kiitos, olette opettaneet minulle itsestäni todella paljon. Niin paljon on tänkin asian kanssa tullu käytyä filosofisia painimatseja itteensä vastaan että haluan kiittää kaikkia. Nyt voisittekin lopettaa pelleilyn ja painua vaikka Tapparaan. Se vois olla ainoo paikka missä teidän toiminta sais aikaan enää lisää kiitosta tältä suunnalta.