Tampereen Tappara

Monet eivät varmaankaan enää muistakaan, mutta tuo Tampere Sentterihän oli alunperin Tappara Sentteri oikein rehvakkaasti Tappara-maaleilla ja tarkoituksena oli tarjota pelkästään Tapparan junnuille hyvät tilat harjoitella ja kehittyä, mutta eivät omat voimat siinä riittäneetkään Tapparalla ja piti huutaa nopeasti kaupunkia ja Ilvestä apuun. Saa nähdä käykö Spiral-hallin kanssa samoin, kun mätäpaise poksahtaa ja korjauskustannuksia tulee vasemmalta ja oikealta.
Tuli sama mieleen välittömästi. Tappara ja Kaukajärvi, mikä voisikaan mennä pieleen! Terveisin ysärin lapset.

Tappara lähtee rakentamaan sitä, mistä itse olin Ilvekselle haaveillut. Toivottavasti Ilves lähtee vähän paremmalla pohjalla rakentamaan samanlaista kehityskeskusta koko seuralle ja sen lajeille muutaman vuoden sisään.

Kaippa siellä Tappara tietää mitä tekee tuon Spiralin kanssa mutta itse en välttämättä olisi tuollaiseen rahoja laittanut jos paikka on vähemmän optimaalisessa kunnossa. Tuollaisissa peltihalleissa on yleensä halvempi laittaa koko homma maan tasalle ja rakentaa uusi tilalle kuin korjailla vanhaa. Mutta eiköhän siellä tiedetä mitä tuleman pitää.

Melkein olisin voinut väittää että Spiral-halli olisi ollut purku-uhan alla, jotain kerrostaloja siihen oli mielestäni kaavoitettu,.mutta ilmeisesti sitten ei.

20+ vuotta tuolla on tullut pyöritettyä eikä sinä aikana varmaan ensimmäistäkään remonttia pl. mattojen vaihto, että tietysti ihan hyvä jos joku tekee jotain, mutta surullista jos jatkossa Spiral-liigasta rahat menee Tapparalle.

Käsittääkseni Spiral-halli on vuokratontilla tämän vuosikymmenen loppuun. Entinen hallimestari höpötteli aikanaan näin ja olivat hakemassa rahoitusta uudelle hallille Vehmaisten suunnalta, mutta pankin tarjoukset eivät kai houkutelleet lähteä toteuttamaan projektia tjsp?

Hyvä, että omistaja vaihtuu ja siellä voi jotain uudistustakin nähdä, vaikka ei paskasta konvehtia loihdita. Nykyinen omistaja sukulaisineen on kyllä niin juutalaisia kaiken suhteen ettei paremmasta väliä..

Sekin on mielenkiintoinen detalji, että Ilveksen salibandyn edustusjoukkueillehan Spiral on ollut kotihallina. Toivottavasti nyt ihan periaatteesta ei tarvitsisi Tapparalle maksaa vuokraa pelaamisesta, mutta aika vähiin taitavat salibandykaukalot Tampereella jatkossa käydä.

Mulla on tullut niin sairas ajatus, että jos vuoden päästä Tappara tarjoaisi ihan poskettoman summan Raipelle niin tulisiko Ilveksen reagoida asiaan? Nythän Tapparalla on ihan älyttömästi kiinni valmennuksessa ja ne on katkolla vuoden päästä samaan aikaan kun Raipen sopimus on katkolla.

Toki haluaisimme uskoa, että Raipe ei Tapparaan mene, mutta Raipella voi olla tilanne että muuta järkevää työpaikkaa ei olisi tarjolla. Työpaikka Tampereelta moninkertaisella palkalla kuin vaikka josta kaukaa hevonkuusesta.

Mulla on tullut niin sairas ajatus, että jos vuoden päästä Tappara tarjoaisi ihan poskettoman summan Raipelle niin tulisiko Ilveksen reagoida asiaan? Nythän Tapparalla on ihan älyttömästi kiinni valmennuksessa ja ne on katkolla vuoden päästä samaan aikaan kun Raipen sopimus on katkolla.

Toki haluaisimme uskoa, että Raipe ei Tapparaan mene, mutta Raipella voi olla tilanne että muuta järkevää työpaikkaa ei olisi tarjolla. Työpaikka Tampereelta moninkertaisella palkalla kuin vaikka josta kaukaa hevonkuusesta.
Ei kannata murehtia tyhmillä asioilla.

Melkein olisin voinut väittää että Spiral-halli olisi ollut purku-uhan alla, jotain kerrostaloja siihen oli mielestäni kaavoitettu,.mutta ilmeisesti sitten ei.
Luulisi että nuo hallit olisivat jonkin purkusuunnitelman alla.
Kaukajärveä on muuten kehitetty ja rakennettu, mutta hyvällä paikalla Kaukajärven keskustassa seisoo kaksi melko rumaa hallirakennusta.
Ei ne minua mitenkään haittaa, mutta voisin kuvitella että kaupungin päättäjillä voisi olla tuolle tontille muutakin käyttöä.

En tosiaan tiedä onko tontille mitään kaavailtu, mutta tapparassa varmaan tiedetään kun hallin ostivat.

Kuulin sellaista, että Ilveskin oli tarjouksen jättänyt tuosta Spiral-hallista. Onko täällä palstatietäjillä mitää hajua pitääkö tuo paikkansa?

Kuulin sellaista, että Ilveskin oli tarjouksen jättänyt tuosta Spiral-hallista. Onko täällä palstatietäjillä mitää hajua pitääkö tuo paikkansa?
Pitää paikkansa, mutta silloiselle omistajalle nuo tarjoukset eivät kelvanneet. Tuossa taisi olla Ilveksen lisäksi myös joku toinen taho mukana, KooVee ehkä?

Toki tiedämme, että Raipe ei Tapparaan mene.

FYP.

Älä laita tämmösiä.

Pitää paikkansa, mutta silloiselle omistajalle nuo tarjoukset eivät kelvanneet. Tuossa taisi olla Ilveksen lisäksi myös joku toinen taho mukana, KooVee ehkä?

Kyllä se omistaja on ollut yksi ja sama koko ajan.

Luulisi että nuo hallit olisivat jonkin purkusuunnitelman alla.
Kaukajärveä on muuten kehitetty ja rakennettu, mutta hyvällä paikalla Kaukajärven keskustassa seisoo kaksi melko rumaa hallirakennusta.
Ei ne minua mitenkään haittaa, mutta voisin kuvitella että kaupungin päättäjillä voisi olla tuolle tontille muutakin käyttöä.

Kuten jo tuossa aiemmin totesin, nykyisen hallin vuokrasopimus loppuu 2029. Tai näin minulle on kerrottu. Ensisijaisesti tontille tulisi rakentaa vastaavanlaiseen toimintaan tarkoitettu halli tai sitten kerrostaloja, jos sellaiselle ei löydy jatkajaa. Ja tämä taas edellisen hallimestarin suusta.

Viimeksi muokattu:

Ei varmasti Raipe tulisi ikipäivänä Tapparaan, ja kyllähän se Tapparassakin tiedetään. Mikä on Raipelta varsin arvostettavaa, katoavaa kansanperinnettä tuollainen lojaalius.

Älä laita tämmösiä.

Ihan realistinen skenaario on se, että Raipella on 300k tarjous pöydällä. Saa kotoo Tampereelta kulkea töihin, valitse valmennustiimi yms. Me fanit odotamme, että Raipe ilman ajattelua valitsee mielummin vaikka Saipan 150k tarjouksen kaukaa itärajalta ja jatkaa kiertolaiselämää sen sijaan että asettuisi kotio.

Tämähän ei ole Ilvekselle mikään kauhuskenaario vaan mielestäni antaa vain pallon Ilvekselle. Ilves voi tarjota myös muuta kuin valmennuspestiä.

Mutta fakta on se, että Raipella on keväällä -26 sopimuskatkolla ja on yksi kiinnostavimmista nimistä. Faktaa on myös se, että silloin Tapparan on kiinnitettävä myös valmentaja.

Ihan realistinen skenaario on se, että Raipella on 300k tarjous pöydällä. Saa kotoo Tampereelta kulkea töihin, valitse valmennustiimi yms. Me fanit odotamme, että Raipe ilman ajattelua valitsee mielummin vaikka Saipan 150k tarjouksen kaukaa itärajalta ja jatkaa kiertolaiselämää sen sijaan että asettuisi kotio.

Tämähän ei ole Ilvekselle mikään kauhuskenaario vaan mielestäni antaa vain pallon Ilvekselle. Ilves voi tarjota myös muuta kuin valmennuspestiä.

Mutta fakta on se, että Raipella on keväällä -26 sopimuskatkolla ja on yksi kiinnostavimmista nimistä. Faktaa on myös se, että silloin Tapparan on kiinnitettävä myös valmentaja.
Faktaa on myös se, että Raipe täyttää SaiPa pestin pääteeksi 62v. Ei kyllä varmaan kauaa enää jaksa valmentaminen kiinnostaa.

Sen mitä tuosta ymmärsin niin ajatus on ainakin pitkäjänteistä toimintaa tuosta tehdä ja rakentaa, ehkä siis jotain korjauksia/parannuksia luulisi olevan tulossa.

Itse taasen en usko että tuosta mitään varsinaista bisnestä haetaan vaan ideaalitilanteessa pyörisi omillaan tarjoten junnuille ja pelaajille hyvät tilat harjoitella ja kehittyä. Tätä kautta pelaajapolun parantaminen -> kasvatti/siirtokorvaukset.

Tämähän on ihan sitä että miten näitä asioita arvottaa.
Ou jep.
Tuosta sopii ottaa mallia.
Tulee syömään meidän junnupolkua ja - määriä.

Naapuri on strategisesti meitä valovuoden edellä.

Tarttis tämänkin organisaation laittaa isot pyörät pyörimään jos ei ole jo myöhäistä.

Nyky tahdilla pirkanmaan talentit/lupaukset ovat yhä enemmän
tapparan väreissä.

Takaisin