Itse olen tästä hyvin eri mieltä. Itse pelitapa oli kunnossa, mutta pelaajista ei ollut toteuttamaan sitä ja sen takia homma näytti heikolta. Tapparan hankinnat näyttivät aluksi paperilla hyviltä, mutta kauden edetessä puutteet ja virheet alkoivat näkyä. Yhteispeliä hankaloitti myös loukkaantumiset ja mykoplasma pakotetun ketjuruletin ja treenikielloista heikentyneen peruskunnon muodossa keväällä.
Maalivahdeista Metsola jäi turhan usein ilman puolustuksen tukea ja hän ei pystynyt tarvittaessa kantamaan joukkuetta voittoihin yksilösuorituksin. Kohonen oli puolestaan vielä turhan raakile isoihin peleihin.
Pakistosta Brickley ja Leskinen olivat hyviä, samoin Juolevi niissä peleissä mitä ehti pelaamaan. Matinmikko jäi odotuksiin nähden vaisuksi ja Sustr oli löysä läpimärkä lapanen, oikein ohihankintojen aatelia. Nopea ja napakka ykkössyöttö oli ainoa sen osaama asia. Gallet ei myöskään ihmeitä esittänyt. Anderssonin anti jäi myös todella heikoksi, vaikka paransi peliään loppua kohden. Puolustuksesta puuttui Vittasmäen korvaaja.
Hyökkäyksessä Tanus ja Rautiainen olivat onnistujia, tosin jälkimmäinen oli vielä liian nuori isoihin saappaisiin. Savinaisen ikä ja pelityylistä johtuva kropan kunto alkoi jo painaa liikaa joukkueen pelitapaan nähden ja pelipaikka oli ihan väärä ykkösketjussa. Kallis Quenneville oli hutirekry ja vahvojen huhujen mukaan oli aktiivisesti myrkyttämässä myös koppia. Puhakan läpimurtokausi meni täysin piloille tautikierteen takia ja tämä sekoitti edelliskautena hyvin toimineen Keskisen kentän. Mattila ja Räsänenkään eivät antaneet sitä mitä odotettiin. Kempe oli parhaimmillaan hyvä, useimmiten ok, mutta jäi kokonaisuutena silti melko vaisuksi.
Pelitapaa on hyvä tarkastella uudelleen tällä kaudella ja näillä pelaajilla. Mielestäni joukkue on nyt paremmin kasattu kuin jälkiviisaana arvioitu viime vuoden joukkue. Jos tämä kausi saataisiin mentyä ilman tautirumbaa Tampereella, niin ollaan keväällä kumpikin valmiimpina. Kyllä se peruskunto valitettavasti Ilvekselläkin loppui pahasti kesken terveenä pysynyttä KalPaa vastaan.