Tampereen Tappara

Etkö lukenut, että pelasi vain 40 peliä? Esim. maalitahti oli n. 25 maalia täydelle kaudelle.
Voidaan lyödä vetoa, että ei tee ensi kaudella yli 20 maalia Aappeli. Olisitko siis tyytyväinen jos Aapeli olis Ilveksessä KAKKOSKENTÄN sentteri? Ja mua ei ihan hirveästi kiinnosta jos olisi pelannut pisteet. Ilveskin olisi mestari jos Kucherik olisi pelannut jne…

Voidaan lyödä vetoa, että ei tee ensi kaudella yli 20 maalia Aappeli. Olisitko siis tyytyväinen jos Aapeli olis Ilveksessä KAKKOSKENTÄN sentteri? Ja mua ei ihan hirveästi kiinnosta jos olisi pelannut pisteet. Ilveskin olisi mestari jos Kucherik olisi pelannut jne…

Aha.

Joo ei mua nyt niin kiinnosta Aapelin pisteet, enkä kaveria Ilvekseen hingu.

Mutta kun toitotat hänen pisteistään, niin kannattaa huomioida pelatut pelitkin.

Olisin, mikäli meidän kakkoskentän laiturit olisivat tasoa Rautiainen ja Blichfeld.
Tässäkin täytyy muistaa se, että jokaisessa ketjussa pelaajilla on omat yksilölliset roolinsa. Osa tekee pisteitä. osa estää vastustajia tekemästä pisteitä. Joukkueessa ei voi olla 12 jorilehterää.

Vastaavaa olisi sanoa 9 pisteen Parikan olevan surkea pakki 51 pisteen Johansonin parina pelattuaan.

No mun mielestäni kakkosketjun sentterille 27 pinnaa on aika vähän - etenkin kun noiden kaverien kanssa tulee pisteitä väkisinkin, mutta jos sulle kelpaa tommonen kaveri kakkosen sentteriksi, niin J-M Järvisen kohdalla sulla varmaan loppuu ylisanat
Sinun hehkuttamillasi Borgilla ja JMJ:llä oli kummallakin heikompi pistekeskiarvo kuin Räsäsellä, eli siis selkokielelle käännettynä hän olisi täyteen runkosarjaan tehnyt heitä enemmän pisteitä.

Tässäkin täytyy muistaa se, että jokaisessa ketjussa pelaajilla on omat yksilölliset roolinsa. Osa tekee pisteitä. osa estää vastustajia tekemästä pisteitä. Joukkueessa ei voi olla 12 jorilehterää.

Vastaavaa olisi sanoa 9 pisteen Parikan olevan surkea pakki 51 pisteen Johansonin parina pelattuaan.
Olen täysin samaa mieltä - vaikka en ikinä Aappelia Ilveksen kokoonpanossa haluaisikaan nähdä. Joukkue on aina kokonaisuus. Jos luet tätä foorumia enemmän niin huomaat kuinka aika usein täällä sanotaan että Ilveksen johdossa ei ole kunnianhimoa ja aina joku osa-alue jätetään vajaaksi jne. No mun mielestä Taapen sentteriosasto on ollut aika vajaa jo useampana kautena ja niin vain sieltä mestaruuksia on tullut. Ensi kaudella se osasto on vieläkin vajaampi ilman sisäistä kasvua. Silti Taape on mestariehdokas koska kyse on kokonaisuudesta

Sinun hehkuttamillasi Borgilla ja JMJ:llä oli kummallakin heikompi pistekeskiarvo kuin Räsäsellä, eli siis selkokielelle käännettynä hän olisi täyteen runkosarjaan tehnyt heitä enemmän pisteitä.
Laitas vielä missä minä näitä hehkutan? Jos et viitsisi keksiä ”sanoja suuhuni”. Totuus on että Jasek ja Borg teki enemmän pisteitä viime kaudella kuin Taapen ensi kauden sentterit yhteensä. En näe, että Tapparan sentterit otettaisiin ilolla vastaan Ilvekseen. Ja Aappelin uran piste-ennätys on 37. Se ei mun mielestäni ole kakkosen sentterille kummoinen ennätys. Tämä kommentointi oli enemmän kuittia foorumin suuntaan jossa Ilves-fanit onanoi mitä Taape tekee, mutta jos Ilves tekisi noin, niin täällä olisi kauhea mayhem. Kyse on aina kokonaisuudesta - ei siitä jääkö yksi osa-alue aika vajaaksi (kuten foorumitotuus on Ilveksen osalta)

No mun mielestä Taapen sentteriosasto on ollut aika vajaa jo useampana kautena ja niin vain sieltä mestaruuksia on tullut. Ensi kaudella se osasto on vieläkin vajaampi ilman sisäistä kasvua. Silti Taape on mestariehdokas koska kyse on kokonaisuudesta

Olikos tässä joku pointti? Kyse on kokonaisuudesta. Taape menee neljällä nelosen sentterillä ja laiturit sitten kovaa luokkaa.

Toinen pelasi laitureinaan puolieläkeläinen ja rymistelijä, toisella oli molemmilla puolilla sarjan parhaat pelaajat.

Mutta eihän tätä kannata vertailussa ottaa huomioon.

Räsänen on kasa paskaa ja vieläpä ylimielinen sellainen.

Minä olisin ihan tyytyväinen, jos Räsänen pelaisi meillä. En tarkoita sitä, että hänet pitäisi tänne saada. En myöskään väitä, että esimerkiksi JMJ olisi huono sentteri, vaan kelpuutan hänet joukkueeseeni vallan mainiosti – kehuin hänellä nimenomaan olevan paljon muutakin kuin pelkkää pistepotentiaalia, eli johtajuutta, jota lasken Ilvekseltä puuttuneen menneellä kaudella. Ihan totta puhuakseni otan JMJ:n kyllä mieluummin, vaikka hieman hänen ikänsä huolettaakin. Ilveksen osalta Aapeli olisi varmasti myös liian kallis siihen, mitä hän tarjoaisi muihin verrattuna, joten joukkuetta pitää sen mukaan rakentaa.

Olen täysin samaa mieltä - vaikka en ikinä Aappelia Ilveksen kokoonpanossa haluaisikaan nähdä. Joukkue on aina kokonaisuus. Jos luet tätä foorumia enemmän niin huomaat kuinka aika usein täällä sanotaan että Ilveksen johdossa ei ole kunnianhimoa ja aina joku osa-alue jätetään vajaaksi jne. No mun mielestä Taapen sentteriosasto on ollut aika vajaa jo useampana kautena ja niin vain sieltä mestaruuksia on tullut. Ensi kaudella se osasto on vieläkin vajaampi ilman sisäistä kasvua. Silti Taape on mestariehdokas koska kyse on kokonaisuudesta
Olikos tässä joku pointti? Kyse on kokonaisuudesta. Taape menee neljällä nelosen sentterillä ja laiturit sitten kovaa luokkaa.

Sitä vieroksun, miten meillä todella moni mittaa sentteristön onnistumista vain pisteillä, ja jotenkin pitää esimerkiksi Tapparan tulevan kauden sentteristöä huonona. Ymmärtääkseni tässä puhutaan kuitenkin joukkueista, joita voi rakentaa eri tavoin ja jos nyt historia kertoo yhtään mitään, on siellä taidettu ihan oikein kuitenkin jotain tehdä vuosien varrella? Ovat aika monta mestaruutta voittaneet myös sellaisilla joukkueilla, joissa sentterit eivät ole pisteidentekijöitä, vaan pisteet syntyvät muualta. Jori Lehterä taisi olla edellinen selvä ykkössentteri, mutta aika paljon siellä on ollut vuosien saatossa alle 40 pistettä tehneitä senttereitä. Minulla vain särähtää korvaan tämä "neljä nelosketjun sentteriä", ei mikään muu. Voi esimerkiksi olla, että Rautiainen - Jasek/Mäntykivi - Blichfeld ei olisi toiminut ollenkaan.

Minä pidin menneellä kaudella meidän kahden kärkiketjun senttereitä hieman liian samanlaisina (Jasek - Mäntykivi - Henman). Tulevalle kaudelle tulee mahdollisuuksia rakentaa sentteristökin selvästi erilaisin tavoin (Jasek - JMJ - Borg - Lantta; Jasek - Hynninen - JMJ - Lantta; Török, Henman, Korhonen), josta pidän huomattavasti enemmän, vaikka edelleen moni kärkiketjukombinaatioista vääntyy siihen, että sentteri on selvä vastuullinen pelinrakentaja.

Takaisin