Erikoinen tilanne, kun Helsinki talousalueena ja väestömäärältää yhä valtavasti Tamperetta suurempana pelaa vain yhdellä joukkueella, joka ei millään mittarilla sekään suoriudu kiitettävin arvosanoin. Tosin eihän väestömäärä sinänsä kerro kannattajapohjasta ja kiekkokulttuurista paljoakaan. Tampere voisi nykymenolla ja kiakkopääkaupungin identiteettinsä säilyttäen pärjätä Helsingin kahdellekin joukkueelle ja Helsingin uudelle hallille liikevaihdossa, jos nyt ei voittajana, niin ainakin melko tasaväkisesti.
Olen niin onnellinen tästä nykytilanteesta, koska olen yhä traumatisoitunut 90-luvun tilanteesta, jolloin Turku ja Helsinki olivat valovuoden edellä ja Tampereen maineikas historia kiakkokaupunkina naurunalaisena. Silloin Helsingin paikallinen oli aina helvetin kova ja sähköinen tapahtuma, meillä se oli tyyliin jumbofinaali. Jokerien ja TPS:n vastakkainasettelu toi kassavirtaa ja tasokkaita pelejä. Helsinki tulee vielä uudelleen, niin kuin Turkukin, mutta edm kaltaista etumatkaa ei ikinä enää anneta heille. Ei kiitos ainakaan minun elinaikana. Nyt naatitaan tästä, että huippu hokia pelataan Tampereella.