Tampereen Tappara

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 538
Näinhän se on tietty niin kauan, kuin toisin todistetaan. Mutta sillon tätä on vielä vaikeampi tajuta... Jotenkin sen ymmärtäs, että keihään kärjen Kemiläisten ja Kuuseloitten kuntoa haluttaisiin pitää yllä sääntöjä venyttämällä. Mutta että 17v jamppojen tällä hintalapulla.

Varmaan kokeneemmilla pelaajilla taidot on jo opittu, saahan ne kesätreeneistäkin vapautuksia toisin kun junnut.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 320
Ennakkoon haluan varoittaa, että jos tässä keskustelussa astutaan misinformaation puolelle, eli spekulointi muuttuu "todeksi" ilman varmuutta totuudesta, pääsee pidemmälle jäähylle.

Linja on tämä, koska pahimmillaan tämän kaltaisen aihepiirin väärän tiedon levittämisestä pääsee käräjille.

Vielä on keskustelu pysynyt vain spekulointina, hyvä näin!
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800

Sihvosen jutuista montaa mieltä, mutta tällä kertaa kirjoittaa mielestäni asiaa.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 538

Sihvosen jutuista montaa mieltä, mutta tällä kertaa kirjoittaa mielestäni asiaa.

Johtaakohan se siittä että ei voi ilman värilaseja katsoa asioita?
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 538
Tappara on tehnyt väärin ja he saavat seurakseen varmasti mikä kuuluu.
Meidän on turha jakaa piste menetyksiä tai sarjasta poistamisia kun siellä on meidän Ripa päättämässä näistä asioista ja heidän tuskin tarvitsee pelkkää huhuja mediaa uskoa.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 625
Tappara on tehnyt väärin ja he saavat seurakseen varmasti mikä kuuluu.
Meidän on turha jakaa piste menetyksiä tai sarjasta poistamisia kun siellä on meidän Ripa päättämässä näistä asioista ja heidän tuskin tarvitsee pelkkää huhuja mediaa uskoa.

Oli Sihvosen jutussa asiaakin. Esim piikit Hiltusta ja Nummelaa kohtaan. Rautakorpi/Tapola osio oli vähän tunteella vedetty ja mauton. Turhaa värikynää. Ei kukaan rangaistuksia huhujen mukaan jaa. Ei liigahallitus, eikä poliisi. Tutkinta tehdään huolella ja hyvä niin. Mielenkiinnolla noita päätöksiä silti odottaa. Tässä jutussa on pelaajien alaikäisyyden takia voitu rikkoa muitakin lakeja, kuin eristystä. Lääkärien ja poikien vanhempienkin rooli ja vastuut kiinnostaa kovasti. Urheilevien lasten vanhempana en voi käsittää näiden poikien vanhempien tekoja ja asennetta. Itse en mitenkään erityisesti juuri nimenomaan Jukalle tässä sanktioita toivo. Toistaiseksi Jukka tulessa seissyt. Joku rooli U20 valmennuksellakin varmasti on. Ei UTJ U20 reenejä järjestele valmennuksen tietämättä. Johtaja kantaa vastuun mediassa, mutta lopulta todellisuudessa Jukan rooli voikin olla pienmpi. Julkisuus sitä luokkaa, että tuomioitakin varmasti vatvotaan joka vinkkelistä.

Kun nähdään Liigan linja, niin voidaan päätellä paljonko muissakin seuroissa on koijattu karanteeneja ja ohjeita. Lajille todella paha juttu, jos on. Ja kyllä itseäni vieläkin ketuttaa se 100 000€ Keräsen sainaamisesta. Kova rangaistus aikana, jolloin talous oli tiukilla. Mistään muusta teosta ei ole läheskään yhtä kovin rangaistu. Lakeja ei rikottu, lapsien terveyttä ei vaarannettu, eikä mediahuomio ja haitta koko Liigalle ollut läheskään tätä tasoa. Tietty se Kerttulankin 10 000€ oli aika kova niistä puheista (oli niissä pointtia). Joku 10 000€ sanktiona tuntuisi epätasa-arvoiselta. Tuon Kerttulan sanktion alle ei voida päätyä missään skenessä. Ilveksen sanktion suurutta perusteltiin sillä, että Ilvestä oli varoitettu etukäteen. Lieventävänä seikkana ehkä nähdään se, ettei Tapparaa erikseen ollu kielletty rikkomasta Suomen lakia...
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 380
Tappara on tehnyt väärin ja he saavat seurakseen varmasti mikä kuuluu.
Meidän on turha jakaa piste menetyksiä tai sarjasta poistamisia kun siellä on meidän Ripa päättämässä näistä asioista ja heidän tuskin tarvitsee pelkkää huhuja mediaa uskoa.


Samalla tavallahan itsekin jaoit jo täällä aikaisemmin Tapparalle 10 000 euron sakon tästä.

Varmasti liiga langettaa 10K€ sakkoja tästä niin kun tapana on.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 821
Kun nähdään Liigan linja, niin voidaan päätellä paljonko muissakin seuroissa on koijattu karanteeneja ja ohjeita. Lajille todella paha juttu, jos on. Ja kyllä itseäni vieläkin ketuttaa se 100 000€ Keräsen sainaamisesta. Kova rangaistus aikana, jolloin talous oli tiukilla. Mistään muusta teosta ei ole läheskään yhtä kovin rangaistu. Lakeja ei rikottu, lapsien terveyttä ei vaarannettu, eikä mediahuomio ja haitta koko Liigalle ollut läheskään tätä tasoa. Tietty se Kerttulankin 10 000€ oli aika kova niistä puheista (oli niissä pointtia). Joku 10 000€ sanktiona tuntuisi epätasa-arvoiselta. Tuon Kerttulan sanktion alle ei voida päätyä missään skenessä. Ilveksen sanktion suurutta perusteltiin sillä, että Ilvestä oli varoitettu etukäteen. Lieventävänä seikkana ehkä nähdään se, ettei Tapparaa erikseen ollu kielletty rikkomasta Suomen lakia...

Ei pelkästään varoitettu vaan Ilves oli ollut itse sitä sakkoa hyväksymässä ja siten moraalisesti vastuussa siitä ja Esa ja Vesa tiesivät mitä tekivät. Vaikka itsekin olin aikanaan sitä mieltä ettei tuota sakkoa tulisi maksaa, niin taisi siinä Ilves kuitenkin kaikista vähimmällä päästä että se vain kiltisti maksettiin eikä lähdetty siitä pullikoimaan.
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 029
Ei pelkästään varoitettu vaan Ilves oli ollut itse sitä sakkoa hyväksymässä ja siten moraalisesti vastuussa siitä ja Esa ja Vesa tiesivät mitä tekivät. Vaikka itsekin olin aikanaan sitä mieltä ettei tuota sakkoa tulisi maksaa, niin taisi siinä Ilves kuitenkin kaikista vähimmällä päästä että se vain kiltisti maksettiin eikä lähdetty siitä pullikoimaan.

Eniten itseäni hiersi ja hiertää edelleen, että Keräsen paluu Ilvekseen luettiin ”pelaajasiirtona Jokereista” vaikka käsittääkseni hän oli silloin ”työtön työnhakija”. Sen puolesta tulkinta oli naurettavan ankara, oli Ilves ollut itse kyseistä pelisääntöä sopimassa eli ei. Lisäksi Ilvekseen paluulla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, että Liigaseuroista ei haluttu Jokereiden farmiseuroja, joka kyseisessä päätöksessä oli takana.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 064
Eli Ilvestä voi tällä palstalla arvostella, mutta ei tapparaa, ei edes silloin kun siihen on syynsä.
Tottakai pitää arvostella ja rankasti. Niin nekin on tehnyt aivan varmasti. Jos täällä jotain trollin tapasia niin kestäkää tai kadotkaa. Nyt on aika meidän pasko teidän niskaan....
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022

Sihvosen jutuista montaa mieltä, mutta tällä kertaa kirjoittaa mielestäni asiaa.

Oleellisinta tuossa Sihvosen kirjoituksessa on se, josta olen kirjoittanut monta kertaa näinä kuluneina vuosina: että monet kiekkoihmiset ovat kadottaneet todellisuuden- ja suhteellisuudentajunsa. Se koskee paitsi seurapomoja, valmentajia ja pelaajia myös monia faneja. Jääkiekko muodostaa liian suuren osan heidän elämästään, ja lisäksi ja osittain siistä syystä monet ajattelevat jääkiekon olevan jonkinlaisen muusta yhteiskunnasta irrallisen maailmansa, jota vain hokijätkät voivat ymmärtää.

Toki Sihvonen itsekin on aikoinaan siinä kuplassa elänyt; silloin, kun esitti pseudotieteellisiä juttujaan "lajin sisäisestä eetoksesta" ja "lajin muodostaman alakulttuurin sisäisestä koodistosta."
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 897

Sihvosen jutuista montaa mieltä, mutta tällä kertaa kirjoittaa mielestäni asiaa.
Se mitä olen asiasta kuullut ja kirjoitin niin Terveystalo sopimus on jo tammikuussa purettu eikä nyt maaliskuussa mitä lehdet kirjoittavat..
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Se mitä olen asiasta kuullut ja kirjoitin niin Terveystalo sopimus on jo tammikuussa purettu eikä nyt maaliskuussa mitä lehdet kirjoittavat..

Siis purettu tammikuussa kesken sopimuskauden? Miksi se oltaisiin purettu jo tammikuussa? Vai onko kuitenkin käynyt niin, että tammikuussa on päätetty, ettei voimassa olevaa sopimusta jatketa enää päättyvän kauden jälkeen? Eli sopimuksessa on esimerkiksi ollut optio sopimuksen jatkamisesta varsinaisen sopimuskauden umpeutuessa, ja kyseiden option käyttöönotosta on pitänyt päättää tammikuussa. Nyt sitten toinen tai molemmat osapuolet ovat tulleet siihen tulokseen, että sopimusta ei enää varsinaisen sopimuskauden jälkeen jatketa.

Tällä on iso ero sopimuksen purkamiseen nähden. Jos sopimus on oikeasti päätetty purkaa kesken sopimuskauden, niin olisi kiva tietää, kumpi osapuoli on ollut aloitteellinen.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800
Se mitä olen asiasta kuullut ja kirjoitin niin Terveystalo sopimus on jo tammikuussa purettu eikä nyt maaliskuussa mitä lehdet kirjoittavat..
Terveystalo on julkisesti noteerattu osakeyhtiö, joten en jaksa uskoa, että he lähtisivät yhdellä tappara-sopimuksella ja sen kommunikoimisella kikkailemaan ja valehtelemaan - en usko että heillä on siihen tarvetta. Luulen että tapparalaiset tapansa mukaan yrittävät selitellä tätäkin parhain päin ja laittavat huhuja liikkeelle. Itsekin kuullut samansuuntaisia huhuja aiheeseen liittyen. Yksi nyanssi vielä asiaan liittyen - tapparan monivuotinen joukkueen lääkäri on Terveystalon palkkalistoilla ja hänen poikansa pelaa tapparan liigajoukkueessa.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 792
Ehdottomasti loogisimmalta kuulostaa se, että sopimuksen päättymisestä tähän kauteen on päätetty tuolloin tammikuussa, jolloin se nyt sitten vain purettiin etuajassa.

Tällä on iso ero sopimuksen purkamiseen nähden. Jos sopimus on oikeasti päätetty purkaa kesken sopimuskauden, niin olisi kiva tietää, kumpi osapuoli on ollut aloitteellinen.

Vaikka loogisempi vaihtoehto on tylsempi, niin silti olisi mielenkiintoista kuulla syy yhteistyön päättämiseen. Onko Tapparalle ollut tuolloin parempi sopimus tiedossa vai Terveystalo karsimassa omaa portfoliota?

Niin kuin aikaisemmin todettu kaikilta seuroilta tämä "työterveyden" yhteistyö löytyy, joten mielenkiintoista on nähdä löytyykö Tapparalle tähän alennusta antava yhteistyökumppani.

Twitterissä joku asiasta veistelikin, että Maria Nordin saattaisi olla vapaana...
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 531
Eihän tässä ole mitään epäselvää. Terveystalo itse viestitti purkavansa päättymässä olevan sopimuksen etuajassa sopimusrikkomuksen vuoksi.
Olen itsekin lukenut tuon tiedotteen, jonka kaikki halukkaat voivat terveystalon-sivuilta lukea.
Siinä ei ollut spekuloitavaa.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Eihän tässä ole mitään epäselvää. Terveystalo itse viestitti purkavansa päättymässä olevan sopimuksen etuajassa sopimusrikkomuksen vuoksi.

Ei olekaan, mikäli tämä on mennyt, kuten julkisuuteen on ilmoitettu; eli Terveystalo on purkanut sopimuksen viime viikolla. Epäselvää tässä on siinä tapauksessa, mikäli sopimus oltaisiin purettu jo tammikuussa, kuten jäsen @punakone on tietoonsa saanut.

Itse en usko sopimuksen puretun jo tammikuussa, vaan tuolloin on korkeintaan päätetty jommankumman tai molempien taholta, ettei sopimusta ainakaan entisillä ehdoilla jatketa enää sopimuskauden jälkeen. Varsinainen sopimuksen purku on tullut nyt ajankohtaiseksi ihan erillisenä asiana, kun toinen osapuoli on syyllistynyt sopimusrikkomukseen.

Näillä kahdella asialla (päätös sopimuksen päättämisestä sopimuskauden loppuun vs. sopimuksen purkaminen kesken sopimuskauden) on vissi ero. Ja tästä nyt syntyy se epäselvyys: kumpi olisi päättänyt jo tammikuussa purkaa sopimuksen? Jos siis mitään purkua tuolloin olisi tapahtunut.
 
Ylös