Aa, tänne sopisi lähettää maistiaisiksi siivu tapparapekonia!Jos ei halua lähteä, niin yritän välittää lapun jonnekin Tappara-perheeseen.
vali vali.Mutta sitten, kun eivät ole enää lapsia, ni meneppä kertomaan, että ilmaisella tuotteella onkin hinta. Katsotaan siinä kohtaa kuinka moni on vielä valmis maksamaan tapparan muovista.
Tällaiset hyväntekeväisyys kampanjat pitäisi olla selkeästi oma juttunsa, kuten meillä pääsääntöisesti onkin. On perhepeliä ja lastenpeliä se pari kertaa vuodessa. Nyt naapurissa tyrkytetään vaan ilmaislippuja sinne tänne randomilla, jotta saadaan tilastot näyttämään hyvältä ja voidaan leijua twitterissä.
Varmaan, mutta entäs se tilanne jos jotkut ovat aikasemmin vuokrannu aitioin hinnalla "normaali".Näyttäis saavan jatkoa tämä huutokauppa homma. Olen edelleen sitä mieltä, että tämä on erittäin hyvä homma ja jos Ilveksellä on edessä tilanne, että aitiot ei täyty niin ehdottomasti kannattais kokeilla samaa.
Näyttäis saavan jatkoa tämä huutokauppa homma. Olen edelleen sitä mieltä, että tämä on erittäin hyvä homma ja jos Ilveksellä on edessä tilanne, että aitiot ei täyty niin ehdottomasti kannattais kokeilla samaa.
Joo tästä keskustelin muistaakseni jonkun foorumin Tapparalaisen kanssa kun tälläinen huutokauppa oli ensimmäisen kerran. Tuo se iso riski juuri on jos ihmiset alkavat odottamaan näitä huutokauppoja eivätkä sen takia varaa aitiota normaalilla hinnalla.Varmaan, mutta entäs se tilanne jos jotkut ovat aikasemmin vuokrannu aitioin hinnalla "normaali".
Sit niitä samoja tiloja vuokrataan huutokaupas ja meneeki hinnalla "aletuote". Miten toi selitetään "normaali" hintasen maksaneille että jotku pääsee samaan paljo halvemmalla. Tai kannustaako vuokraamaan "normaali" hinnalla jatkossa ?
Oikeastaan se sama asia voi toimia myös kausikorttien osalta. Jos siis pitkin kautta jaellaan sinne tänne ilmaislippuja, niin mitä sellasesta pitäisi ajatella jos on ostanut kausikortin ja maksanu siitä isohkon hinnan.Joo tästä keskustelin muistaakseni jonkun foorumin Tapparalaisen kanssa kun tälläinen huutokauppa oli ensimmäisen kerran. Tuo se iso riski juuri on jos ihmiset alkavat odottamaan näitä huutokauppoja eivätkä sen takia varaa aitiota normaalilla hinnalla.
Lennot.Varmaan, mutta entäs se tilanne jos jotkut ovat aikasemmin vuokrannu aitioin hinnalla "normaali".
Sit niitä samoja tiloja vuokrataan huutokaupas ja meneeki hinnalla "aletuote". Miten toi selitetään "normaali" hintasen maksaneille että jotku pääsee samaan paljo halvemmalla. Tai kannustaako vuokraamaan "normaali" hinnalla jatkossa ?
Dynaaminen hinnoittelu toimii tässä yhteiskunnassa lähinnä ylöspäin, ei alaspäin. Mutta voihan alelaareja siksikin toki kutsua jos haluaa.Lennot.
Hotellit.
Muoti.
Elintarvikkeet.
Sähköautot.
Perseensuristimet.
Kaikki.
Dynaaminen hinnoittelu on ollut täällä jo neljännesvuosisadan. Olisi aika tottua siihen.
Yleensä aitiot menee yrityksille ja niissä ei asioita huutokauppojen varaan jätetä. Tuskinpa moni yksityinenkään aitioon haluava sitä huutokauppojen varaan jättää, sillä jos näitä on vaikka kolme kappaletta kauden aikana, aition saavia voittajia löytyy juurikin se tasan kolme kappaletta kauden aikana. Esimerkiksi joku polttari- tai muu juhlaporukka haluaa saada aition varmasti haluamalleen hetkelle. Nämä hiljaisen ajan kampanjat on kohdennettu niille, jotka eivät aitioita normaalisti ostaisi.Tuo se iso riski juuri on jos ihmiset alkavat odottamaan näitä huutokauppoja eivätkä sen takia varaa aitiota normaalilla hinnalla.
Täysin paskapuhetta. Jos kuluttajana ei dynaamista hinnoittelua ota huomioon ja loukkaantuu mitä pienimmästäkin syystä, yksilö yhteiskunnan jäsenenä on täysi urpo.Dynaaminen hinnoittelu toimii tässä yhteiskunnassa lähinnä ylöspäin, ei alaspäin. Mutta voihan alelaareja siksikin toki kutsua jos haluaa.
Kyllähän se monessakin paikassa on käytössä, esimerkiksi hotelleiden ja risteilyjen hinnoissa. Alennukset niihin ovat arkisin loma-aikojen ulkopuolella. Meilläkin on pari tällaista risteilylahjakorttia saatuna, mutta ei arkena työssäkäyvät ja koululaiset niihin pääse.Dynaaminen hinnoittelu toimii tässä yhteiskunnassa lähinnä ylöspäin, ei alaspäin. Mutta voihan alelaareja siksikin toki kutsua jos haluaa.
Mitä kausikortteihin tulee, Tappara Fan Clubin jäsenyydellä (20€ / vuosi) saa esimerkiksi kulmakatsomoihin/yläkatsomoihin/päätykatsomoihin reippaan alen (599€ -> 219€). Eipä niistä ilmaislipuista ole mitään vaikutusta jääkiekon suurkuluttajille, käyttämällä ilmaisliput ja ostamalla loput irtona jää aika reippaasti tappiolle kausariin verrattuna. Kausikortilla hinta kun tippuu vähän reiluun kolmasosaan irtolipuista.Oikeastaan se sama asia voi toimia myös kausikorttien osalta. Jos siis pitkin kautta jaellaan sinne tänne ilmaislippuja, niin mitä sellasesta pitäisi ajatella jos on ostanut kausikortin ja maksanu siitä isohkon hinnan.
Kritiikkini ei kumpua naapurista, vaan nimenomaan tästä ”sirkuslippujen” markkinoinnista. Seuraavaksi jaetaan Wilmassa alennuskuponkeja autopesuloihin?Lähtökohtaisesti kaikki tapahtumaliput lapsille ovat pelkästään positiivinen asia ja jos jokin taho sellaisia lapsille tarjoaa, niin toki koulut asiasta informoivat. Jos nämä olisivat sirkuslippuja, niin kukaan ei kantaisi huolta ajatuksella "kuuluuko koulujen markkinoida kyseistä sirkusta".
Wilma on Visma-konsernin tuote. En sanoisi, että se on moraalisesti arveluttava.Ehdottomasti lapsia ja lapsiperheitä tulee saada tapahtumaan, mutta se yleisö pitää houkutella kanavissa, jotka eivät ole moraalisesti arveluttavia.
Wilma on Visma-konsernin tuote. En sanoisi, että se on moraalisesti arveluttava.