Tampereen Tappara

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 524

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Naurista kyllä "omien poikien" palaamiseen, kun samalla ilmoitetaan Ilveksestä tapparaan siirtyneen Ilves-kasvatti Arttu Kärjen sopimuksesta.
Mistä se kertoo että nämä meidän ”omat pojat” mieluummin vetää sinioranssia niskaan kuin meidän paitaa?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 902
Mistä se kertoo että nämä meidän ”omat pojat” mieluummin vetää sinioranssia niskaan kuin meidän paitaa?
Katotaan nyt moneen peliin se Järventie ja Kärki sen Tapparan paidan päällensä laittaa.

Itse olen ainakin ihan helvetin iloinen, että Emil ei löydy meidän rosterista.

Tai voishan sille käyttöä olla jollekin luokkaretkelle Ranskaan niin ei tarvi noita oikeita kokoonpanon kavereita vaivata.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 640
Mistä se kertoo että nämä meidän ”omat pojat” mieluummin vetää sinioranssia niskaan kuin meidän paitaa?
Siitä, että Ilves toimii kuten ammattimainen organisaatio toimii. Nimellä tai suhteilla ei pelipaikka lohkea, vaan pelisuorituksilla. Ketään ei suosita vaan kaikille annetaan tasapuolinen mahdollisuus. Junnupuoli saadaan aivan varmasti Ilveksessä kuntoon, se vie vaan aikaa. En usko, että sen dramaattisemmasta asiasta on kysymys.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Kysytkö nyt Kärjestä, joka siirtyi Tapparaan 4 vuotta sitten U18-ikäisenä, vai yleisesti?
Minä puhun yleisesti. Koitan haastaa osittain tätä ”Ilveksessä kaikki on hyvin” pilvilinnaa. @ipa1970 tekee samaa toki omalla agendallaan ja saa kohtuutontakin rapaa.

En minä puhu nyt mistään Järventiestä tai Kärjestä varsinaisesti vaan yleisesti siitä että meidän junnuista hypätään naapuriin, meidän kasvattamat liigapelaajat päätyy naapuriin, meidän kasvatit liigauran kynnyksellä päätyy naapuriin?
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 420
Minä puhun yleisesti. Koitan haastaa osittain tätä ”Ilveksessä kaikki on hyvin” pilvilinnaa. @ipa1970 tekee samaa toki omalla agendallaan ja saa kohtuutontakin rapaa.

En minä puhu nyt mistään Järventiestä tai Kärjestä varsinaisesti vaan yleisesti siitä että meidän junnuista hypätään naapuriin, meidän kasvattamat liigapelaajat päätyy naapuriin, meidän kasvatit liigauran kynnyksellä päätyy naapuriin?
Näitä pitäisi analysoida pelaaja kerrallaan ja asettaa aina sen ajankohdan kontekstiin, kun siirto on tapahtunut. Itse en nyt rupea ainakaan tänään kun olen pelkän kännykän varassa, naputtelemaan mitään analyysiä ja palstalla on myös paljon minua asiantuntevampia kirjoittajia tästä aiheesta. Lisäksi tämä on väärä ketju aiheelle.

Yhden väärinkäsityksen haluan silti korjata. Varmasti yksikään tämän palstan jäsen ei ole sitä mieltä, että "Ilveksessä on kaikki hyvin".
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 176
Aika vähän on kunnianhimoa, jos tässä vaiheessa jättääisi homman kesken, kun on kuitenkin päässyt yrittämään ylhäälläkin. Kuitenkin kauhea kiire oli raakileena lähteä Pohjois-Amerikkaan.
Sen verran hyvän sisääntulon on saanut Ottawan organisaatioon, että toivottavasti taistelee loppuun asti. Oli todellakin kiire lähteä täältä ei niin valmiina pelaajana P-Amerikkaan, joten olisi outoa jos taistelutahto katkeaa tässä kohtaa, kun on saanut jalkaa oven väliin.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Siitä, että Ilves toimii kuten ammattimainen organisaatio toimii. Nimellä tai suhteilla ei pelipaikka lohkea, vaan pelisuorituksilla. Ketään ei suosita vaan kaikille annetaan tasapuolinen mahdollisuus.
Näin se Tapparakin tekee. Omat junnut on laitettu monta kertaa hakemaan paikkaa Liigasta toisiin seuroihin, kun taso ei (ainakaan vielä heti) riitä Liigan kärkijoukkueeseen. Siitä asiasta on saanut monta kertaa lukea itkua ja vinkua, mutta tämä ratkaisu on parempi sekä a) seuran ja b) pelaajan kannalta. Tapparassa moni junnu olisi ollut "jämäminuuttien epävarma riski", mutta toisessa joukkueessa omalla pelipaikallaan paljon vastuuta ja sitä kautta urallaan edelleenkin kehittyvä nuori.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 902
Missä tällainen pilvi sijaitsee? Haluan samaa.
Kaikkea hullua täältäkin lukee...
Mää joka olen about tämän foorumin suurin posi kenraali en edes ole tuota mieltä :D

Haluaisin kyllä nähdä ketä siellä "Ilveksessä kaikki hyvin" pilvilinnassa oikein on?
 

King98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
437
Katotaan nyt moneen peliin se Järventie ja Kärki sen Tapparan paidan päällensä laittaa.

Itse olen ainakin ihan helvetin iloinen, että Emil ei löydy meidän rosterista.

Tai voishan sille käyttöä olla jollekin luokkaretkelle Ranskaan niin ei tarvi noita oikeita kokoonpanon kavereita vaivata.
Kärki on kyllä semmoinen pelaaja, että saattaa vetään tapparapaidan moneenkin peliin päälle. Lupaava kaveri kyseessä. U20 kisoissakin hyvää pelaamista.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Näin se Tapparakin tekee. Omat junnut on laitettu monta kertaa hakemaan paikkaa Liigasta toisiin seuroihin, kun taso ei (ainakaan vielä heti) riitä Liigan kärkijoukkueeseen. Siitä asiasta on saanut monta kertaa lukea itkua ja vinkua, mutta tämä ratkaisu on parempi sekä a) seuran ja b) pelaajan kannalta. Tapparassa moni junnu olisi ollut "jämäminuuttien epävarma riski", mutta toisessa joukkueessa omalla pelipaikallaan paljon vastuuta ja sitä kautta urallaan edelleenkin kehittyvä nuori.
Juuri tätä itsekin koitan hakea. Toki teillä se on tehty sillä erolla että ne oikeasti palaavat sieltä takaisin ja ovat olleet usein lainasopparilla.

Kaikkea hullua täältäkin lukee...
Mää joka olen about tämän foorumin suurin posi kenraali en edes ole tuota mieltä :D

Haluaisin kyllä nähdä ketä siellä "Ilveksessä kaikki hyvin" pilvilinnassa oikein on?
Noh ehkä oli vähän liian ihanasti sanottu, mutta varmaan ymmärrätte mitä hain takaa. Kun näitä tapahtuu niin aina ”syyllinen” on vaan pelaaja tai joku muu asia siellä takana.

Ilveksen tekemisessä ei ole ongelmaa nähty.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 584
Näin se Tapparakin tekee. Omat junnut on laitettu monta kertaa hakemaan paikkaa Liigasta toisiin seuroihin, kun taso ei (ainakaan vielä heti) riitä Liigan kärkijoukkueeseen. Siitä asiasta on saanut monta kertaa lukea itkua ja vinkua, mutta tämä ratkaisu on parempi sekä a) seuran ja b) pelaajan kannalta. Tapparassa moni junnu olisi ollut "jämäminuuttien epävarma riski", mutta toisessa joukkueessa omalla pelipaikallaan paljon vastuuta ja sitä kautta urallaan edelleenkin kehittyvä nuori.

Jokainen ammattimainen organisaatio toimii näin.

Jokainen amnattimainen organisaatio miettii myös tarkoin, kannattaako pelaajista maksaa seuran arvion mukaan ylihintaa tai ottaako joukkueeseen jäähdyttelijöitä vain kasvattistatuksen vuoksi.

Nostalgialla ei voiteta mestaruuksia.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 176
Juuri tätä itsekin koitan hakea. Toki teillä se on tehty sillä erolla että ne oikeasti palaavat sieltä takaisin ja ovat olleet usein lainasopparilla.


Noh ehkä oli vähän liian ihanasti sanottu, mutta varmaan ymmärrätte mitä hain takaa. Kun näitä tapahtuu niin aina ”syyllinen” on vaan pelaaja tai joku muu asia siellä takana.

Ilveksen tekemisessä ei ole ongelmaa nähty.
Ollaan oltu junnupuolella niin järkyttävästi Tapparaa perässä viime vuodet, että ei täältä päästä ole noussut potentiaalisia Liigapelaajia kuin murto-osa Tapparan vastaavasta määrästä.

Sen takia varmaan porukin on suurempi kuin naapurin pistäessä talentit kiertoon. Yksittäistapaukset nousevat isosti esiin.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Ollaan oltu junnupuolella niin järkyttävästi Tapparaa perässä viime vuodet, että ei täältä päästä ole noussut potentiaalisia Liigapelaajia kuin murto-osa Tapparan vastaavasta määrästä.

Sen takia varmaan porukin on suurempi kuin naapurin pistäessä talentit kiertoon. Yksittäistapaukset nousevat isosti esiin.
Ja ollaan edelleen. Ei tässä vieläkään näitä kannattaisi hukata. Harvassa on ne valmiit liigapelaajat kun ikää on 18-20.

Naapuri tosin usein saa nuo kiertolaisensa kotiutettua. Me ei joko saada tai huolita.

Pitkäjänteisyyttä, jatkuvaa kehittymistä. Terveisin, Hölö Niemelä
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Utunen onneksi tuli meille eikä naapuriin.
Totta. Hölöllä varmasti ollut iso merkitys myös, eikä toki tiedetä oliko naapuri edes kiinnostunut. Mutta hyvä näin.
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
293
Ollaan oltu junnupuolella niin järkyttävästi Tapparaa perässä viime vuodet, että ei täältä päästä ole noussut potentiaalisia Liigapelaajia kuin murto-osa Tapparan vastaavasta määrästä.

Sen takia varmaan porukin on suurempi kuin naapurin pistäessä talentit kiertoon. Yksittäistapaukset nousevat isosti esiin.
Oon tästä kyllä hieman eri mieltä. Jos katsoo montako ilves-junnua on draftattu va Tappara-juniori niin väitän, että Ilves-pelaajia on enemmän viimeiseltä 10-vuodelta. Liigaan on varmaan Tapparasta noussut enemmän eikö Ilves ole tietenkään saanut näitä huipputalentteja liiga-joukkueeseen juurikaan. Toki junioreissa Tappara on pärjännyt yleisesti ottaen selvästi paremmilla
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 176
Totta. Hölöllä varmasti ollut iso merkitys myös, eikä toki tiedetä oliko naapuri edes kiinnostunut. Mutta hyvä näin.
Mutta eikös tämä narratiivi mennyt niin, että aina pitää olla kiinnostunut omista paluumuuttajista?

Utunen on muuten jäänyt hankintana vähän varjoon. Kahdesti finaaleissa pelannut EHT-peleissäkin mukana ollut vasta 23-vuotias pakki. Tavallaan aika ihme, jos Tappara ei ole ollut kiinnostunut.
 
Ylös