Tampereen Tappara

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Ensi kaudella huhujen perusteella:

Jokipakka - Mattila
Matinmikko - Gallet
Kotajärvi - Rafkin

Näköjään downgreidataan aika urakalla pakistoa. Toki vielä tulee joku, mutta silti vähän köpön oloinen.

Šustrin jatkoa on myös huhuttu, ja vissiin ollaan jokseenkin lähellä sopimusta. Molemmat osapuolet ovat olleet tyytyväisiä tähän mennessä toisiinsa. Myös Tuulola on todennut, että jatkaa Tapparassa niin kauan kun käyttöä hälle on.

Pok

Tähtipelaaja
No ei me nyt kai tollasta lähetä laskeen edes, kun silloin pelasi sarjassa 4 joukkuetta.:D

Ihmeellistä oman seuran historian vähättelyä. Meinaatteko että Ilves ei olisi ollut neljän joukossa jos sinne olisi jotain sellaisia porukoita tullut lisää joukon jatkoksi, jotka eivät olisi tuolloin tasonsa riittämättömyyden vuoksi tyytyneet pelaamaan vain ystävyysotteluita mestaruussarjan sijaan? Ei Suomen mestaruus sillä arvokkaammaksi tule, että lisätään vain joukkueita sarjan häntäpäähän mahdollisimman monta lisää. Ilveshän ei ollut kertaakaan viimeinen, joten nämä "should have, could have" -haamujoukkueet eivät tosiaankaan olisi Ilveksen edellä olleet.

Ja silti Ilves oli 12 kertaa peräkkäin neljän joukossa välillä SM-sarjassa 1938-1952, kun joukkueita oli pääsarjassa enemmän kuin neljä.

Sehän on ihan klassinen tietoknoppi Suomen jääkiekkohistorian ennätyksistä: "Kauimmin putkeen mitaleilla: Tampereen Ilves, 19 vuotta"

Viimeksi muokattu:

Asylum

Luottopelaaja
Viime vuonna Tappara hävisi joulun jälkeen yhdestätoista peräkkäisestä pelistä yhdeksän. Silloinhan puhuttiin Grönborgin kuplan puhkeamisesta ja kaikesta muusta vastaavista. Nyt on menossa samat keskustelut taas muutaman tappion jälkeen.

Tappara on ottanut viimeisestä 22 ottelusta Liigassa 26 pistettä. On tuo slumppi nyt aika pitkään jo kestänyt, kun 20 ottelun kuntopuntarissa he ovat sijalla 13.

ifor74

Luottopelaaja
Ihmeellistä oman seuran historian vähättelyä. Meinaatteko että Ilves ei olisi ollut neljän joukossa jos sinne olisi jotain sellaisia porukoita tullut lisää joukon jatkoksi, jotka eivät olisi tuolloin tasonsa riittämättömyyden vuoksi tyytyneet pelaamaan vain ystävyysotteluita mestaruussarjan sijaan?

Ja silti Ilves oli 12 kertaa peräkkäin neljän joukossa välillä 1938-1952, kun joukkueita oli pääsarjassa enemmän kuin neljä.

Sehän on ihan klassinen tietoknoppi Suomen jääkiekkohistorian ennätyksistä: "Kauimmin putkeen mitaleilla: Tampereen Ilves, 19 vuotta"
Ei se ole vähättelyä vaan ihan todellisuutta.
Vai väitätkö ihan todella että on helpompi pärjätä tämän päivän sarjassa 11 kertaa putkeen kun ajalla jolloi oli vähemmän joukkueita ja sarja oli enemmänkin harrastelua?

Pok

Tähtipelaaja
Ei se ole vähättelyä vaan ihan todellisuutta.
Vai väitätkö ihan todella että on helpompi pärjätä tämän päivän sarjassa 11 kertaa putkeen kun ajalla jolloi oli vähemmän joukkueita ja sarja oli enemmänkin harrastelua?

En minä väitä, etteikö ole vaikeampaa nykyään olla 11 kertaa putkeen neljän joukossa kuin silloin, mutta ei se siitä ennätystä kuitenkaan tee ja siitähän tässä oli kyse.

ifor74

Luottopelaaja
En minä väitä, etteikö ole vaikeampaa nykyään olla 11 kertaa putkeen neljän joukossa kuin silloin, mutta ei se siitä ennätystä kuitenkaan tee ja siitähän tässä oli kyse.
Liigasta puhutaan hyvä ystävä ,ei ajoista ennen sotia....
Jos sua lohduttaa niin kirjoitin ehkä epäselvästi että liigan ajoista ennätyksestä, kukaan muu kun Ilves fanit ei jaksa muistuttaa ennen sotia tapahtuneista.

Kuten varmaan hyvin tiedät niin Ilves pelaa tällä hetkellä liigaa, ei mitään mestaruussarjaa ja katso liigan ennätyssivut.

Pok

Tähtipelaaja
Jos sua lohduttaa niin kirjoitin ehkä epäselvästi että liigan ajoista ennätyksestä, kukaan muu kun Ilves fanit ei jaksa muistuttaa ennen sotia tapahtuneista.

Kuten varmaan hyvin tiedät niin Ilves pelaa tällä hetkellä liigaa, ei mitään mestaruussarjaa ja katso liigan ennätyssivut.

Jos näin olisi että vain tarpeeksi uudet kaudet pitää lasketaan ennätyksiin, niin loogisesti tämän pitäisi olla muuttuva raja, joka koko ajan muuttuu uuden kauden myötä. Eli esimerkiksi 30 viimeistä kautta laskettaisiin vain ennätyksiksi, eikä niin että maailman tappiin asti ennätyksiin lasketaan vain vuoden 1975 jälkeen pelatut kaudet, kun silloin satuttiin sarjan nimeä ensimmäistä kertaa muuttamaan.

ilvesperhe

Luottopelaaja

Ainakaan porkkana vanit eivät 'jaksa" koska seuraa ei tuolloin ollut. Se että seuralla on pitkä historia ei ole muiden seurojen ansio, eikä meidän vika. Historia on menneitä tapahtumia joita ei voi muuttaa.

ifor74

Luottopelaaja
Jos näin olisi että vain tarpeeksi uudet kaudet pitää lasketaan ennätyksiin, niin loogisesti tämän pitäisi olla muuttuva raja, joka koko ajan muuttuu uuden kauden myötä. Eli esimerkiksi 30 viimeistä kautta laskettaisiin vain ennätyksiksi, eikä niin että maailman tappiin asti ennätyksiin lasketaan vain vuoden 1975 jälkeen pelatut kaudet, kun silloin satuttiin sarjan nimeä ensimmäistä kertaa muuttamaan.
Valita siittä liigan nimien päättäjille jos haluat. Se nyt on vaan todellisuus jolla tänä päivinä tilastoidaan.
Liiga tilastoi omalta ajaltaan ja siinä ennätysputki on Tapparalla, älä mulle kiukuttele vaan seuroille jotka liigan perusti.

Pok

Tähtipelaaja
Valita siittä liigan nimien päättäjille jos haluat. Se nyt on vaan todellisuus jolla tänä päivinä tilastoidaan.
Liiga tilastoi omalta ajaltaan ja siinä ennätysputki on Tapparalla, älä mulle kiukuttele vaan seuroille jotka liigan perusti.

Se että sinun mielestäsi Ilveksellä on vain 1 jääkiekon Suomen mestaruus ei tee siitä todellisuutta.

ilvesperhe

Luottopelaaja
Tämä koko turha kinaaminen olisi jäänyt väliin jos ITSE olisit kirjoittanut tuohon viestiisi, että Liigan aikana. Kirjoitit näin:
"11 kertaa putkeen neljän parhaan joukossa, ennätys jota tuskin rikotaan ainakaan mun eliniän aikana joten en nyt laskisi ihan vielä naapuria ulos kärki kahinoista.
Toisiksi paras putki on seitsemän vuotta"

• Tykkää
Reactions: Pok

ifor74

Luottopelaaja
1736097214868.png

ifor74

Luottopelaaja
Tämä koko turha kinaaminen olisi jäänyt väliin jos ITSE olisit kirjoittanut tuohon viestiisi, että Liigan aikana. Kirjoitit näin:
"11 kertaa putkeen neljän parhaan joukossa, ennätys jota tuskin rikotaan ainakaan mun eliniän aikana joten en nyt laskisi ihan vielä naapuria ulos kärki kahinoista.
Toisiksi paras putki on seitsemän vuotta"
Käsi ylös virheen merkiksi, en nyt taas ajatellut että Ilves fanit muistelee niin kaihoisasti aikaa ennen Liigaa.
Liigan perustamisen aikaan itse oli 1v. Joten ei kauheasti ole muisti kuvia ajalta ennen sitä.

El Reino

Tähtipelaaja
Pitäisi varmaankin NHL:ssäkin mitätöidä Original Six -ajan mestaruudet, koska silloin oli helpompaa pärjätä.

Itse asiassa pitäisikö SM-liigankin joukkuemäärää lisätä, että kilpailu vaikeutuisi? Vai vaikeutuisiko kuitenkaan kärkijoukkueiden osalta?

ilvesperhe

Luottopelaaja
Käsi ylös virheen merkiksi, en nyt taas ajatellut että Ilves fanit muistelee niin kaihoisasti aikaa ennen Liigaa.
Juu olen nähnyt mestaruuden ennen liigaa. Toisaasta ei ole syyni että "liiga" keksittiin. Jos taas lanseerataan uusi yhtiö taustalle, mihin otetaan vaikka mestis jollain tapaa mukaan esim.taso A ja B yms, voidaan taas aloittaa uusi tilastointi.