Tampereen Tappara

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Tuomenoksa Kirvescastissa:

"Meillä on vähemmän loukkaantumisia kuin viime kaudella. Sairastumiset on se juttu, joka on kokoonpanoa rokottanut".
No eikös nuokin mene loukkaantumisista, tai ovat jopa pahempi juttu. Murtunut luu on helppo arvioida, mutta joku flunssan jälkitauti ei. Itse siis niputan nuo, voisi puhua toki poissaoloista.

Toutain

Luottopelaaja
No eikös nuokin mene loukkaantumisista, tai ovat jopa pahempi juttu. Murtunut luu on helppo arvioida, mutta joku flunssan jälkitauti ei. Itse siis niputan nuo, voisi puhua toki poissaoloista.

No se nyt mulle aivan se ja sama, miten kukin niitä haluaa niputella ja mitä merkitystä sillä niputtamisella edes on, mutta infona tuo, kun aika paljon tälläkin palstalla keskusteltu aiheesta sekä Ilveksen että Tapparan ympäriltä. Eikä tässä ole suinkaan ollut tarkoituksena väittää niitä pienemmäksi pahaksi, enkä mielestäni ole sanallakaan sellaiseen viitannut. Tosiaan sairastelukierre voi olla kokonaisuuden kannalta tosi ikävä ja kun on kaikki jälkitaudit/-oireet vielä, joista kumpikin tamperelaisjoukkuekin on jossain määrin joutunut kärsimään.

Toutain

Luottopelaaja
Katso vaikka ketä siellä on istunut poppareilla mestaruus vuosina pudotuspeleissä.

Tän pystyy aika pitkälti ihan tarkistaan.
Tässä on nyt kolmen edellisen mestaruusvuoden finaalisarjoista otettu yksi ottelu jokaisesta:

1736854550793.png

Eipä noissa paljon laatupelaajia ole poppareilla istunut. Loukkaantuneet(joita ollut todella vähän) + nuoriso-/täyteosastoa.

Ilves97

Luottopelaaja
Katso vaikka ketä siellä on istunut poppareilla mestaruus vuosina pudotuspeleissä.

Viime kaudella istui Matson ja Witkowski oli loukkaantunut. Tuo 2022-23 joukkuehan oli ihan överi ja siellä istui katsomossa Kuusela, Virta ja Platt jotka varmasti olivat kalliita. Pitää kuitenkin muistaa, että siellä pelasi 20v Granath, kolmatta Liigakauttaan pelaava ja parhaimmillaan 18 pistettä tehnyt Puhakka ja pätkäsopparilla Juuso Ikonen. Eli ei siellä nyt ollut viittätoista kallista hyökkääjää vaan katsomossa istui kalliita pelaajia koska taso ei riittänyt ohittamaan halvempia pelaajia.

Vähän liioiteltu toi sun näkökulmasi siis on. Ja kun nyt @Kolpy pakistosta nimenomaan puhui, niin sehän Tapparalla on nyt joka mestaruuskaudella ollut tarkkaan mitoitettu 7+junnut.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa

No laita nyt mieluummin itse, kun olet jo perillä. Mitä muistan itse, tekeminen oli aivan erinäköistä esimerkiks 2015-2016 kaudella, mitä näillä kolmella viimeisellä.

Toutain

Luottopelaaja
Viime kaudella istui Matson ja Witkowski oli loukkaantunut. Tuo 2022-23 joukkuehan oli ihan överi ja siellä istui katsomossa Kuusela, Virta ja Platt jotka varmasti olivat kalliita. Pitää kuitenkin muistaa, että siellä pelasi 20v Granath, kolmatta Liigakauttaan pelaava ja parhaimmillaan 18 pistettä tehnyt Puhakka ja pätkäsopparilla Juuso Ikonen. Eli ei siellä nyt ollut viittätoista kallista hyökkääjää vaan katsomossa istui kalliita pelaajia koska taso ei riittänyt ohittamaan halvempia pelaajia.

Vähän liioiteltu toi sun näkökulmasi siis on. Ja kun nyt @Kolpy pakistosta nimenomaan puhui, niin sehän Tapparalla on nyt joka mestaruuskaudella ollut tarkkaan mitoitettu 7+junnut.

Miksei muuten noita Kuuselaa ja Plattia näy noissa Liigan "ei kokoonpanossa"-listoissa?

Kolpy

Vakiokokoonpanossa

Joo ja tuossa tullaan ylempänä Mortalin kyselemään roolitukseen. Varsinkin, jos Juolevi tuosta tervehtyy, niin on siinä hommaa ruottalaisella pitää kaikki tyytyväisenä.

Ilves97

Luottopelaaja
Miksei muuten noita Kuuselaa ja Plattia näy noissa Liigan "ei kokoonpanossa"-listoissa?
Paha sanoa. Ajattelin aluksi, että jostain syystä lopettaneet pelaajat tuolta katoaisi. Katsoin kuitenkin Kärpät - Ilves ottelun 2022 playoffeista kokoonpanot ja siellä näkyy samaisella listalla Kontiola, eli ei ole sekään. Mutta joo Kuusela ja Platthan olivat katsomossa ja Virtakin oli tuota peliä lukuunottamatta eli 22-23 kyllä istui ”rahaa katsomossa”.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Paha sanoa. Ajattelin aluksi, että jostain syystä lopettaneet pelaajat tuolta katoaisi. Katsoin kuitenkin Kärpät - Ilves ottelun 2022 playoffeista kokoonpanot ja siellä näkyy samaisella listalla Kontiola, eli ei ole sekään. Mutta joo Kuusela ja Platthan olivat katsomossa ja Virtakin oli tuota peliä lukuunottamatta eli 22-23 kyllä istui ”rahaa katsomossa”.
Joo, tuossa on rahaa kiinni, se on totta. Onko siel todellisuudessa ”aina 500k katsomossa”. En usko.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Toi mun "500k aina katsomossa" oli ihan syystä heittomerkeissä.
Oliko siis pointti se, että sellaisia juttuja heitellään joka kaudelta? Tuo 2022-2023 kausi taitaa olla poikkeus, joka vahvistaa heillä säännön. Nyt voi taas iso raha istua, mestaruuden voittaminen on aina edelliskautta vaikeampaa, joten panostukset jotenkin ymmärtää. Riskinä käydä jokerit.

Torski

Tähtipelaaja

viltur

Vakiokokoonpanossa
Meet & Greet peruttu sairastumisien takia.
Siellä voi olla taas aikas villi kokoonpano.
Niin tai sitten on ihan täys repertuaari käytössä. Olen kyllä näitä tapaamisia välillä ihmetellyt,kun käydään kouluissa sun muissa paikoissa . Ajatus ja idea on vallan mainio ja jos toteutetaan muulloin kun tauti kaudella(talvella ),niin fine, mutta mutta kesken pelikaiden ei saa kyllä kauheaa kannatusta

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Meet & Greet peruttu sairastumisien takia.
Siellä voi olla taas aikas villi kokoonpano.

Veikkaan, että kyseessä on kuitenkin ihan varotoimenpide ja askissa on täysi kokoonpano. Karttavat vain massatapahtumia, joissa pöpöt kiertävät, mitä ainakin itse pidän tässä vaiheessa kautta ihan järkevänä toimenpiteenä. Ei oikein ole varaa saada sairastamisien jälkeen uutta tartuntakierrosta päälle.

AnkuK

Vakiokokoonpanossa
Mun mielestä ihan järkevä veto ja vois saman tehä meidänkin Meet & Greetille.

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Veikkaan, että kyseessä on kuitenkin ihan varotoimenpide ja askissa on täysi kokoonpano. Karttavat vain massatapahtumia, joissa pöpöt kiertävät, mitä ainakin itse pidän tässä vaiheessa kautta ihan järkevänä toimenpiteenä. Ei oikein ole varaa saada sairastamisien jälkeen uutta tartuntakierrosta päälle.
Näinhän tästä on luettavissakin.

"Peruutuksen syynä ovat joukkueen pelaajia vaivanneet sairastapaukset. Vaikka ottelu pelataankin suunnitellusti, joukkueen lääkärin kehotuksesta Meet & Greet -tilaisuus päätettiin perua.

– Joukkueen keskuudessa on ollut tällä kaudella harvinaisen paljon sairasteluja, eikä tautitilannetta ole tahdottu saada kuriin. Näin ollen meidän on varmistettava nyt omalla toiminnallamme riskien minimointi. Tästä syystä yleisötapahtuma, jossa syntyy satoja kohtaamisia, ei ole juuri nyt järkevää, Tapparan lääkäri Tomi Kianta perustelee."