kirvesrinnassa
Luottopelaaja
Tapparna suurin ongelma se, että he luulevat tietävänsä kuinka luodaan itse hype. Tappara kertoo omalle yleisölleen kuinka tehdään.
Ilveksessä on tehty toisella tavalla… Otetaankin niitä tuttuja kannattajien luomia elementtejä osaksi omaa toimintaa. Kas… se tuottaa aivan megalomaanista kierrettä.
Esimerkiksi.
Yksi Rakkaus - Yksi Seura. Se lähti kannattajista. Ja nyt se on osa Tapahtumaa jne. Esimerkkejä on lukuisia…
Olen samaa mieltä. Esimerkiksi kun areenalle siirryttiin, julistettiin että nyt tehdään pohjoisamerikkalainen versio ottelutapahtumasta, sillä sitä nykypäivän kuluttaja kaipaa ja vaatii. Kysymykseni onkin, vaatiiko todella? Ja keneltä tuollaista on muka kysytty?
Jos meiltä aktiivisilta hallissa kävijöiltä kysyttäisiin, niin vastaus kyllä olisi monen suusta ihan päinvastainen, varsinkin nyt kun kannattajatoimintaa viety eteenpäin. Toiveena olisi perinteinen eurooppalaistyylinen ottelutapahtuma, jossa kannattajat luovat tunnelman ja shown, ja tapahtuman suunnitellut taho tukee tätä toimintaa niiltä osin kuin se on mahdollista.
Tuli vähän sellainen fiilis, että nyt joku herra iso herra taas tietää mitä kuluttaja haluaa paremmin kuin kuluttaja itse.