Tampereen Tappara

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Tapparna suurin ongelma se, että he luulevat tietävänsä kuinka luodaan itse hype. Tappara kertoo omalle yleisölleen kuinka tehdään.

Ilveksessä on tehty toisella tavalla… Otetaankin niitä tuttuja kannattajien luomia elementtejä osaksi omaa toimintaa. Kas… se tuottaa aivan megalomaanista kierrettä.

Esimerkiksi.

Yksi Rakkaus - Yksi Seura. Se lähti kannattajista. Ja nyt se on osa Tapahtumaa jne. Esimerkkejä on lukuisia…

Olen samaa mieltä. Esimerkiksi kun areenalle siirryttiin, julistettiin että nyt tehdään pohjoisamerikkalainen versio ottelutapahtumasta, sillä sitä nykypäivän kuluttaja kaipaa ja vaatii. Kysymykseni onkin, vaatiiko todella? Ja keneltä tuollaista on muka kysytty?

Jos meiltä aktiivisilta hallissa kävijöiltä kysyttäisiin, niin vastaus kyllä olisi monen suusta ihan päinvastainen, varsinkin nyt kun kannattajatoimintaa viety eteenpäin. Toiveena olisi perinteinen eurooppalaistyylinen ottelutapahtuma, jossa kannattajat luovat tunnelman ja shown, ja tapahtuman suunnitellut taho tukee tätä toimintaa niiltä osin kuin se on mahdollista.

Tuli vähän sellainen fiilis, että nyt joku herra iso herra taas tietää mitä kuluttaja haluaa paremmin kuin kuluttaja itse.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Olen samaa mieltä. Esimerkiksi kun areenalle siirryttiin, julistettiin että nyt tehdään pohjoisamerikkalainen versio ottelutapahtumasta, sillä sitä nykypäivän kuluttaja kaipaa ja vaatii. Kysymykseni onkin, vaatiiko todella? Ja keneltä tuollaista on muka kysytty?

Jos meiltä aktiivisilta hallissa kävijöiltä kysyttäisiin, niin vastaus kyllä olisi monen suusta ihan päinvastainen, varsinkin nyt kun kannattajatoimintaa viety eteenpäin. Toiveena olisi perinteinen eurooppalaistyylinen ottelutapahtuma, jossa kannattajat luovat tunnelman ja shown, ja tapahtuman suunnitellut taho tukee tätä niiltä osin kuin on mahdollista.

Tuli vähän sellainen fiilis, että nyt joku herra iso herra taas tietää mitä kuluttaja haluaa paremmin kuin kuluttaja itse.
Asiasta moottorisahaan. Saako sulta kommentteja liittyen tohon teidän uuteen logoon jossa selvästi Ilves hotelli näkyy?

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Asiasta moottorisahaan. Saako sulta kommentteja liittyen tohon teidän uuteen logoon jossa selvästi Ilves hotelli näkyy?

Voin kommentoida siltä osin että en itse logoa ole suunnitellut, joten en tiedä mikä tuossa ajatuksena on ollut. Täytyy kysellä asiasta. Vaikea on uskoa, että siihen tosiaan Ilves-hotelli oltaisiin laitettu, mutta pakko myöntää että siltähän tuo kyllä näyttää.

Jos asia näin on, niin pidän sitä kyllä emämunauksena, ja vaatisin että logo julkaistaisiin uudelleen ilman tuota.

Toutain

Luottopelaaja
Tuli vähän taas vilkuiltua tilastoja ja sieltä pomppasi silmille jälleen yksi uusi luku aiheeseen: mitä helvettiä Tapparassa oikein tapahtuu?

Tappara on K-Espoon jälkeen toiseksi eniten alivoimaa pelannut joukkue koko sarjassa. Se pelaa 5.59min alivoimaa ottelua kohden, (kun viime kaudella vastaava lukema oli vain 4.53min).

2min rangaistuksiakin Tapparalla on sarjasta toiseksi eniten K-Espoon jälkeen. Niitä on vain näillä kahdella joukkueella yli 4kpl ottelua kohden.

Kaiken lisäksi Tapparan alivoima% on vain 75,58, jolla ollaan tässä kategoriassa sijalla 12. Alivoimaa siis tulee 5.59min ottelua kohden ja tulisi vielä enemmän, jos alivoima toimisi hieman paremmin :) Minuuttien sijaan alivoimakertoja Tapparalle tuleekin eniten koko sarjassa.

Tappara on päästänyt alivoimalla 42 maalia 46 ottelussa. (Esim. Ilves 27 maalia 45 ottelussa).

Miksi Tappara rikkoo/joutuu rikkomaan näin paljon? Ei kai Riken pelitavan sellaista kuuluisi aiheuttaa?

Tässähän on ihan hirveä vuoto Tapparalla. Näillä lukemilla lienee mahdoton pärjätä Liigassa.

Jonkinlaisena tasoittavana tekijänä toki se, että Tappara saa myös paljon ylivoimaa.

Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Mua jäi vaivaamaan, että minkä ihmeen takia se vaari on ollut ikänsä naapurin pyörätuolissa? Ja milläs se naapuri sitten itse liikkuu? Etenkin nyt, kun vaari jätti ilmeisesti pyörätuolin Nokia Arenalle.

Nyt ei edes tiedetä, kenelle pyörätuolin palauttaisi, koska tuosta puuttui omistusliite, eikä siten ole pääteltävissä, oliko kyseessä tämän vaarin, Halmeen vai jonkun muun naapuri, jonka pyörätuolin vaari on jättänyt Nokia Arenalle sitä ikänsä käytettyään. Traaginen tarina kaiken kaikkiaan.

Toutain

Luottopelaaja
Kempeen olen tyytyväinen, mutta Klingbergin menemiseen ohi suun tietenkään en. Mielestäni hieman turhaan on näistä kahdesta pelaajasta luotu jotakin opponentteja.

Lainaan toisesta ketjusta tänne.

Sä olet asiallinen kirjoittaja, eikä mun kysymykseni ole vittuilua, vaan olen aidosti utelias. Muistan, kuinka vähän aikaa sitten kehuit Rafkinia, kun joku täällä moitti miestä. Sen jälkeen sulta kysyttiin, että ketkä pakeista ovat olleet heikompia, niin taisit vastailla jotain, ettei kukaan ole ollut erityisen heikko. Nyt kun tuli vielä tämä Kempe-kommentti, niin melko positiivisena näyttäytyy sun näkemyksesi Tapparan pelaajista. Kun kuitenkin tilanne on mitä on, eivätkä kaikki pelaajat kai ole voineet pelata edes tyydyttävällä tasolla, niin haluaisin kuulla, ketkä Tapparasta ovat mielestäsi olleet heikoimpia ja/tai suurimpia pettymyksiä?

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Lainaan toisesta ketjusta tänne.

Sä olet asiallinen kirjoittaja, eikä mun kysymykseni ole vittuilua, vaan olen aidosti utelias. Muistan, kuinka vähän aikaa sitten kehuit Rafkinia, kun joku täällä moitti miestä. Sen jälkeen sulta kysyttiin, että ketkä pakeista ovat olleet heikompia, niin taisit vastailla jotain, ettei kukaan ole ollut erityisen heikko. Nyt kun tuli vielä tämä Kempe-kommentti, niin melko positiivisena näyttäytyy sun näkemyksesi Tapparan pelaajista. Kun kuitenkin tilanne on mitä on, eivätkä kaikki pelaajat kai ole voineet pelata edes tyydyttävällä tasolla, niin haluaisin kuulla, ketkä Tapparasta ovat mielestäsi olleet heikoimpia ja/tai suurimpia pettymyksiä?

Joo, ehkä ainakin Kempen kohdalla näkemykseeni vaikuttaa se, että en olettanutkaan mieheltä ihmetekoja loukkaantumishistorian myötä, vaan enemmänkin asennetta ja perusvarmaa pelaamista. Mukava kaveri myös siviilissä mitä olen jutellut.

Heikoimmista pelaajista odotuksiin nähden on helppo nostaa Metsola, tuskin tarvitsee kamalasti eritellä syitä miksi näin.

Kenttäpelaajista Aapeli Räsänen on ollut sellainen kaveri, kenestä on helppo pitää, mutta pelillinen anti on ollut pettymys, vaikka jo viime kausi antoi hieman osviittaa laskevasta trendistä hänen kohdallaan. Yksi pettymys on myös ollut Granath kenen olen odottanut ottavan sen seuraavan ison stepin, mutta ei ole oikein nopeiden jalkojen ja pörräämisen lisäksi kamalasti tuonut peliin lisää.

Meklari

Luottopelaaja
Joo, ehkä ainakin Kempen kohdalla näkemykseeni vaikuttaa se, että en olettanutkaan mieheltä ihmetekoja loukkaantumishistorian myötä, vaan enemmänkin asennetta ja perusvarmaa pelaamista. Mukava kaveri myös siviilissä mitä olen jutellut.

Heikoimmista pelaajista odotuksiin nähden on helppo nostaa Metsola, tuskin tarvitsee kamalasti eritellä syitä miksi näin.

Kenttäpelaajista Aapeli Räsänen on ollut sellainen kaveri, kenestä on helppo pitää, mutta pelillinen anti on ollut pettymys, vaikka jo viime kausi antoi hieman osviittaa laskevasta trendistä hänen kohdallaan. Yksi pettymys on myös ollut Granath kenen olen odottanut ottavan sen seuraavan ison stepin, mutta ei ole oikein nopeiden jalkojen ja pörräämisen lisäksi kamalasti tuonut peliin lisää.
Granath ja Gallet ei ilmeisesti ole edes 5 peliin mahtunut pelaamaan tai en ole kuullut mistään loukista ja eipä tuolla ole kenenkään tilallekkaan noita helppo laittaa. Kai tuo jonkin tason pettymyyksin viitta. Molemmat kuitenkin suht rutinoituneita Liiga pelaajia jo.

Keltavihreäpeto

Vakiokokoonpanossa
Mää laskin että sen jälkeen kun Areenalla kuului huora-Mattilaa mistä Rauhala pahoitti mielensä niin Tapparalla on ollut tasan 20 ottelua. Näistä Mattila on ollut sairas/loukkaantunut 10 ottelussa ja pelannut 10 ottelua, joista tasan yksi voitto. Ei se näköjään kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, että huutelusta saisi pelkästään virtaa.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Granath ja Gallet ei ilmeisesti ole edes 5 peliin mahtunut pelaamaan tai en ole kuullut mistään loukista ja eipä tuolla ole kenenkään tilallekkaan noita helppo laittaa. Kai tuo jonkin tason pettymyyksin viitta. Molemmat kuitenkin suht rutinoituneita Liiga pelaajia jo.

Granathilla on käsi ollut hetken aikaa kipsissä, Gallet puolestaan ei ole päässyt pelaamaan syystä tai toisesta, mutta hän ei loukkaantuneena ole. Mutta se on kyllä totta, ettei kumpikaan kyllä oikein terveenäkään mene viime peleissä pelanneiden tilalle, ehkä Galletia voisi kokeilla seiskapakkina tms. jos se jotain parannusta toisi peliin.

Artsi

Luottopelaaja
Granathilla on käsi ollut hetken aikaa kipsissä, Gallet puolestaan ei ole päässyt pelaamaan syystä tai toisesta, mutta hän ei loukkaantuneena ole. Mutta se on kyllä totta, ettei kumpikaan kyllä oikein terveenäkään mene viime peleissä pelanneiden tilalle, ehkä Galletia voisi kokeilla seiskapakkina tms. jos se jotain parannusta toisi peliin.
Kyllä ainakin Rafkinin esitykset ovat palstallanne saanut sen verran kovaa arvostelua, että eiköhän Gallet hänet pysty korvaamaan.