Tapparan Aki Hautamäki muistuttaa näkökulmasta, joka unohtuu hänen mukaansa usein.
www.aamulehti.fi
Pystyykö joku avaamaan, millä Tapparan Aki Hautamäki asiaa perustelee? En saa juttua auki kun en ole tilaaja. Ei tarvitse koko leipätekstiä kopioida, sen ydinselityksen vain haluaisin kuulla.
Tapparan taustayhtiön Tamhockey oy:n kehitys- ja tapahtumajohtaja
Aki Hautamäki sanoo, että lipunmyynti on alkanut ennusteiden ja tavoitteiden mukaisesti.
”Me seuraamme keskilipun hintaa. Fanit ja media tuntuvat olevan kiinnostuneita aina siitä määrästä, ja siinä keskustelussa unohtuu, että lipputuotoilla maksetaan kulut. Tämä on kuitenkin viime kädessä liiketoimintaa kaikille seuroille”, Hautamäki sanoo.
Myöhemmin Hautamäki tarkentaa vielä, että keskilipun hinta on hieman yli kymmenen euroa enemmän kuin runkosarjan paikallispelissä.
Onko tullut palautetta Ilvestä kalliimmista lipuista?
”Ei ole tullut yksittäisiä nettikirjoittelijoita lukuun ottamatta. Olemme mielestäni onnistuneet hyvin hinnoittelussa. Kalleimmat paikat on myyty ensimmäisenä, mikä kertoo, että hinnoittelu vastaa tuotetta.”
”Totta kai aina joku on tyytymätön, mutta me tarkastelemme isoa kuvaa. Olemme siinä hyvällä tiellä.”
Hautamäen mielestä bisnesnäkökulma jää usein paitsioon, kun julkisuudessa puhutaan yleisömääristä.
”Koskaan ei tuoda keskusteluun sitä, mitä se määrä tuottaa ja kattaako se toiminnan ja joukkueen kuluja”, Hautamäki kertoo ja korostaa puhuvansa yleisellä tasolla eikä vain Tapparan suulla.
”Täytyy muistaa, että nämä ottelut tulevat tosi nopeasti. Vielä maanantaina emme tienneet, mitä tapahtuu seuraavaksi. Nämä tilanteet tulevat todella nopeasti myös asiakkaille. Ymmärrän hyvin yrityksiä”, Aki Hautamäki sanoo.