Tampereen Tappara

Kyllähän Rautiaisella on vielä opittavaa miesten peleissä pelaamisesta, pudotuspeleissä jäi vähän sivuraiteille kun pelit kovenivat. Ja koska AHL ei ollut mahdollista niin ainoa oikea vaihtoehto oli palauttaa takaisin Suomeen. NHLään en usko että olisi vielä koko kauden rutistukselle riittänyt, on nimittäin todella vaativaa touhua kellon ympäri.

Ilves olisi päästänyt Rautiaisen AHL:ään. "Ei haluttu olla pelaajan uran esteenä".

Jep. Joukkueen etu ei ole ollut tärkein. Vaikka se on ainut minkä pitäisi merkitä menestystä uskottavasti tavoittelevassa seurassa. Joustamisista ei ole ollut hyötyä koskaan. Palasko esim Roby ipaan? Ei ja pikkuveljetkin hyppäs Tapparaan...

Niin, eihän se tainnut pelata ku yhen pelin "ykkösmiehistöä" vastaan. Oli odotettavissakin ettei riitä Tampan Rosteriin.
Joo en seuraa mouhojen edesottamuksia sillä tarkkuudella, että tietäisin noin tarkasti. Mitä nyt kaiken muun keskellä kuulen ja näen.
Tartuinkin tohon mouhojen omaan tekstiin.

Laitetaan tänne että Juti asettuu Kokoomuksen riveissä ehdolle Eduskunta vaaleissa.
En viitsi edes kommentoida.
On kanssa varmasti paljon annettavaa. Voi ristus.

Kokoomuksen kansanedustaja Jutila;

" Millä keinoin valtion talous voitaisiin saada tasapainoon ? "

" Noo, kylä mää on sitä miältä, että jos ny rillataan, nii kylä se on oikotiä "

Laitetaan tänne että Juti asettuu Kokoomuksen riveissä ehdolle Eduskunta vaaleissa.
En viitsi edes kommentoida.
Täysin varmasti menee läpi. Jutilla on kommentit joka rooliin. Hallitusvastuussa vastaa jokaiseen tiukkaan kysymykseen: "mennään eteenpäin."

Ja näen jo sieluni silmin, kun opposition roolissa istuva, palavakatseinen Juti toteaa kyselytunnille marssiessaan Ylen toimittajalle, että "ny rillataan."

Lieneeköhän tämä joku "verivala" Kummolan kanssa. Aikanaan Jutia kysyttiin mutta tämä lupautui sen sijaan pumppaamaan Kummolan renkaita niin lupautuiko Kummola nyt pumppaamaan Jutin renkaita vuorostaan?

On urheilijoita jotka on politiikassa ihan pärjänneetkin ja luoneet siellä uskottavuutta (Furuholm, Wallinheimo, Antti Kalliomäki) mutta sitten näitä jotka on olleet enemmän vain koomisia hahmoja Arkadianmäen hullunkurisissa perheissä ja politiikkaan on lähdetty enemmän mielenkiinnosta tai tekemisen puutteesta kuin intohimosta: (Tony Halme, Juha Mieto, "Julma-Juha" Väätäinen). Ei liene vaikea arvata kumpaan kategoriaan Juti lähtökohtaisesti asettuu.

No niin, se politiikasta.

Tapparan peli varioituu todella paljon. Ei riitä, että hyökkääjät karkaavat ja varastavat keskialueelle, vaan he myös leikkaavat kaistoilla miten sattuu, joten vapaat syöttöikkunat ovat pakeilla todella pienet ja lyhyet. Tällä tavalla pelaten ei yleensä ole pärjännyt edes Venäjän tähtimaajoukkue Suomen meidän peliä vastaan. Tapparan kokoonpano ei todellakaan ole niin hyvä mitä toitotetaan. TOP-4 tulee tekemään todella tiukkaa Jalosen joukkueelle tällä pelityylillä. Muistuttaa Röönporkin toista kautta. Saa ottaa talteen.

Ottamatta mihinkään kantaa mutta neljään viimeiseen peliin ainoastaan neljä jäähyä. Saipa kuulemma ainakin pelasi koko pelin Tapparaa ja tuomareita vastaan kuitenkin voittivat.

Tokihan meillä viime peliin ei tullut boxia.
Muistaakseni viime kaudella oli joku pätkä kun sai tyyliin neljään peliin kaks jäähyä tms.

Väitän kyllä, että on. Sitten taas tuo mainitsemasi pelitapa aiheuttaa kysymyksiä. Tulevat viikot kertovat paljon, että miten pelaajat sen omaksuvat.
Pelitapa on vaihtunut kesän aikana täysin. Tappara on harjoitellut yhdessä vähän alle kaksi kuukautta ja siitäkin ajasta melkein puolet meni raskaassa peliruuhkassa. Itse odottelen vuodenvaihteeseen ennen asia murehtimista.

Tänään xG 5,16 tällä pelitavalla.

Pelitapa on vaihtunut kesän aikana täysin. Tappara on harjoitellut yhdessä vähän alle kaksi kuukautta ja siitäkin ajasta melkein puolet meni raskaassa peliruuhkassa. Itse odottelen vuodenvaihteeseen ennen asia murehtimista.

Tänään xG 5,16 tällä pelitavalla.

Tänään olikin ihan hyvä peli, tuhlaitiin varsinkin alussa paikkoja, mutta xG oli kohdillaan. Mutta tätä Kookoota vastaan on pakkokin olla. Kyllä minä olen aika luottavainen, että peli tästä paranee, eikä ole niin ailahtelevaista. Siksi juuri sanoinkin, että tulevat viikot ratkaisevat paljon, kun otteluruuhka vähän hellittää.

Tänään olikin ihan hyvä peli, tuhlaitiin varsinkin alussa paikkoja, mutta xG oli kohdillaan. Mutta tätä Kookoota vastaan on pakkokin olla. Kyllä minä olen aika luottavainen, että peli tästä paranee, eikä ole niin ailahtelevaista. Siksi juuri sanoinkin, että tulevat viikot ratkaisevat paljon, kun otteluruuhka vähän hellittää.
Lähtökohtaisesti ei kannata yhtään olla huolissaan. Huolimatta siitä miten syksyllä menee tai kuka joukkuetta valmentaa, Tappara on keväällä finaaleissa. Tämä on tässä viimeaikoina nähty.

Treeniaikaa on ollut kai vähän ja kun systeemissä on paljon uutta kuten rytmit niin on myös paljon opittavaa. Grönborgin aikana ei paljoa tarvinnu muuta osata ku kiitää ja laukoa. Tuosta kun saadaan jalat auki ja rytmit selkärankaan kevääseen mennessä niin riittää mulle. Aivan sama onko Tappara runkosarjan sijalla 1 tai 12. Kunhan nyt ei sen ulkopuolella.

Natsit saavat jatkaa katsomossa
1000063470.png

Takaisin