Tampereen Tappara

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Ottohan jäi itse jäälle, kun muu joukkue poistui. Eikö hän muistanut, mitä yhdessä tuumin on sovittu vai pitikö vielä jäädä mussuttamaan jostain? Oliko jollekin pelaajalle sanottu ilkeästi?
Perin erikoista sooloilua kyllä joukkueen kapteenilta lipsua nyt tuolla tavalla yhdessä sovituista asioista. Onneksi muisti kuitenkin sen verran pitää opituista tavoistaan kiinni, että kilautti heti kopista Lauri Lehtiselle.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Runkosarjassa kätellään pelien jälkeen, näin on ollut niin kauan kuin minä muistan. Onko siis Tapparalla ollut nyt eri tavat jo pitkään? Tulee kyllä aivan uutena tietona minulle.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Lukolle tästä kättelemättömyydestä ei kerrottu, mutta ei kai ole tarvekaan.

Rauhala kerkeää Lauri Lehtiselle soittelemaan ja kertomaan kuinka häntä tai heitä on sorrettu tms, mutta ei kerkeä vastustajan kapteenille sanomaan vaikka ennen peliä että eivät kättele tämän ekan pelin jälkeen.

Ok.

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Siis tuo kättelemättömyys on vain tällainen:

”Se on ollut kaikissa meidän tämän kauden back-to-backeissa, kun on samaa joukkuetta vastaan ollut. Ollaan yhdessä tuumin päätetty, että kätellään huomenna. Tällainen mini-playoff-sarja tähän. Normaali käytäntö. Ei mitään ihmeellistä”, Rauhala selvensi.
Yhdessä tuumin kai tarkoittaa heitä ja vastustajaa, eikä pelkästään heidän porukkaansa? Kun en tilannetta nähnyt, niin miten siitä sitten haloo nousi, vai olivatko lukkolaiset vaan unohtaneet tuon sovitun kuvion?

Mutta onpa jokseenkin typerä käytäntö, jos ei ollut meriselitys. Just eilen parin pikkujunnun kanssa puhuttiin, että vaikka pelissä väännettäisiin miten, aina kätellään rehdisti pelin jälkeen. :) Eikö sitä kannata sitten saman tien säästää ne kättelyt sinne runkosarjan loppuun, niin ei suotta tarvi koko ajan...

Ja voisiko ne naapurit sopia samalla kaavalla niiden tuplapelien aikaan, että jätetään ne tuomareista itkemiset sen ekan pelin jälkeen tekemättä ja hoidetaan ne sitten kerralla jälkimmäisen pelin jälkeen?

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Jatkoajan puolella ainakin sanottiin että SaiPa tuplan aikaan oli tämä kättelemättömyys mutta ilmeisesti pitivät asiaa niin itsestäänselvänä etteivät kertoneet Lukolle kun jo SaiPaa vastaan joskus alkukaudella näin tekivät?

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen

Mitäs siellä vaihtoaitiossakin jo käyttäydytään näin? Pitäisikö lehdistö kutsua?

Lukolle tästä kättelemättömyydestä ei kerrottu, mutta ei kai ole tarvekaan.

Laitoin tuonne linkin aikaisemmin, mutta mikä tää "muuten käyttäytyi rauhallisesti"? Eli voi paiskoo tavaroita jne, niin kunhan muuten käyttäytyy?

Toutain

Luottopelaaja
Runkosarjassa kätellään pelien jälkeen, näin on ollut niin kauan kuin minä muistan. Onko siis Tapparalla ollut nyt eri tavat jo pitkään? Tulee kyllä aivan uutena tietona minulle.

Niin joku noista väittää tuolla omalla palstallaan, ettei ole kätelty edellisissäkään back-to-backeissa ekan ottelun jälkeen. Harmi, ettei ole enää ottelutallenteita katsottavissa :D

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Niin joku noista väittää tuolla omalla palstallaan, ettei ole kätelty edellisissäkään back-to-backeissa ekan ottelun jälkeen. Harmi, ettei ole enää ottelutallenteita katsottavissa :D
No siis kyllä minä ehkä tuon uskonkin mutta vähän tökeröä on jättää se sitten vastustajalle kertomatta.

Toutain

Luottopelaaja
Laitoin tuonne linkin aikaisemmin, mutta mikä tää "muuten käyttäytyi rauhallisesti"? Eli voi paiskoo tavaroita jne, niin kunhan muuten käyttäytyy?

Ei kai siinä sanota, että muuten käyttäytyi asiallisesti, vaan että mutta käyttäytyi asiallisesti.

Mutta siis jos nyt on vähän vain ovea paiskottu, niin kyllähän siitä Rikun kohdalla voidaan sanoa, että keskimääräistä asiallisemmin käyttäytyi tappion jälkeen. Ei haukkunut tuomareita ja/tai valvojaa huutaen, eikä ollut uhkaava - paitsi ovelle. Hyvä poika! Varmasti saa kotona tikkarin.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Ei kai siinä sanota, että muuten käyttäytyi asiallisesti, vaan että mutta käyttäytyi asiallisesti.

Mutta siis jos nyt on vähän vain ovea paiskottu, niin kyllähän siitä Rikun kohdalla voidaan sanoa, että keskimääräistä asiallisemmin käyttäytyi tappion jälkeen. Ei haukkunut tuomareita ja/tai valvojaa huutaen, eikä ollut uhkaava - paitsi ovelle. Hyvä poika! Varmasti saa kotona tikkarin.
Katos vaan. Uniset silmät harottaa jo. Liian pitkä työviikko takana.

Mutta joo pointtina juuri toi, että ei se nyt asiallista käytöstä oli, jos riehuu siellä koko penkki...

Ollaanhan mekin jo kaksi kertaa hävitty hupivihellyksiin jatkoilla, joista ei kolmannen erän lopussa uskallettu enää antaa jäähyjä. En silti toivo mitään aggressiivista tavaroiden viskomista.

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Mutta onpa jokseenkin typerä käytäntö, jos ei ollut meriselitys. Just eilen parin pikkujunnun kanssa puhuttiin, että vaikka pelissä väännettäisiin miten, aina kätellään rehdisti pelin jälkeen. :) Eikö sitä kannata sitten saman tien säästää ne kättelyt sinne runkosarjan loppuun, niin ei suotta tarvi koko ajan...
Vahvasti veikkaan, että tautikierre vaikuttaa tuossakin kontaktien minimointiin. Siellä on edelleen porukkaa kipeänä jo ties monettako kuukautta.

Toutain

Luottopelaaja
Vahvasti veikkaan, että tautikierre vaikuttaa tuossakin kontaktien minimointiin. Siellä on edelleen porukkaa kipeänä jo ties monettako kuukautta.

No tuskin. Seuraavana päivänä kuitenkin aina kättelevät sen saman joukkueen.

Tässähän on Tappara vain hakenut jotain pleijarikäytäntöä jo näihin back-to-backeihin, eli "sarja kesken", niin ei kätellä vielä, vaan vasta seuraavana päivänä.

El Reino

Tähtipelaaja
Rauhala kerkeää Lauri Lehtiselle soittelemaan ja kertomaan kuinka häntä tai heitä on sorrettu tms, mutta ei kerkeä vastustajan kapteenille sanomaan vaikka ennen peliä että eivät kättele tämän ekan pelin jälkeen.

Ok.

Rauhalan soittaessa välkkyy punainen puhelin AL:n toimituksessa. Yllä on kyltti ”Moraalisten Opetusten Pasuuna”.

Siihen on vastattava heti, etteivät harhaoppisten väitteet pääse liikkeelle tai ehditään varmasti paheksumaan muita reaaliajassa.

Pok

Tähtipelaaja
Siis mitä ihmettä? Tappara on päättänyt ettei kättele Liigan sääntöjen vastaisesti tuplaotteluiden ensimmäisen ottelun jälkeen, niin siksi sen ihmettelminen on turha kohu.

Eli jos Ilves vaikka päättäisi jättää lehdistötilaisuudet väliin niin se olisi turha kohu, koska onhan Ilves itse päättänyt niin?

Pok

Tähtipelaaja
Jatkoajassa joku tiesi, että Kärppiä vastaan syksyllä olivat kätelleet ekan pelin jälkeen, koska olivat voittaneet.

Eli turha kohu, sillä Tapparahan on itse päättänyt, etteivät kättele back to back -pelien ekan pelin jälkeen silloin, jos ovat hävinneet.

Ilves voisi itse päättää, että silloin jos Tapparalle hävitään, niin ei kätellä ja sitten hämmästellä asiasta nousevaa kohua, vaikka itsehän on päätös tehty.

Viimeksi muokattu:

Puujalka

Luottopelaaja
Ottohan jäi itse jäälle, kun muu joukkue poistui. Eikö hän muistanut, mitä yhdessä tuumin on sovittu vai pitikö vielä jäädä mussuttamaan jostain? Oliko jollekin pelaajalle sanottu ilkeästi?

Oman valmentajan käytös tietysti on ihan asiallista ja arvojen mukaista, koska hän ei puhu rumia suomeksi.
Mouhijärveläiset ei voi tajuta lonttoon kieltä.