Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Poissafoorumilta

Luottopelaaja
Saat olla ihan mitä mieltä vaan, mutta et tuonut tätä ongelmaa esille siinä kohtaa, kun Ilves voitti edelliset kolme paikallista. Nyt kun hävittiin, niin tulit tämän asian kanssa esiin. Itse pistän tällaiset heitot niiden vanhojen jo myöntämiesi kaunojen piikkiin.
Olen tuonut esille eri asiayhteydessa saman pointin esille aikaisemmin. Mm Ratisen liioiteltu penkitys. Asia koski silloin samaa, paraneeko Ratisen peli sellaisella kohtelulla.

Tässä kaunoilla merkitystä ole. Kyse ei ole siitä. Näkökulmasta vain mitä pelaajat voivat ajatella.

Soho

Tähtipelaaja
Olen tuonut esille eri asiayhteydessa saman pointin esille aikaisemmin. Mm Ratisen liioiteltu penkitys. Asia koski silloin samaa, paraneeko Ratisen peli sellaisella kohtelulla.

Tässä kaunoilla merkitystä ole. Kyse ei ole siitä. Näkökulmasta vain mitä pelaajat voivat ajatella.
Hyvä jos näin on. Omasta mielestä Ratinen on huono esimerkki. Sai paljon vastuuta ekoissa peleissä, oli ihan ok pirteä. Sitten loukki, eikä ole sen jälkeen yhdessäkään pelissä ollut kärkihyökkääjiä. Ei ole pystynyt näyttämään tarpeeksi.

14. 0+4=4. Itse se homma on hoidettava ja tiensä raivattava.

Kokoajan on itsellä sellainen toive, että ottakaa joku nyt näistä Könösistä, Ratisista ja Alvarezeista yksi steppi tasaisempaan suorittamiseen. En usko sosiaalipeluutukseen. Siinä mielessä vastuu on Tillunkin, että onko hommannut riittävästi laatua alaketjuihin.

jurgen

Tähtipelaaja
Miksi hommataan täytemiehiä? Sitä en pysty ymmärtämään.

Ilves97

Luottopelaaja
Mikä ero näissä? Nuoria a-Junnu ikäisiä pelaajia aikanaan jotka eivät valmiita liigaan. Ilveksellä on liiga tason 3-4 ketjun pelaajia eikä a-Junnu ikäisiä pelaajia joka erottaa toiminta mallin täysin. Siellä oli hallittu suunitelma peluutuksesta varmasti, kun vasta liiga tasolle pyrkiviä pelaajia joukkueessa.
Niin Jonathan Davidsson ja Juuso Ikonen esimerkiksi olivat viime kaudella siellä rotaatiossa. Aika monta peliä pääsarjatasolla oli alla ja juuri näitä parhaassa iässä olevia kavereita. Moilanenhan lähti viime kauteen 24-vuotiaana ja yli 100:n Liigapelin kokemuksella. Vanhatalo lähti 23-vuotiaana, Saku Salminen oli viimeisellä kaudellaan myös 23. Arttu Ilomäki lähti 23-vuotiaana KalPaan lainalle ja veti rotaatiossa 25-vuotiaana. Jere Rouhiainen oli viimeisellä Liigakaudellaan 24 ja pelannut yli 100 peliä Liigaa. Ihan samanlaisia esimerkkejä löytyy Tapparasta, vaikka kuinka siirtelisit maalitolppia.

Soho

Tähtipelaaja
Niin Jonathan Davidsson ja Juuso Ikonen esimerkiksi olivat viime kaudella siellä rotaatiossa. Aika monta peliä pääsarjatasolla oli alla ja juuri näitä parhaassa iässä olevia kavereita. Moilanenhan lähti viime kauteen 24-vuotiaana ja yli 100:n Liigapelin kokemuksella. Vanhatalo lähti 23-vuotiaana, Saku Salminen oli viimeisellä kaudellaan myös 23. Arttu Ilomäki lähti 23-vuotiaana KalPaan lainalle ja veti rotaatiossa 25-vuotiaana. Jere Rouhiainen oli viimeisellä Liigakaudellaan 24 ja pelannut yli 100 peliä Liigaa. Ihan samanlaisia esimerkkejä löytyy Tapparasta, vaikka kuinka siirtelisit maalitolppia.
Niin siellä olivat Platt, Kuusela, Ikonen ja Davidsson. Tuommoisia ihan "perus täytemiehiä" istui +-100 000 palkalla rotaatiossa, eikä kukaan haukkunut, että onpa paska taktiikka.

Meklari

Luottopelaaja
Mä en käsitä, kun täysin oikeista syistä luovuttiin Meskasesta niin miksi, kun joukkue on mennyt eteenpäin niin Tillu hommaa takaisin? Köntsä ihan ok alaketjujen pelaaja. Ratisen sijasta olisi voinut hommata taattua laatua eikä ”potentiaalia”, vielä kun ikää on jo ja ei ole sitä tähän mennessäkään lunastanut. Gregoire ihan susi ja Alvarez ei ole kärkiainesta mitä olisi tarvittu.

Meillä on nyt kaks kenttää Suomi-Palve-Nyman ja Stransky-Mänty-Iksa, katsotaan mihin asti tämä produktio riitää.

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Miten ihmeessä yhdestä paikallispelitappiosta saadaan kaikki Tillun viaksi ja huonosti rakennetuksi joukkueeksi?

Joo sentteriä huutaa, mutta niin sitä tekee kaikki muutkin joukkueet. Pakisto on oikeasti liigan parhaimmistoa. Clenden tuonti vain alleviivaa sitä.

Hyökkääjistössäkään ei jäädä kenellekään vertailussa toiseksi.

Maalivahtiosastolla Gunnar on riittävän hyvä. Nytkin peli olisi voinut päättyä paremmalla johtoaseman puolustamisella 3-0.

Rotaatioo on pakko olla CHL:n takia. Harmittavasti se nyt katkesi se lento, mutta se on yksi syy miksi noin paljon laitureita on.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Mä en käsitä, kun täysin oikeista syistä luovuttiin Meskasesta niin miksi, kun joukkue on mennyt eteenpäin niin Tillu hommaa takaisin?
Tilluhan sano kun sopimus julkistettiin, että on kokonaisvaltaisempi pelaaja tätä nykyä. Pakko myöntää, että hyvin Tillu onnistu kusettaan mua.

Soho

Tähtipelaaja
Ei tarvitse olla kapeampaa rosteria, mutta ehkä porukka kyseenalaistaa laatua.
Sitä hiukan itsekin kyseenalaistan, toki annan vielä aikaa. Mutta tässähän on kritisoitu nimenomaan sitä, että ei anneta varmoja paikkoja rosteriin. Siitä minä olen eri mieltä.

Ilves97

Luottopelaaja
Ei tarvitse olla kapeampaa rosteria, mutta ehkä porukka kyseenalaistaa laatua.
No kapeammasta rosteristahan @Blegifan nimenomaan puhui, kun kilpailutilannetta ei kuuluisi olla. Jos laadusta puhutaan niin kyllähän viime kausien Könösen, Ratisen ja Alvarezin pitäisi olla ihan mitat täyttäviä alaketjujen miehiä. Eikä kyllä viime kauden Kuusela tai Platt hirveää laatua tarjonneet. Tuskinpa Tillu olisi myöskään koko kauden pelaamatta olleen Ikosen hankinnasta siirtorajalla hirveitä kehuja saanut.

Hena

Vakiokokoonpanossa
Niin siellä olivat Platt, Kuusela, Ikonen ja Davidsson. Tuommoisia ihan "perus täytemiehiä" istui +-100 000 palkalla rotaatiossa, eikä kukaan haukkunut, että onpa paska taktiikka.
Älä ny , justhan blegi kertoi, että kalliit ja kokeneet pelaajat on tyytyväisiä poppareilla. Samoin junnut…

OTP

Luottopelaaja
Minäkin kitisen välillä aivan totaalisen turhasta, mutta jätettäisiinkö taas Tillu rauhaan.

Ilveksellä on kiistatta Liigan top 2 kokoonpano ja sekä off-, että onseason hankinnat ovat onnistuneet. Joillakin pelaajilla vaikeita hetkiä, mutta senhän takia leveyttä on.

Vai ottaisitteko mielummin Tapparan sentterit kuin tämän täysin perseelleen kasatun kokoonpanon sentterit?

Ottaisitteko mielummin Glendeningin vai Kärppien Nickin?

Eihän tässä kukaan kärki hankintoja ole kyseenalaistanut. Vaan bottom six miehiä.