Minä ainakin ymmärtäisin nämä rosteri ei riitä-huutelut paremmin jos siinä olisi selkeä puute, suuresti olisin huolissani jos peli olisi jatkuvasti surkeaa eikä tuota mitään. Ilves teki toiseksi eniten maaleja runkosarjassa, joukkueet ovat tietysti paranteet puolustuspeliään mutta ei se maalintekovoima ole sieltä mihinkään kadonnut. Värilaseilla tai ilman, Ilves on hallinnut tai ainakin luonut paremmat paikat sekä tuottanut määrällisesti enemmän paikkoja lähes joka pelissä, toisessa lahden pelissä taisivat olla melko tasan, kuitenkin peli tuottaa tulosta muuten muttei tulostaululla. Enemmän itse huomaan pelissä tämmöistä pään hakkaamista seinään, haetaan samoja jippoja hyökkäyksestä toiseen eikä koiteta uusia variaatioita, kyllä Pelicansissa osataan filmiltä katsoa miten Ilves tahtoo hyökkäystä pelata.
Ykköskentän peli sakkaa kuten todettua, runkosarjassa toimi eli sieltä on lupa odottaa parempaa. Muut kentät ovat kuitenkin luoneet tukun paikkoja per ottelu, jokaisessa pelissä välieräsarjassa on ollut ihan omat paikat ratkaisuun, en minä ainakaan usko että näiden pelien tulos olisi välttämättä toinen jos vaikka Tuulolan tai Rädyn tilalla olisi joku puhdas maalintekijä. Hyökkäyskolmikot on laitettu kassan aika tasapainoiseksi jokainen, joku nostikin esiin että se tasapaino järkkyy jos siihen isketään laitaan joku vähän varastava sniperiksi hankittu pelaaja eikä tunnollista hyökkääjää. Rosterin laajuus pitäisi ehdottomasti riittää Pelicansia vastaan, tämä Tillun kokoama joukkue pitäisi riittää enemmän kuin hyvin voittamaan se, ongelmat ovat muualla kun joukkueen kasanneessa henkilössä jos exit välierävaiheessa tulee Pelicansille. Enkä minä nyt sitä väitä etteikö yhden hyökkääjän hankkiminen siirtorajalla olisi ollut pahitteeksi, itsekin näin toivoin ja varmasti olisi hyötyä mutta kuten totesin nykyinen rosteri on aivan tarpeeksi kilpakykyinen päihittämään Pelicansin, se on sitten toinen keskustelu olisiko pitänyt ”tankata” loukkaantumisten varalle rotaatiopelaajilla, kysymys vain kuuluu että mistä pelaajia myyvistä seuroista olisi tänne ensinnäkin joku kelpuutettu ja halukas tulemaan lähtökohtaisesti istumaan katsomoon kun tosipelit alkavat
Joukkueessa oli leveyttä kauden alla ja alussa, itse olen ainakin siinä käsityksessä että muualle siirtyneet pelaajat tekivät niin ihan omasta tahdostaan ja peliaikansa takia.