Sen verran on sakeaa tällä hetkellä palstan lukeminen, että pidän itse pienen tauon.
Ennen tätä päivää oltiin vahvassa iskussa, vaikka maalinteko vähän takkuaakin. Kokoonpanossa on puutteita, mutta niinhän niitä on kuitenkin lähes kaikilla. Sarjan kolmantena mennään, mutta seitsemän pelin pisteputkessakin palsta on niin täynnä valitusta, ja yksittäisten pelaajien maalittamista, että oksat pois.
Tämän päivän pelin jälkeen sitten varmaan saadaan tuota samaa taas jatkumaan pari viikkoa, vaikka muut pelit menisivät miten. Tänään ei ollut hyvä esitys, vaikka Ilves kaiken järjen mukaan pelillisesti olisi enemmän ansainnut. Tällaisiakin tulee, ennen ei tullut kun ei ikinä oltu se kärkijengi.
No eiköhän tästä muutama sata viestiä saada varsinkin palstoille "pennanen", "Tuulola" ja "koskela".
Uutena kirjoittajana, mutta vanhana lukijana ja vielä vanhempana jääkiekon seuraajana ihmetyttää välillä noi mainitsemasi asiat:
* Tuo maalittaminen ylittää välillä minun mielestä kirkkaasti hyvän maun rajat. Erityisesti tuntuu, että aina kun tulee huono peli, niin se on Koskelan vika, jos seuraava peli on hyvä, niin se on sitä Koskelasta huolimatta. En meinaa, etteikö saisi arvostella, mutta jos lähdetään siitä, että täällä suurin osa on Ilveksen kannattajia, niin luulisi että edes joku tyylikkyys voitaisiin säilyttää.
* Sitten tuo mahdoton negatiivisuus, tottakai sellaisen pelin jälkeen kuin eilen, ottaa päähän ja ankarasti, mutta palstaa kun lukee, niin tuntuu, että tämä kausi on menetetty. Otetaas pieni vertailu, tilanne nyt ja vuosi sitten runkosarjan jälkeen:
Sarjasijoitus nyt 3 ; 2021-2022 3
Pistekeskiarvo nyt 1,846 ; 2021-2022 1,850
Maaliero nyt +31 ; 2021-2022 +23
Ylivoima nyt 28,91% ; 2021-2022 16,76%
Alivoima nyt 82,22% ; 2021-2022 81,77%
Tota tota, parempaan pitää pyrkiä, eikä huvittaisi katsella eilisen kaltaisia pelejä enää, eikä varsinkaan kuunnella Mertarannan selostamana, mutta en mä kyllä tässä valossa näe mitenkään, että tämä kausi olisi menossa vihkoon.
Ja ihan oma lukunsa on se, että tuntuu kuin jotkut nimimerkit olisivat, joko pelkästään myrkyttämässä tällä palstalla, tai sitten ovat niin katkeroituneita joista yksittäisistä ratkaisuista tai henkilövalinnoista, että eivät pääse siitä ikinä yli.
Lainatakseni yhtä naapuriseuran ikonia: "Mennään eteenpäin"