to 25.7. & ke 31.7.2024 Ilves - FK Austria Wien (UECL, 2. krs)

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
1 010
Progres johtaa 1-0 Eläintarhaa
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 733
Kattelin pilkut nyt uudelleen saunakaljojen jälkeen. En ole mikään futiksen asiantuntija, en seuraa kansainvälistä futista. Veikkauliigaa TV:stä taas parin välivuoden jälkeen (Ruutu+ kuulu pakettiin). Junnuna itse pelannut ja junnujen valmennuksessa kyllä Ilveksessä mukana vuosia ollut poikieni takia (saa Ipan verkkarit!!!). Hienoimpia jalkapallomuistoja oman elämäni aikana on ollut arvokisojen pilkut. Satuin Italiassa ja Saksassa vanhempieni takia (karavaanareita) vielä hienoina vuosina olemaan. Olen Saksan ja Italian mestaruudet kys maissa jännittänyt. Hienoja pilkkukisoja välierissä jne noissa. Haaralan ja Pikkaraisen ratkaisut on kyllä mahtavat. Ei pelätä huteja. Ihan tolpan juureen molemmat. Jotkut muut silti onnistuneet oli vähän varmistelevia. Haaralan ja varsinkin Pikkaraisen härskejä kliinisiä suorituksia. Sivuverkot heiluu. Hienoja muistoja nämä. Kiitos!
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
"'Ilves itself has objectively the worst and also the best badge in football anywhere"
Ei valitettavasti perustellut tuota mitenkään. Olisi kiinnostanut, miten on päätynyt tuohon "objektiiviseen" mielipiteeseen.

Pieni asiavirhekin lipsahti lyhyeen mainintaan. Tuo perinteinen päälogo syntyi vuonna 1962, eikä 1973, kuten sanoo videolla. Jääkiekkojoukkueen manageri Seppo Helle halusi silloin sivusta kuvatun kävelevän Ilveksen tilalle nuorisoon vetoavan seuratunnuksen, jota Rauno Bromsin ehdotus vastasi. Ymmärtääkseni ehdotuksista moni muu hylättiin. Olisi mielenkiintoista tietää myös millaisia ne muut vaihtoehdot olivat aikanaan.

Kaikkine puutteineenkin tuo logo on maailman kaunein ja rakkain seuralogo ja todennäköisesti suurin syy miksi myös minä, jolle ei laitettu leimaa Taysin synnytysosastolla, rakastuin jo lapsena Ilvekseen.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 627
Ei valitettavasti perustellut tuota mitenkään. Olisi kiinnostanut, miten on päätynyt tuohon "objektiiviseen" mielipiteeseen.

Kaikkine puutteineenkin tuo logo on maailman kaunein ja rakkain seuralogo ja todennäköisesti suurin syy miksi myös minä, jolle ei laitettu leimaa Taysin synnytysosastolla, rakastuin jo lapsena Ilvekseen.
Juurikin näin. Sille on syynsä, miksi meidän seuran logo arvostetaan säännöllisesti Suomen hienoimmaksi (tai ainakin yhdeksi hienoimmista), mutta ulkomaalaisten ensireaktio sen nähdessään on yleensä tyyliä "Wtf is that?!". Jotain vaikeasti artikuloitavaa mystiikkaa, karismaa siinä on. Puhumattakaan siitä, miten hienosti se erottuu sekä lätkän geneeristen jenkkityylisten logojen että fudiksen (sinänsä kyllä yleensä hienojen ja arvokkaiden) vaakuna;- kilpi- ja pallologojen massasta. Värimaailmakin auttaa, varsinkin vihreältä taustalta keltainen logo mustine ja valkoisine yksityiskohtineen pomppaa helkkarin nätisti suoraan silmille. Jotenkin vangitsee mielenkiinnon.

Meni kyllä rajusti ketjun aiheesta ohi ja hei, preaching to the choir here, Ilvesfoorumia tuskin tarvitsee sivistää siitä, miksi Ilveksen logo on niin hieno. Mutta silloin tällöin sitä alkaa miettimään asiaa ja tajuaa että "jumalauta, kyllä meillä vaan on maailman kaunein seura" :D
 

Peluuri

Luottopelaaja
Viestejä
1 199
Kaikkine puutteineenkin tuo logo on maailman kaunein ja rakkain seuralogo ja todennäköisesti suurin syy miksi myös minä, jolle ei laitettu leimaa Taysin synnytysosastolla, rakastuin jo lapsena Ilvekseen.
Voin allekirjoittaa tämän mutta jos näkisin logon ensimmäistä kertaa niin reagoisin varmaan samalla tavalla kun valtaosa ulkomaalaisista.

Mutta noi valkoiset reunukset saisi poistaa. Mun mielestä niitä ei tarvi yhtään mihinkään mukamas korostamaan logoa paitsi silloin voisi käyttää kun pohjaväri on musta.
 

Valker

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Juurikin näin. Sille on syynsä, miksi meidän seuran logo arvostetaan säännöllisesti Suomen hienoimmaksi (tai ainakin yhdeksi hienoimmista), mutta ulkomaalaisten ensireaktio sen nähdessään on yleensä tyyliä "Wtf is that?!".
Mä luulen, että yksi syy on epäsymmetrisyys, joka saattaa olla kovinkin häiritsevä niille, jotka eivät ole logoa ennen nähneet. Siis ihan samaan tapaan kuin peilikuva näyttää meille automaattisesti väärältä ja jokseenkin luotaantyöntävältä:
ilvespeili.png

Ja en siis todellakaan väitä, että symmetrinen olisi jotenkin parempi. Päin vastoin. Kunhan yritän arvailla syytä sille, miksi ei oikein uppoa ulkeille.

Meidän ilveksellä muuten vaikuttaa olevan perin erikoinen purukalusto yläleuassa, kun logoa peilaa keskilinjalta:

ilvessymmetria1.png

ilvessymmetria2.png
 
Ylös