Minulla on sen verran lyhyt palstahistoria, että en tiedä onko tästä ollut jo keskustelua. Olisiko linkkien väriä mahdollista muuttaa tuosta tummanvihreästä johonkin suuntaan, mikä erottuisi paremmin mustasta tekstistä?
Lyhyelläkin palstahistorialla on käynyt jo muutaman kerran niin, että olen "piilottanut" URL-osoitteen tekstin sisälle ja heti seuraavassa viestissä toinen nimimerkki on laittanut ihan saman linkin URL-muodossa näkyviin. Oletan, että tuossa tapauksessa ei ole vaan erotettu linkkiä tekstin joukosta. Eipä tuo sinänsä haittaa, jos linkit tulee useampaan kertaan, mutta se on vähän huono juttu, jos tekstiin upotetut linkit eivät erotu kovin hyvin. Silloin monelta saattaa jäädä näkemättä jokin olennainen linkki.
Varmaan ajatuksena on pitää linkkien väri muunkin palstan ulkoasun tyyliin Ilveksen värimaailmasta. Tuo tummanvihreäkin voisi erottua paremmin, jos linkki olisi jotenkin lihavoitu tai sen alla olisi vanhanaikaisesti alleviivaus silloinkin, kun linkin päällä ei ole kursoria. Sinänsä teknisellä ratkaisulla ei ole minulle merkitystä, mutta olisi kiva, jos linkit erottuisivat selkeämmin tekstinkin keskeltä.
Tässä vielä esimerkin vuoksi, miltä tekstin sekaan upotettu
URL-soite näytää muun tekstin keskellä. Alla vielä sama URL-osoite sellaisenaan. Erottuu kyllä paljon paremmin, mutta näyttäähän varsinkin tuollainen pitkä URL-osoite aika rumalta.